Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w czerwcu 2014 roku zajęła TVP1. Udział tego kanału względem czerwca 2013 roku zwiększył się o 2,05 proc. i wyniósł 12,92 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Z trzeciej lokaty na drugą awansował Polsat, którego udział spadł jednak o 5,58 proc. do 10,83 proc.
Największy wzrost wśród kanałów z tzw. „wielkiej czwórki” (jak również czołowej dziesiątki rankingu), wynoszący 19,81 proc., zanotowała TVP2. Z wynikiem 10,28 proc. stacja ta awansowała z miejsca czwartego na trzecie. Jedynka i Dwójka tak wysokie wzrosty udziałów zawdzięcza temu, iż w czerwcu br. stacje te transmitowały mecze MŚ w piłce nożnej.Natomiast na czwartą lokatę (z miejsca drugiego) spadł TVN, którego udział wyniósł 10,14 proc., po spadku o 16,68 proc. - największym w czołowej dziesiątce.Ogółem łączny udział czterech głównych stacji telewizyjnych w analizowanym okresie spadł z 44,88 proc. do 44,17 proc.Pierwszą piątkę zestawienia (po awansie z miejsca siódmego) zamyka TVP Info, którego udział wzrósł o 4,52 proc. do 3,47 proc. Oczko niżej znalazł się nadający w naziemnej telewizji cyfrowej kanał TVN7, który rok wcześniej był piąty. Jego udział zmniejszył się o 13,50 proc. i wyniósł 3,46 proc.

TOP 25 stacji w 16-49 i 16-49 miasta oraz TOP 20 programów na drugiej stronie artykułu.
W najważniejszej dla reklamodawców grupie komercyjnej 16-49 na pozycję lidera oglądalności (z miejsca drugiego) awansował Polsat, którego udział w czerwcu br. jednak spadł o 3,05 proc. do poziomu 12,40 proc.Z trzeciego na drugie miejsce awansowała TVP1 z udziałem wynoszącym 11,38 proc., po wzroście o 26,87 proc. Trzecia pozycja należała do stacji TVN, która rok wcześniej była liderem (10,68 proc., spadek o 20,06 proc. - największy w top 4). Natomiast na czwartej lokacie uplasowała się TVP2. Jej udział wzrósł o 31,31 proc. (najbardziej w top 10) i wyniósł 9,73 proc.Pierwszą piątkę zestawienia zamyka tutaj stacja TV Puls, która względem czerwca 2013 roku zanotowała spadek udziału o 3,87 proc. do 3,48 proc. Rok wcześniej kanał ten był jednak szósty.

Wśród widzów w wieku 16-49 lat zamieszkałych w miastach pozycja lidera należała do TVN, którego średni udział wyniósł tutaj 11,52 proc., po spadku o 18,93 proc. Ex aequo pierwsze miejsce zajęła Jedynka, która rok wcześniej była trzecia (też 11,52 proc. udziału; do góry o 37,96 proc. - najwięcej w top 10). Natomiast z drugiej na trzecią lokatę spadł Polsat (11,34 proc.; w dół o 9,79 proc.). Z kolei na czwartej pozycji umocniła się TVP2 (9,53 proc.; + 36,73 proc.).
W badanym miesiącu największą widownię zgromadził odcinek serialu TVP2 „M jak miłość”, nadany 2 czerwca br. Obejrzało go 6,85 mln osób.Wśród hitów ratingowych tygodnia na drugim miejscu z 5,19 mln widzów znalazł się mecz Brazylia - Chorwacja. Było to otwierające spotkanie MŚ w Brazylii. Na podium znalazł się jeszcze Dwójkowy serial „Na dobre i na złe” z widownią wynoszącą 5,11 mln osób.W zestawieniu dwudziestu najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo dwanaście miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Siedem lokat należało do programów TVP2, natomiast jedno miejsce zajął Polsat.

W zestawieniu dwudziestu najchętniej oglądanych programów w grupie 16-49 najwięcej, bo dwanaście miejsc również zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1.











