Michał Nowosielski: jestem człowiekiem tradycyjnego ATL-u, chciałbym zająć się marketingiem politycznym

Michał Nowosielski tłumaczy, że pożegnał się z BBDO Warszawa, ponieważ jest specjalistą od tradycyjnej reklamy ATL-owej, a agencja zamierza postawić na komunikację internetową. - Zastanawiam się, czy nie zająć się polityką, ponieważ polityka kręci mnie od bardzo dawna, a moim zdaniem jest w niej bardzo duży niedobór ludzi znających się na komunikacji ze społeczeństwem - mówi Nowosielski.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Michał Nowosielski: jestem człowiekiem tradycyjnego ATL-u, chciałbym zająć się marketingiem politycznym
Michał Nowosielski, fot. youtube, screen z cyklu "Muzeum Utracone"

W piątek agencja BBDO Warszawa poinformowała, że na stanowisku jej dyrektora kreatywnego Michał Nowosielski został zastąpiony przez Kamila Redestowicza. Firma zamierza mocno rozwinąć usługi z zakresu marketingu internetowego i nowych technologii, warszawski oddział ma być w tym zakresie regionalny hubem sieci DDB.

- Moje odejście wynika z różnicy pomysłów na rozwój firmy między mną a Igorem Kaleńskim. Jestem człowiekiem tradycyjnego ATL-u, nauczyłem się reklamy w latach 90., wolę tradycyjne formy reklamowe niż komunikację opartą na tym, że znajdujemy influencerów i wciskamy im nasz produkt, a potem ludzie ich papugują. Natomiast Igor chce mocno przemodelować agencję - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Michał Nowosielski.

- Kamil jest świetnym gościem, jest ode mnie co najmniej dziesięć lat młodszy, dla niego naturalne są inne media. Obecnie dużo lepiej pasuje do profilu firmy niż ja, jego kompetencje są szersze niż moje, żeby firma się rozwijała - zaznacza.

Nowosielski jest jednym z najbardziej znanych i doświadczonych dyrektorów kreatywnych w polskiej branży reklamowej. Z BBDO Warszawa był związany przez cztery lata, wcześniej kierował działami kreacji w Young & Rubicam Brands, Grupie Ogilvy i Publicis. W branży pracuje od ponad 20 lat, współtworzone przez niego kampanie były wiele razy nagradzane w polskich i zagranicznych konkursach reklamowych.

W rozmowie z Wirtualnemedia.pl Michał Nowosielski nie ukrywa rozczarowania zmianami, jakie według niego zaszły w ostatnich latach w polskich oddziałach sieciowych agencji. - Mam pewien niesmak i wrażenie, być może jest to krzywdzące, że większość międzynarodowych korporacji bardziej bierze niż daje. Prawdę mówiąc, w branży reklamowej dla naszych sieciowych klientów robimy coraz mniej istotne rzeczy i w strukturze sieci stajemy się mniej ważni, coraz więcej decyzji zapada gdzie indziej - ocenia. - Był czas, pod koniec lat 90. i początek tego stulecia, kiedy ośrodki decyzyjne przenosiły się tutaj, a agencje się dywersyfikowały, powierzając coraz więcej odpowiedzialności lokalnym oddziałom. Obecnie polski konsument strasznie upodabnia się w swoich zachowaniach zakupowych do konsumenta zachodnioeuropejskiego, więc ludzie w Londynie czy Paryżu dochodzą do wniosku, że nie opłaca się już robić oddzielnej komunikacji na nasz rynek - opisuje.

- Efekt jest taki, że biznes reklamowy w ostatnich latach - mam wrażenie - jest bardziej zasysany z powrotem do centrali niż oddawany lokalnym oddziałom. To mnie martwi, bo chciałbym robić fajne, ciekawe rzeczy, a nie przerabiać packshoty i dokręcać ujęcia z większym słoikiem „25 proc. w promocji gratis”. A mam wrażenie, że ostatnio to robiłem i że tym się zajmują korporacje - podsumowuje menedżer.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/michal-nowosielski-przy-adaptacjach-i-inspiracjach-reklamowych-polski-konsument-czesto-traktowany-jak-idiota ##

Obecnie Michał Nowosielski chciałby zająć się marketingiem politycznym. - Polityka kręci mnie od bardzo dawna, a moim zdaniem jest w niej bardzo duży niedobór ludzi znających się na komunikacji ze społeczeństwem. Nie powstały jeszcze u nas firmy ani inne struktury, które specjalizują się w komunikacji politycznej. Politycy głównie robią kampanie własnymi siłami, co bardzo często nie wygląda za dobrze - ocenia.

W latach 2007-2014 Nowosielski pracował już przy tworzeniu kampanii wyborczych Platformy Obywatelskiej. Pod koniec maja ub.r., zaraz po przegranych przez Bronisława Komorowskiego wyborach prezydenckich, napisał list otwarty do PO, skomentowany przez wielu publicystów i marketingowców.

- Jestem otwarty na różne pomysły, ale wydaje mi się, że będę próbował działać na własną rękę. Może dogadam się z kimś i założymy firmę lub wejdę do istniejącej już struktury Poza tym jestem już taki stary, że jak teraz nie założę własnego biznesu, to kiedy to zrobię? - pyta Michał Nowosielski.

Na zakończenie swojej pracy w BBDO Warszawa Nowosielski napisał wiersz:

Dochodzą wieści z lewa i z prawaŻe coś tam w BBDO WarszawaŻe tam się jakaś straszna rzecz stałaNie ma ach nie ma tam już Michała

To niemożliwe krzyczą koledzyNa dźwięk tej smutnej i strasznej wiedzyA koleżanki w kompletnym szokuJedna do drugiej szepcze na bokuŻe oto kończy się pewna eraInna ukradkiem łzę już ocieraPatrzą po sobie kopirajterzyŻaden swym uszom jeszcze nie wierzyW szoku są wszyscy artdajrektorzyKto big-ideę nam teraz stworzyEkanci patrzą smutno w milczeniuTraficy klepią go po ramieniuCo nie zabije cię to cię wzmocniSmutni są nawet dwaj stróże nocniPamiętaj o nas stratedzy prosząW sumie faceci dzielniej to znosząNawet żartują próbując kpinyNatomiast dużo gorzej dziewczynyTe rozklejają się bez żenadyŁkają szlochają łamią zasadyNiektóre prawie rwą z głowy włosyInne sięgają po papierosyChoć nie paliły już ze trzy lataDla nich to prawie jak koniec świataPłaczą z rozpaczy kopirajterkiZ żalu ściągają barwne sweterkiChlipią też śliczne artdajrektorkiTakże zdejmują swetry we wzorkiBy wytrzeć nimi spłakane oczyWszak taki mądry, taki uroczySzef już mam pewnie się już nie zdarzyO takim szefie to każdy marzyTak fajnych ludzi nie ma w ogóleJuż producentka ściąga koszulęI już rozpina z żalu guzikiInne dziewczęta zaś już stanikiNie koniec dosyć tego wystarczyJakiś mnie kompleks opętał starczyWiersz ten stanowczo w złą zmierza stronęWszak Michał dzieci ma oraz żonęWróćmy do jego odejścia z pracyTaka jest prawda że my PolacyDla zagranicznych złych korporacjiZaharowując się bez wakacjiI bez urlopu za marne groszeA jak zrobimy swoje to proszęPrzyjedzie jakiś Dżimi lub DżonyPowie że w sumie zadowolonyJest z Twojej pracy i znaczysz wieleDla firmy ale są nowe celeBo nowe wszakże nadchodzą czasyNo a poza tym nie mamy kasyWięc wery sory ale wynochaFirma kochała lecz już nie kochaW sumie to stara wszak jest zasadaZ wyższego stołka gorzej się spadaI każdy mądry człowiek się liczyZ tym że się kiedyś stamtąd spierniczyI tak miał szczęście wszak do tej chwiliMichał ogromne bo moi miliBałuk John Domas ani GargałaNikt nie wywalił dotąd MichałaWszyscy być może trochę się baliŻe im ten Michał w złości przywaliChoćby mawachę sprzeda na głowęCo może bardzo nie być wszak zdroweMógłby też Michał taką osobęBardzo boleśnie walnąć w wątrobęLecz w końcu przyszła na niego poraI poległ Michał z ręki IgoraJest powiedzonko, że przyszła kryskaNa niejakiego w końcu MatyskaA w branży mówi się przyszła kraskaNie na Matyska lecz ma MaraskaChoć w tym przypadku to przyznam szczerzeI nie dlatego że na rowerzeMam do Maraska 5 minut możeAle dlatego że dobry BożeWidzę Agato moja kochanaŻe doszła do nas też dobra zmianaZmienił siekierkę stryj na dwa kijeNo to niech teraz sobie wypijePiwo którego sobie nawarzyWażne jest teraz co się wydarzyW życiu naszego tu bohateraCzy się nie stoczy czy się pozbieraCzy topiąc smutki swe w alkoholuBędzie się nago szwendał po poluCzy z piedestału aż do rynsztokaSpadnie jak wielu którzy z wysokaSpadają czy też zbierze się w sobieMówiąc z porażki ja sukces zrobięKlęskę swą w sukces wielki zamienięI wkrótce znowu w światłach na scenieWzmocniony klęską silny i młodyNa nowe statkiem wypłynie wodyBo jak powiedział któryś z tych gościZnanych z mądrości w starożytnościZapamiętajcie panowie panieŻe koniecznością jest żeglowanieA nie tam jakieś zasrane życieCo tam na horyzoncie widzicieNiestety widok nie jest wesołyMichał należy do starej szkołyA tu minęły już dobre czasyRadia, bilbordów, tv i prasyTeraz reklamę jak pewnie wiecieRobi się głównie już w internecieJuż nasza młodzież i nasze dzieciSpotkać możemy wyłącznie w sieciTam żyją sobie influenserzyKtórym dziś młodzież tylko już wierzyKogo dziś zatem obchodzić możeGłupa reklama w telewizorzeNie mówiąc nawet o takiej prasieNa co więc komu dzisiaj już zda sięTalent starego kopirajteraCóż dziś reklama stara umieraCo robić taka dziejów logikaGdy coś się rodzi inne coś znikaGdy idzie nowe stare odchodziTrudno grunt że wciąż jesteśmy młodziJeśli nie duchem to chociaż ciałemMoże nie będzie tak źle z MichałemJest młody zdolny i pisze wierszeMoże te wiersze wydać po pierwsze„Wiersze dla mego synka i córki”Po drugie może kisić ogórkiPotem sprzedawać je na bazarzeDobra to nie jest coś o czym marzęAle na przykład Michał po trzecieChce politykiem być o czym wiecieMoże więc w przyszłym zasiądzie rządzieA może zrobić też film o BondzieBo jest też zdolnym wszak reżyseremWcale on nie jest kompletnym zeremTo szczwana bestia choć trochę gapaBo mógłby stworzyć także startapaMa kilka takich pomysłów w głowieMoże to sukces będzie kto to wieA w każdym razie można dotacjeZ unii wyciągnąć i na kolacjeJeśli ośmiorniczki a znowu z ranaJeść kawior z dżemem i pić szampanaMoże być fajnie za tym zakrętemI tym optymistycznym akcentemSkończę na dziś bo mamy niedzielęA ja nie byłem jeszcze w kościele.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online