Na Twitterze maleje reklamowy wskaźnik - zyskują Facebook, Instagram i LinkedIn

W ciągu ostatniego roku wskaźnik CPM (koszt dotarcia do tysiąca odbiorców) na Twitterze spadł o 18 proc. - wynika z danych podanych przez indeks Salesforce. Z kolei Facebook i Instagram notują wzrosty na poziomie 65 proc. i 42 proc.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Podane przez Salesforce dane wskazują, że po całorocznych spadkach CPM na Twitterze obecnie jego wartość to 4,29 dol. Najbardziej znaczący spadek (aż o 38 proc.) zanotowano w II kwartale br.

Twitter traci przychody reklamowe, natomiast zyskują jego konkurenci. Najlepiej w zestawieniu Salesforce wypada Facebook. Wskaźnik CPM w tym serwisie wzrósł rok do roku o 65 proc. do kwoty 6,33 dol.

Wzrosty na przestrzeni roku zanotował też należący do Facebooka Instagram – o 42 proc. do 6,30 dol.

Wśród innych serwisów cieszących się wzrostem CPM jest też LinkedIn. Obecnie wskaźnik w tym serwisie wynosi 29,43 dol., co oznacza wzrost o 13 proc. rok do roku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik  Polsatu dementuje

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik Polsatu dementuje

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"