WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Portfolio marki własnej PKN Orlen O! rozszerzy się o słodycze, napoje i przekąski

Na stacjach Orlen kupimy mięso, kosmetyki i ubrania? Koncern ma plany na rozwój

2018-01-09 A A A KOMENTARZE: 11 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Na początku lutego - na nadzwyczajnym walnym zgromadzeniu akcjonariuszy PKN Orlen - będzie rozpatrywany postulat poszerzenia działalności koncernu o sprzedaż hurtową kilkunastu grup produktów. Wśród nich są mięso i jego przetwory, napoje alkoholowe i bezalkoholowe, perfumy, kosmetyki czy odzież.

fot. PKN Orlen fot. PKN Orlen

Rozszerzenie profilu działalności PKN Orlen będzie możliwe po zmianie statutu spółki. Decyzja ta ma zostać przyjęta podczas nadzwyczajnego walnego zgromadzenia akcjonariuszy, którego termin wyznaczono na 2 lutego br. PKN Orlen chce poszerzyć działalność o sprzedaż hurtową łącznie kilkunastu grup produktów, w tym:

- owoców i warzyw
- mięsa i jego przetworów
- napojów alkoholowych i bezalkoholowych
- wyrobów tytoniowych
- cukru, czekolady, kawy, kakao, herbaty, przypraw, wyrobów cukierniczych i piekarskich
- ryb, skorupiaków i mięczaków
- sprzętu AGD, porcelany, ceramiki, wyrobów szklanych i środków czyszczących
- perfum, kosmetyków, wyrobów farmaceutycznych i medycznych
- odzieży i obuwia, zegarów i biżuterii

Jak czytamy w oświadczeniu przesłanym do redakcji portalu Wirtualnemedia.pl, zmiana nie ma związku z wprowadzeniem od tego roku częściowego zakazu handlu w niedzielę, a stanowi element wdrożenia strategii rozbudowy oferty sklepowej

- Proponowana zmiana statutu PKN Orlen wynika ze strategii koncernu przyjętej w grudniu 2016 roku i nie ma związku z mającymi wejść w życie ograniczeniami handlu w niedzielę. PKN Orlen od lat rozbudowuje ofertę sklepową na swoich stacjach paliw i jest w gronie europejskich liderów pod względem udziału marży ze sprzedaży pozapaliwowej w marży ze sprzedaży detalicznej ogółem. W związku z rosnącą skalą tej działalności podjęta została decyzja o zmianie modelu zaopatrzenia stacji i kupowaniu części produktów sklepowych bezpośrednio u producentów i dostawców, zamiast w hurtowniach prowadzonych przez podmioty trzecie - informuje biuro prasowe koncernu.

W związku z wprowadzeniem nowego modelu dystrybucji towarów pozapaliwowych konieczna jest zmiana statutu spółki w zakresie sprzedaży hurtowej. Analogicznie jak przy dostawach paliw PKN Orlen, zaproponuje dostawy produktów pozapaliwowych swoim partnerom biznesowym prowadzącym stacje franczyzowe, którzy nie mają bezpośrednich umów z producentami, więc będą mogli skorzystać z potencjału zakupowego Orlenu. Ponieważ stacje franczyzowe są samodzielnymi podmiotami gospodarczymi, konieczna jest zmiana statutu spółki w zakresie sprzedaży hurtowej, żebyśmy mogli jeszcze bliżej ze sobą współpracować – mówi Zbigniew Leszczyński, członek zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży detalicznej.

Już w te wakacje PKN Orlen ma rozpocząć pilotaż projektu zmiany systemu dystrybucji części produktów z oferty sklepowej. Jeśli testy wypadną pomyślnie, wdrażany projekt obejmie wszystkie stacje własne (CODO) oraz tę część stacji franczyzowych (DOFO), które już teraz korzystają z potencjału zakupowego PKN Orlen. Faza testowa obejmie 100 stacji własnych, a pełna implementacja nastąpi w styczniu przyszłego roku.

Orlen dzięki zmianie statutu będzie mógł na swoich stacjach sprzedać np. gadżety patriotyczne w związku z setną rocznicą odzyskania niepodległości, koszulki na okoliczność wydarzeń sportowych czy produkty powiązane z marką Stop Cafe,

- Poszerzenie zapisu statutowego o poszczególne kategorie wynika ze specyfiki Polskiej Klasyfikacji Działalności. Potencjalna sprzedaż Klientom na stacjach DOFO koszulek sportowych (ORLEN Warsaw Marathon), strojów piłkarskich (np. promocja mundialowa) czy gadżetów patriotycznych związanych z 100-leciem Niepodległości wymaga wpisania całej podklasy 46.42.Z sprzedaż hurtowa odzieży i obuwia. Podklasa ta obejmuje sprzedaż hurtową odzieży, włączając odzież ochronną i roboczą oraz ubrania sportowe, wyrobów pończoszniczych, dodatków odzieżowych, takich jak rękawiczki, krawaty i szelki, obuwia, artykułów futrzarskich, parasoli. Chcąc sprzedawać na DOFO młynki do kawy z logo StopCafe w Klasyfikacji Działalności zapisane jest to w postaci podklasa 46.43.Z sprzedaż hurtowa elektrycznych artykułów użytku domowego. A chcą sprzedawać na DOFO kubki do kawy z logo StopCafe w PKD zapisane jest to w postaci podklasy 46.44.Z sprzedaż hurtowa wyrobów porcelanowych, ceramicznych i szklanych oraz środków czyszczących - czytamy w komunikacie przesłanym do redakcji Wirtualnemedia.pl.

PKN Orlen ma na terenie całego kraju 1758 stacji paliw. Pod koniec drugiej połowy zeszłego roku koncern wprowadził markę własną O!, w której portfolio jest m.in. woda, w planach zaś jest rozszerzenie asortymentu o przekąski, słodycze i napoje. Jest to element strategii rozbudowy obszaru handlu detalicznego, głównie za pośrednictwem sieci sklepów O!Shop. 
 
PKN Orlen to największy podmiot branży rafineryjno-petrochemicznej w Polsce i jeden z największych tego typu w Europie.

Autor: jd

Wiecej informacji: PKN Orlen

Komentarze (11) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia