Miesięczniki poradnikowe w dół, zyskała tylko „Olivia”
Większość miesięczników poradnikowych dla kobiet w marcu br. zanotowało spadki sprzedaży, a swoje wyniki poprawiła jedynie „Olivia”. Liderem sprzedaży był magazyn „Dobre Rady”.
Sprzedaż ogółem miesięcznika "Dobre Rady" (Burda Publishing Polska) w marcu 2010 roku wyniosła 514 729 egz. i była wyższa niż rok wcześniej o 8,3 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazło się pismo "Kobieta i Życie" (Wydawnictwo Bauer), które sprzedało się w ilości 489 442 egz., czyli zanotowało spadek o 14,4 proc.
Pozycję trzecią zajął „Poradnik Domowy” (Agora) ze sprzedażą ogółem w marcu br. na poziomie 377 235 egz. (spadek o 1,8 proc.).
Największy spadek sprzedaży ogółem w segmencie zanotowała znajdująca się na miejscu piątym „Claudia” (G+J Polska), która w trzecim miesiącu br. rozchodziła się średnio w nakładzie 225 170 egz., czyli mniejszym o 20,8 proc. niż rok wcześniej. Od maja br. tytuł zmienił szatę graficzną i zawartość, stając się poradnikiem bardziej luksusowym.
Wzrost sprzedaży dotyczył wyłącznie zajmującej ostatnie pozycję w zestawieniu „Olivii” (Marquard Media Polska), której sprzedaż wzrosła o 5 proc. do 203 862 egz.
marzec | ||
2010 | 2009 | |
ZKDP | Sprzedaż ogółem | |
Dobre Rady | 514 729 | 561 297 |
Kobieta i Życie | 489 442 | 572 052 |
Poradnik Domowy | 377 235 | 384 291 |
Świat Kobiety | 366 281 | 414 294 |
Claudia | 225 170 | 284 171 |
Olivia | 203 862 | 194 243 |
Porównując dane z marca br. do danych z lutego widać, że wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży, a największy z nich dotknął „Kobietę i Życie”.
2010 | ||
marzec | luty | |
ZKDP | Sprzedaż ogółem | |
Dobre Rady | 514 729 | 517 652 |
Kobieta i Życie | 489 442 | 547 765 |
Poradnik Domowy | 366 281 | 396 960 |
Świat Kobiety | 366 281 | 394 469 |
Claudia | 225 170 | 235 966 |
Olivia | 203 862 | 221 193 |
Dołącz do dyskusji: Miesięczniki poradnikowe w dół, zyskała tylko „Olivia”