SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kierowcy coraz bardziej zadowoleni ze stacji paliw, Lotos, Statoil / Circle K i Orlen najlepiej oceniane

Poziom satysfakcji klientów stacji paliw systematycznie rośnie, maleją z kolei różnice w ocenie poszczególnych sieci. Kierowcy najwyżej oceniają Lotos, Statoil (Circle K) i Orlen. Najważniejszym czynnikiem wpływającym na satysfakcję kierowców jest jakość paliwa - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

fot. materiały prasowefot. materiały prasowe

Stacje paliw prezentują bardzo wyrównany poziom biorąc pod uwagę satysfakcję klientów – między liderem a najniżej ocenianą siecią są tylko 3 punkty różnicy w skali 100-stopniowej.

Mimo wzrostu satysfakcji klientów wszystkich stacji paliw w ciągu ostatniego roku, zauważalny jest spadek ich lojalności.

Kierowcy potwierdzają, że największy wpływ na ich satysfakcję z danej sieci stacji mają: jakość paliwa, jakość obsługi, oznakowanie stacji, czystość oraz gęstość sieci.

Jeśli chodzi o korzystanie z dodatkowych usług, to widać pewne różnice w zależności od sieci. Orlen i Statoil (Circle K) to stacje, na których najczęściej kupowane są ciepłe napoje (kawa i herbata). W przypadku Lotosu oraz Shella klienci najczęściej korzystają z usługi mycia szyb, zaś na BP kierowcy najczęściej korzystają z asortymentu, jaki oferuje sklep na stacji.

Liderzy w poszczególnych kategoriach: postrzegana gęstość sieci – Orlen, obsługa – Lotos, czystość stacji – Lotos, postrzegane ceny – Lotos, postrzegana jakość paliwa – Lotos, oznakowanie – Lotos, oferta gastronomiczna – Orlen, sklep i usługi dodatkowe – BP, wystrój stacji – BP.

Znaczny wpływ na wybór stacji mogą mieć też programy lojalnościowe. Zdecydowanym liderem w tej kategorii jest BP – program lojalnościowy tej sieci przyciąga 40% klientów.

Badanie zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia w terminie luty-maj 2017 r., metodą CAWI (ankiety online) na panelu konsumenckim epanel.pl, na próbie N=1724 respondentów. Respondentami byli kierowcy tankujący regularnie na stacjach BP, Lotos, Orlen, Shell oraz Statoil. Badanie było realizowane przed rebrandingiem sieci Statoil na Circle K.

Dołącz do dyskusji: Kierowcy coraz bardziej zadowoleni ze stacji paliw, Lotos, Statoil / Circle K i Orlen najlepiej oceniane

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jo
Nigdy więcej statoil
odpowiedź
User
MarcoPolo
Można wiedzieć dlaczego odradzasz Statoil ? Zatankowałem na Orlenie PB95 i po kilku metrach pojawiło mi się ostrzeżenie "check engine". Po wyjeżdżeniu paliwa i wielu wizytach u mechaników pomogło zalanie paliwa na Statoil (PB95 miles plus). Niestety moje auto nie lubi paliwa poniżej 95 oktanów (producent zaleca minimum 92, max. 95 oktanów) więc to co zatankowałem na Orlenie miało mniej niż 92 oktany ! Stacja paliw Orlen Lublin, ul. Męczenników Majdanka przy Biedronce (ul. Lotnicza). Przestrzegam przed tą stacją ! Sprawa oczywiście zgłoszona do UOKiK.
odpowiedź
User
katlok
Stacje, jak stacje - liczy się jakość paliwa i to, jakie w ogóle paliwo wybierzecie. Jaki procent ludzi jest świadomych istnienia paliw ekologicznych? 1 proc.? A ile je kupuje? 0,001 proc.? No właśnie - i to jest problem. Gdyby ludzie byli bardziej świadomi, to by wybierali ekologiczne paliwa, byłoby mniej problemów ze smogiem, ale przede wszystkim - zdecydowanie lepiej działałyby urządzenia. Przecież każdy może to przetestowaći porównać. Zmianę widać nawet po użyciu ekologicznego paliwa w kosiarce. Ale radzę zrobić sobie porównania w dłuższym okresie. Wnioski wyglądają ciekawie.
odpowiedź