SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Najgorszy w historii wyniki „Wprost”, tracą też „Newsweek” i „Gazeta Polska”. Tylko „Tygodnik Powszechny” na plusie

W listopadzie ub.r. liderem sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny” - największym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”. Na czele spadków znalazł się „Wprost”, którego sprzedaż zmniejszyła się do 20 tys. egz.

Liderem segmentu tygodników opinii pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w listopadzie 2016 roku wyniosła 129 858 egz. Było to o 1,25 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Wiceliderem „Polityka” (Polityka), która awansowała z miejsca trzeciego. Jej wynik sprzedażowy jednak zmniejszył się o 2,27 proc. do 110 090 egz.

Na trzecią pozycję spadł z kolei „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w listopadzie ub.r. wyniosła 103 326 egz., po spadku o 17,04 proc.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 69 193 egz., po spadku o 10,44 proc.

Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 13,78 proc. do 48 672 egz.

Na siódmym miejscu sklasyfikowany został tygodnik „Fakty i Mity” (Błaja News), który kontrolowany jest przez ZKDP od października ub.r. Jego średni wynik wyniósł w analizowanym okresie 29 880 egz.

Ósmą lokatę zajął „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który pochwalić się mógł jedynym wzrostem, wynoszącym 16,38 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 21 395 egz.

Największy spadek odnotował natomiast „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w listopadzie ub.r. wyniósł 20 393 egz., czyli mniej o 32,97 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca siódmego na dziewiąte.

Wirtualnemedia.pl

listopad

Dynamika

ZKDP

2016

2015

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Gość Niedzielny

190 534

129 858

129 858

202 139

131 505

131 505

-1,25%

Polityka

164 600

110 090

110 090

162 500

112 644

112 644

-2,27%

Newsweek Polska

163 130

103 404

103 326

188 320

124 621

124 547

-17,04%

W Sieci

141 644

69 193

69 193

148 192

77 262

77 260

-10,44%

Tygodnik Do Rzeczy

110 810

57 597

48 672

114 960

65 375

56 450

-13,78%

Gazeta Polska

93 801

30 934

30 671

100 894

37 094

36 710

-16,45%

Fakty i Mity

93 829

29 880

29 880

-

-

-

-

Tygodnik Powszechny

38 000

21 415

21 395

37 498

18 783

18 383

16,38%

Wprost

81 875

88 935

20 393

101 611

98 968

30 425

-32,97%

Przegląd

51 000

16 097

16 097

51 000

16 546

16 546

-2,71%

Wirtualnemedia.pl

Tygodnik Angora

454 320

269 012

269 012

463 301

285 520

285 520

-5,78%

W listopadzie ub.r. w porównaniu do października ub.r. jedynym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii pochwalić się mógł „Gość Niedzielny”, którego wynik zwiększył się o 4,21 proc.

Największy spadek, wynoszący 15,54 proc., odnotowała tutaj „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie).

Wirtualnemedia.pl

2016

Dynamika

ZKDP

listopad

październik

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Gość Niedzielny

190 534

129 858

129 858

185 790

124 615

124 615

4,21%

Polityka

164 600

110 090

110 090

166 254

115 471

115 471

-4,66%

Newsweek Polska

163 130

103 404

103 326

165 552

108 025

107 941

-4,28%

W Sieci

141 644

69 193

69 193

149 779

71 379

71 379

-3,06%

Tygodnik Do Rzeczy

110 810

57 597

48 672

111 399

58 269

49 344

-1,36%

Gazeta Polska

93 801

30 934

30 671

94 606

36 577

36 314

-15,54%

Fakty i Mity

93 829

29 880

29 880

99 861

31 433

31 433

-4,94%

Tygodnik Powszechny

38 000

21 415

21 395

38 350

22 256

22 236

-3,78%

Wprost

81 875

88 935

20 393

82 400

90 809

22 267

-8,42%

Przegląd

51 000

16 097

16 097

51 000

16 334

16 334

-1,45%

Wirtualnemedia.pl

Tygodnik Angora

454 320

269 012

269 012

454 889

273 188

273 188

-1,53%

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: Najgorszy w historii wyniki „Wprost”, tracą też „Newsweek” i „Gazeta Polska”. Tylko „Tygodnik Powszechny” na plusie

25 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
xm
To musiało się wreszcie stać. Tygodnik Powszechny przegonił chylący się ku szybkiemu upadkowi Wprost.
odpowiedź
User
politykier
Wprost przepiękna katastrofa.
odpowiedź
User
medioznawca
Warto także odnotować słabe wyniki tygodnika "wPuczu" i "Od Rzeczy". Ci drudzy stanowczo za rzadko dają na okładkę Cejrowskiego i Maxa Kolonko.
odpowiedź