SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Rosyjska” znika z nazwy Musztardy Kieleckiej

WSP „Społem” zapowiedziała, że w nazwie jednego z wariantu produkowanej przez nią Musztardy Kieleckiej słowo „rosyjska” zostanie zamienione na „ostrą”. Zaznaczyła, że odpowiada w ten sposób na sugestie konsumentów.

Wytwórcza Spółdzielnia Pracy „Społem” na fanpage’u facebookowym produktu zapowiedziała, że Musztarda Kielecka rosyjska zmieni nazwę na Musztarda Kielecka ostra z początkiem kwietnia.

- Przychylając się do sugestii konsumentów podjęto decyzję, aby od tego momentu nosiła ona określenie "ostra". Jej licznych sympatyków pragniemy przy tym zapewnić, że sam produkt pozostanie niezmieniony - napisano.

- Nowa nazwa w sposób bezpośredni nawiązuje do charakteru produktu – to doskonale dopasowany i uzupełniający się duet intensywnego aromatu ziół i zdecydowanego smaku grubo mielonej czarnej gorczycy - podkreślono.

Rosyjska do jeden z kilku wariantów Musztardy Kieleckiej, pozostałymi są delikatesowa, sarepska, grillowa, kremska, chrzanowa i czeska.

 

WSP „Społem” produkuje Majonez Kielecki

Wytwórcza Spółdzielnia Pracy „Społem”  jest jednym z największych producentów musztardy i majonezu w Polsce, wytwarzaniem Majonezu Kieleckiego zajmuje się od 1959 roku.

W ofercie firmy są też Sos Kielecki, Ketchup Kielecki, Ocet Kielecki, Chrzan Luksusowy i Snack Przysmak Świętokrzyski.

Na początku marca WSP „Społem” przekazała 100 tys. zł na zbiórkę Fundacji SięPomaga na pomoc ofiarom wojny na Ukrainie. - Obywatele i mieszkańcy tego kraju bardzo potrzebują każdego wsparcia, a my jako firma odpowiedzialna społecznie nie możemy w tej sytuacji pozostać obojętni - podkreśliła.

Sieci sklepów pozostające w Rosji ze spadkiem sprzedaży w Polsce

Kilka dni po rozpoczęciu inwazji militarnej Rosji na Ukrainę rosyjskie produkty wycofały ze swoich ofert czołowe sieci sklepów spożywczych, m.in. Biedronka, Lidl, Żabka, Carrefour i Aldi.

Z Rosji wycofało się wiele globalnych korporacji z różnych sektorów. Niektóre zdecydowały się pozostać na tamtym rynku, najwięcej krytyki z tego powodu spadło na francuskie koncerny Leroy Merlin, Auchan i Nestle (sklep tego pierwszego został zniszczony podczas ostrzału w Kijowie).

Kilka dni temu Nestle zdecydował o wstrzymaniu w Rosji sprzedaży swoich kolejnych produktów, m.in. słodyczy KitKat i płatków śniadaniowych Nesquik. Na fanpage’ach facebookowych firmy, m.in. profilu polskiej marki Winiary, zablokowano dodawanie komentarzy przez internautów, a prezes Nestle Polska przekazał pracownikom, żeby na swoich profilach społecznościowych usuwali negatywne komentarze o firmie i blokowali ich autorów.

Na Leroy Merlin dodatkowa fala krytyki spadła, po tym jak globalna centrala koncernu odcięła ukraiński oddział od komunikacji korporacyjnej, a polski oddział wydał komunikat, w którym nie wskazano, że winę za wojnę w Ukrainie ponosi Rosja.

Według danych z kart klientów PKO BP, największego banku w Polsce, w ostatnich dniach zmalały zakupy klientów w sieciach handlowych, które zdecydowały się pozostać w Rosji. - A więc ludzie rozumieją, czasami lepiej niż firmy, że dziś jest czas absolutnie wyjątkowy. Taki czas wyjątkowy wymaga wyjątkowych działań - skomentował to w czwartek na konferencji prasowej premier Mateusz Morawiecki.

Dołącz do dyskusji: „Rosyjska” znika z nazwy Musztardy Kieleckiej

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
asia29
Bardzo dobra decyzja!
odpowiedź
User
ania27
Żadnej taryfy ulgowej.
odpowiedź
User
Mati
Nie do końca popieram ten trend cancelowania wszystkiego "rosyjskiego"... lektury szkolne też będziemy usuwać tylko dlatego, że autor miał coś wspólnego z Rosją? Filologie rosyjskie zamykać, a ludziom palić dyplomy? Rozumiem i popieram nawet najostrzejsze sankcje, ale proponuję common sense approach.
odpowiedź