WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Czytelnictwo miesięczników:„Skarb”, „Twój Styl” i „Kobieta i życie”

Gorący temat

Bronisław Wildstein z nagrodą Pan Cogito od Akademickich Klubów Obywatelskich

0

„Fakt”, „Gazeta Wyborcza” i „Super Express” najchętniej czytanymi dziennikami w II półroczu 2016 roku

2017-02-22 A A A KOMENTARZE: 1 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Najchętniej czytanym dziennikiem w Polsce w drugim półroczu 2016 roku był „Fakt”, a na podium znalazły się jeszcze: „Gazeta Wyborcza” i „Super Express” - wynika z najnowszego badania PBC.

„Fakt”, „Gazeta Wyborcza” i „Super Express” najchętniej czytanymi dziennikami w II półroczu 2016 roku

Po dziennik „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) w okresie od lipca do grudnia 2016 roku sięgało 9,1 proc. respondentów z szerokiej grupy wiekowej 15-75 lat - wynika z najnowszego badania PBC, opracowanego przez portal Wirtualnemedia.pl. Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 10,9 proc. Oznacza to spadek, wynoszący 1,8 pkt. proc. - największy w zestawieniu.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której poziom czytelnictwa zmalał o 1,3 pkt. proc. do 7,1 proc.

Na trzeciej pozycji znalazł się „Super Express” (Murator), który w analizowanym okresie czytany był przez 4,1 proc. osób. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej jego wynik zwiększył się o 0,1 pkt. proc.

Tuż za podium uplasował się „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Jego wynik czytelnictwa poszedł do góry o 0,1 pkt. proc. do poziomu 3,6 proc.

W grupie wiekowej 16-59 lat liderem w fali lipiec-grudzień 2016 również był „Fakt”, którego wynik zmniejszył się tutaj o 1,3 pkt. proc. do 8,2 proc. Drugie miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza” (7,4 proc.; w dół o 1,4 proc.), a podium uzupełnia „Przegląd Sportowy” (4 proc.; + 0,3 proc.).

Warto dodać, że pięć tytułów w tym ujęciu miało większy wynik, niż w grupie 15-75, jeden dziennik miał taki sam udział, a cztery - słabszy.

Badanie PBC na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lipca do grudnia 2015 roku na losowej próbie 10 009 przypadków oraz od lipca do grudnia 2016 roku na losowej próbie 10 029 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - odpowiednio 7 841 i 7 763 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Autor: Michał Kurdupski

Wiecej informacji: czytelnictwo dzienników, PBC

Komentarze (1) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia