SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Milionowi AbstrachujeTV i Niekryty Krytyk. B2B w social media (raport z Facebooka, Twittera i YouTube’a)

W styczniu do SA Wardęgi dołączyły dwa kolejne kanały, które zyskały milion subskrybentów: Abstrachuje TV i Niekryty Krytyk. W raporcie NapoleonCat i Wirtualnemedia.pl eksperci analizują też, jak firmy wykorzystują social media do komunikacji B2B.

Kanały Abstrachuje TV i Niekryty Krytyk poziom miliona subskrybentów przekroczyły w drugiej połowie stycznia (zobacz szczegóły), prawie miesiąc po tym jak ten pułap osiągnął SA Wardęga (więcej na ten temat).

Wszystkie trzy to tzw. kanały vlogerskie - zawierają autorskie materiały (w ich przypadku humorystyczne) przygotowywane przez niezależnych twórców. Filmiki zamieszczone na każdym z nich zanotowały po ponad 100 mln obejrzeń (Abstrachuje TV prowadzą drugi kanał z materiałami pokazującymi, jak nagrywają swoje filmiki).

Przy czym pod względem liczby wyświetleń zdecydowanym liderem jest kanał Prosto TV - zgromadzone na nim treści (głównie teledyski hip-hopowe) do końca stycznia obejrzano 449,2 mln razy. Kolejne miejsca zajmują inna wytwórnia muzyczna - MyMusic Group (298,2 mln obejrzeń), kanał TVN (237,8 mln) i Step Records (228,5 mln). Jednak na każdym z nich jest zdecydowanie więcej klipów niż na kanałach vlogerów satyrycznych. Niekryty Krytyk zajmuje pod tym względem 7. miejsce z 146,7 mln wyświetleń, a Remigiusz Maciaszek (który zamieścił aż 2,3 tys. filmików) - 10. pozycję ze 130 mln.

Na Facebooku wydarzeniem miesiąca była zapowiedź kolejnej zmiany algorytmu, zgodnie z którą mniej widoczne na fanpage’ach mają być wpisy tekstowe (więcej na ten temat). Z kolei Twitter zaczął wdrażać swój nowy interfejs, który na początku lutego stał się dostępny dla wszystkich użytkowników (zobacz szczegóły).

Raport NapoleonCat.com i Wirtualnemedia.pl zawiera analizy fanpage’y facebookowych w 16 najważniejszych kategoriach, a także czołowych kanałów na YouTubie i kont na Twitterze.

>>> Serce i Rozum najpopularniejszym fanpage’em na Facebooku w Polsce (raport ze stycznia 2014)

Ponadto w raporcie eksperci zastanawiają się m.in., jak firmy i marki w Polsce wykorzystują serwisy społecznościowe w komunikacji business-to-business. Komentują to Krzysztof Małecki z FFW Communication i Miłosz Belter z Catvertiser.com (w kontekście Facebooka), Mateusz Zyguła z Tube.Ad i Kamil Ściana z Hill+Knowlton Strategies (o YouTube) oraz Paweł Tkaczyk z Midei (o Twitterze)

Dołącz do dyskusji: Milionowi AbstrachujeTV i Niekryty Krytyk. B2B w social media (raport z Facebooka, Twittera i YouTube’a)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
moi ulibieni Jutjubowcy!
gunwo rządzi!
odpowiedź