SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Motor” i „Top Gear” liderami wśród pism motoryzacyjnych w I półroczu 2013 roku

W I półroczu 2013 roku w rankingu sprzedaży ogółem tygodników motoryzacyjnych pierwsze miejsce zajął „Motor”. Z kolei wśród miesięczników na pozycji lidera utrzymał się magazyn „Top Gear”.

Liderem sprzedaży wśród pism motoryzacyjnych w I półroczu 2013 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego okresu rok wcześniej wzrosła o 3,30 proc. i wyniosła 102 676 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska) zanotował stratę na poziomie 5,22 proc., a jego średni wynik ustabilizował się na poziomie 82 127 egz.

Wśród miesięczników motoryzacyjnych pierwsze miejsce utrzymał „TopGear” (Ringier Axel Springer Polska). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma w analizowanym okresie zmniejszyła się o 12,15 proc. do 46 045 egz.

Z trzeciego na drugie miejsce awansowało „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer), którego średni wynik sprzedażowy w I półroczu br. wyniósł 43 334 egz., po największym wzroście w zestawieniu wynoszącym 12,10 proc.

Na ostatnią pozycję podium spadł miesięcznik „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 8,09 proc. i wyniosła 40 474 egz.

Z kolei największy spadek zanotował „Świat Motocykli” (Agora), którego średni wynik sprzedażowy zmniejszył się o 19,41 proc. i ostatecznie wyniósł 17 437 egz. Pismo to w rankingu zajęło miejsce piąte.

Wirtualnemedia.pl

I półrocze

2013

2012

ZKDP

Sprzedaż ogółem

Tytuł

Tygodniki

Motor

102 676

99 398

Auto Świat

82 127

86 648

Tytuł

Miesięczniki

Top Gear

46 045

52 415

Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych

43 334

38 657

Auto Świat Poradnik

40 474

44 038

Auto Motor i Sport

29 798

27 487

Świat Motocykli

17 437

21 636

Automobilista

8 729

9 659

Classic Auto

7 824

7 270


W czerwcu 2013 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do czerwca 2012 roku zwiększyła się o 1,96 proc. do 94 461 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 76 191 egz., po spadku o 7,43 proc.

Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera również należała do „Top Gear” (50 117 egz.; wzrost o 13,23 proc.). Drugie miejsce zajęło „Auto-Moto” (37 558 egz.; w górę o 1,63 proc.), a trzecie - „Auto Świat Poradnik” (35 752 egz.; w dół o 2,59 proc.).

Największym wzrostem (o 24,50 proc.) pochwalić się mógł magazyn „Classic Auto” (Stratos Concept). Z kolei najwięcej stracił tutaj „Świat Motocykli” - było to 24,84 proc.

Wirtualnemedia.pl

czerwiec

2013

2012

ZKDP

Sprzedaż ogółem

Tytuł

Tygodniki

Motor

94 461

92 641

Auto Świat

76 191

82 309

Tytuł

Miesięczniki

Top Gear

50 117

44 263

Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych

37 558

36 956

Auto Świat Poradnik

35 752

36 704

Auto Motor i Sport

27 039

25 477

Świat Motocykli

16 511

21 968

Classic Auto

8 614

6 919

Automobilista

8 206

8 844

 

Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Top Gear” liderami wśród pism motoryzacyjnych w I półroczu 2013 roku

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Reklamodawca.
A ja znowu wygrany bo w ostatnim Auto Motor i Sporcie reklamy nie ma naszej bo w 27 000 jak się ukaże reklama to nie jest budujące raczej chyba nie, konkurencie mój drogi. Wiesz do kogo mówię.
odpowiedź
User
znafca
auto motor i sport poniżej 30 000 i czekać trzeba jaka będzie końcówka roku w nowym układzie sił, a raczej przy ich braku, który sobie zafundowali. wiejcie do innych redakcji chłopaki, jest ich parę jeszcze porządnych.
odpowiedź
User
me
jakość się obroni bidę mogą przeczekać bo nic lepszego nie ma na rynku
odpowiedź