WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

W nowej reklamie Lotosu Tomasz Rożek z Agnieszką Radwańską i Kajetanem Kajetanowiczem (wideo)

Gorący temat

Michał Fabisiak zwolniony z Polskiego Radia, bo nie chciał podać szefowi źródła wewnętrznego sondażu PiS

0

Kierowcy coraz bardziej zadowoleni ze stacji paliw, Lotos, Statoil / Circle K i Orlen najlepiej oceniane

2017-08-03 A A A KOMENTARZE: 1 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Poziom satysfakcji klientów stacji paliw systematycznie rośnie, maleją z kolei różnice w ocenie poszczególnych sieci. Kierowcy najwyżej oceniają Lotos, Statoil (Circle K) i Orlen. Najważniejszym czynnikiem wpływającym na satysfakcję kierowców jest jakość paliwa - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Kierowcy coraz bardziej zadowoleni ze stacji paliw, Lotos, Statoil / Circle K i Orlen najlepiej oceniane

Stacje paliw prezentują bardzo wyrównany poziom biorąc pod uwagę satysfakcję klientów – między liderem a najniżej ocenianą siecią są tylko 3 punkty różnicy w skali 100-stopniowej.

Mimo wzrostu satysfakcji klientów wszystkich stacji paliw w ciągu ostatniego roku, zauważalny jest spadek ich lojalności.

Kierowcy potwierdzają, że największy wpływ na ich satysfakcję z danej sieci stacji mają: jakość paliwa, jakość obsługi, oznakowanie stacji, czystość oraz gęstość sieci.

Jeśli chodzi o korzystanie z dodatkowych usług, to widać pewne różnice w zależności od sieci. Orlen i Statoil (Circle K) to stacje, na których najczęściej kupowane są ciepłe napoje (kawa i herbata). W przypadku Lotosu oraz Shella klienci najczęściej korzystają z usługi mycia szyb, zaś na BP kierowcy najczęściej korzystają z asortymentu, jaki oferuje sklep na stacji.

Liderzy w poszczególnych kategoriach: postrzegana gęstość sieci – Orlen, obsługa – Lotos, czystość stacji – Lotos, postrzegane ceny – Lotos, postrzegana jakość paliwa – Lotos, oznakowanie – Lotos, oferta gastronomiczna – Orlen, sklep i usługi dodatkowe – BP, wystrój stacji – BP.

Znaczny wpływ na wybór stacji mogą mieć też programy lojalnościowe. Zdecydowanym liderem w tej kategorii jest BP – program lojalnościowy tej sieci przyciąga 40% klientów.

Badanie zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia w terminie luty-maj 2017 r., metodą CAWI (ankiety online) na panelu konsumenckim epanel.pl, na próbie N=1724 respondentów. Respondentami byli kierowcy tankujący regularnie na stacjach BP, Lotos, Orlen, Shell oraz Statoil. Badanie było realizowane przed rebrandingiem sieci Statoil na Circle K.

Autor: km

Wiecej informacji: stacje paliw, Lotos, Statoil, Circle K, Orlen

Komentarze (1) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia