SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Muzyka i słaba nawigacja irytują internautki w serwisach kosmetycznych

Wszystkie internautki odwiedzające polskie serwisy czołowych firm kosmetycznych w ramach badania przeprowadzonego przez agencję Symetria wyłączały odtwarzaną automatycznie muzykę. Użytkowniczkom problemy na tych stronach sprawiała również słaba nawigacja wynikająca z zachwianych proporcji między elementami graficznymi i tekstowymi.

Muzyka i słaba nawigacja irytują internautki w serwisach
kosmetycznych

Wszystkie internautki odwiedzające polskie serwisy czołowych firm kosmetycznych wyłączają lub wyciszają muzykę odtwarzaną automatycznie na tych stronach - wynika z badania przeprowadzonego przez agencję Symetria wśród kobiet w wieku 20-30 lat mieszkających miastach powyżej 500 tys. ludności. Użytkowniczki określały podkłady dźwiękowe tych witryn jako nachalne lub monotonne.

Największy problem internautkom sprawiały na stronach firm kosmetycznych zbyt małe, ukryte lub nieintuicyjnie działające elementy nawigacyjne. I tak chociażby użytkowniczki miały problem ze znalezieniem przycisków wyłączających automatyczną muzykę. Z drugiej zastępowanie w funkcji przekierowującej małych napisów dużymi logotypami z nazwami produktów prowadziło do tego, że kobiety klikały w nie, nie wiedząc, co się za nimi kryje.

Niechęć młodych internautek w trakcie testu wzbudzało przeładowanie serwisów różnorodnymi elementami wizualnymi, m.in. grafiką i boksami, które odwracały uwagę kobiet od zasadniczej treści i utrudniały im jej znalezienie. Ponadto część użytkowniczek klikała w nienawigacyjne elementy graficzne, sądząc, że odsyłają one do dodatkowych informacji, co kończyło się niepowodzeniem prowadzącym do frustracji i rezygnacji z dalszego poszukiwania treści na stronie.

Test użyteczności internetowych stron polskich firm kosmetycznych został przeprowadzony przez poznańską agencję e-biznesu Symetria na przykładzie dwóch polskich stron (firm Eris i Ziaja) oraz dwóch zagranicznych (marki L'Oréal należącej do Garnier i koncernu Nicea). Badanie zrealizowano przy pomocy eye trackera, zapisującego ruch użytkowniczki w serwisie, tor jej wzroku na ekranie i miejsca przykuwające uwagę, oraz kamery wśród korzystających z internetu kobiet w wieku 20-30 lat z miast liczących ponad 500 tys. mieszkańców.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Muzyka i słaba nawigacja irytują internautki w serwisach kosmetycznych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing
przesuń do góry