SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Movie Games szykuje symulator ciężarówki na licencji Discovery. „Wysoko postawiona poprzeczka realizmu”

Firma Movie Games zapowiedziała grę „Alaskan Truck Simulator” tworzoną na licencji Discovery Licensing INC i osadzoną w klimatach programów realizowanych przez stację Discovery. Premierę tytułu zaplanowano na przełom 2018 i 2019 roku. - Kierunek współtworzenia produkcji z kanałami edukacyjnymi czy dokumentalnymi posiada niewykorzystany wciąż potencjał - ocenia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Mateusz Wcześniak, prezes i współzałożyciel Movie Games.

Article

Movie Games jest polską spółką produkującą gry wideo założoną w 2016 r. przez Aleksego Uchańskiego, od 25 lat związanego z branżą gier komputerowych i Mateusza Wcześniaka, fana gier z doświadczeniem w sektorze finansowym. Inwestorami w spółce są PlayWay S.A., producent i wydawca gier komputerowych notowany na GPW w Warszawie oraz Fundusz Stabilnego Rozwoju.

Obecnie spółka zatrudnia kilkadziesiąt osób, które pracują nad ponad dziesięcioma produkcjami. Zespoły deweloperskie działają w biurach w województwach mazowieckim, wielkopolskim, małopolskim i na Śląsku.

Teraz Movie Games poinformowała, że we współpracy z Discovery Licensing INC przygotowuje nową grę. Według zapowiedzi nowy projekt przeniesie gracza do realiów zimowej Alaski, gdzie bohater, kierowca amerykańskiej ciężarówki będzie realizował zlecenia i codziennie walczył o przetrwanie. Projekt obecnie nosi roboczy tytuł „Alaskan Truck Simulator”.

Umowa przewiduje możliwość wydania tytułu poza wersją PC również na następujących platformach: PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch, a także na platformy mobilne (iOS, Android).

Według planu w ramach współpracy Discovery Licensing INC aktywnie zaangażuje się nie tylko w proces produkcji, ale także akcje marketingowe i promocyjne gry oraz PR. Działania w zakresie promowania tytułu uwzględniają obecność gier w programach telewizyjnych, wsparcie wizerunkowe gwiazd znanych z programów Discovery, promowanie gier w kanałach social media i w serwisach internetowych. Premiera tytułu przewidziana jest na przełom 2018 i 2019 r.

W rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Mateusz Wcześniak, prezes i współzałożyciel Movie Games przyznaje, że „Alaskan Truck Simulator” to nieczęsto spotykany przykład partnerstwa pomiędzy producentem gier a mediami i wykorzystania ich oryginalnych treści do tworzenia tytułu.

- Zazwyczaj kolaboracje oparte na licencjach zdarzają się pomiędzy producentami gier i twórcami zabawek, producentami wysokobudżetowych filmów lub bajek dla dzieci – zauważa Mateusz Wcześniak. - Stosunkowo rzadko pojawia się na rynku informacja o współpracy z nadawcą programów edukacyjnych i dokumentalnych. Uważam że dzieje się tak głównie ze względu na wysoko postawioną poprzeczkę w kwestii realizmu produkcji - fabuła programów Discovery opiera się w znaczącym stopniu na prawdziwych historiach, ciężko zaskoczyć tu gracza spektakularnymi wybuchami, atakami smoków czy przerysowanymi scenami walki. Podstawa to gameplay i emocje, a to zawsze wyzwanie. Jednak jak wskazuje sukces produkcji „Gold Rush”  stworzonej przez zespół Code Horizon ze spółki PlayWay w oparciu o licencję Discovery – możliwy do osiągnięcia.

Zdaniem naszego rozmówcy współpraca z kanałami telewizyjnymi tworzącymi wciągające programy dokumentalne to jedna ze ścieżek, którą mogą podążyć w przyszłości producenci gier. Jednak nie jest to strategia dla każdego.

- Myślę, ze trzeba zadać sobie pytanie jakiego rodzaju gry chcemy tworzyć i dla kogo, zapytać społeczność czego oczekuje – ocenia Wcześniak. - Wybuchy, fantastyczne stworzenia czy imponujące pościgi zawsze będą miały swoich amatorów. Jednak coraz większa grupa graczy czerpie przyjemność z gier typu symulator – „Car Mechanic”, „Gold Rush”, „Eurotruck”. Moim zdaniem kierunek współtworzenia produkcji z kanałami edukacyjnymi czy dokumentalnymi posiada niewykorzystany wciąż potencjał. Gry z gatunku fantastyki zapewniają innego rodzaju emocje niż symulatory czy produkcje oparte na prawdziwej historii, wystarczy zwrócić uwagę na zainteresowanie jakie wzbudziła nasza produkcja „303 Squadron: Battle of Britain”. „Alaskan Truck Simulator” nie będzie aż tak realistyczny, ale pozwoli graczowi łatwiej utożsamić się z głównym bohaterem niż w przypadku rozgrywki prowadzonej na księżycu czy pod wodą – zapowiada szef Movie Games.

Wcześniak ujawnia, że podpisana umowa otwiera możliwości dalszej współpracy przy kolejnych umowach licencyjnych programów produkowanych z uniwersum Discovery Communications (m.in. Discovery Channel, TLC, Animal Planet, Discovery Travel).

Matt Bonaccorso, dyrektor departamentu digital products & eCommerce w Discovery Communications przypomina w komunikacie, że nadawca ma już na koncie jedno partnerstwo na rynku gier wideo.

- Współpraca z Movie Games nie jest naszą pierwszą aktywnością na rynku gier komputerowych. Stworzony wraz z PlayWay w 2017 roku, symulator poszukiwacza złota – „Gold Rush” był świetnym początkiem naszych działań w branży gier - zanznacza Matt Bonaccorso. - Entuzjastycznie przyjęty na całym świecie, „Gold Rush” trafił tuż po premierze na listę TOP 3 Bestsellers platformy Steam. Teraz, tworząc „Alaskan Truck Simulator” wierzymy, że dzięki naszym dotychczasowym doświadczeniom, a także profesjonalizmowi Movie Games w zakresie produkcji i marketingu gier jesteśmy w stanie powtórzyć ten spektakularny sukces tworząc kolejny, świetny tytuł, którego wyniki przekroczyć mogą nawet nasze oczekiwania.

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Movie Games szykuje symulator ciężarówki na licencji Discovery. „Wysoko postawiona poprzeczka realizmu”

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Romero
Gratulacje :)
2 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing