Kierowcy coraz bardziej zadowoleni ze stacji paliw, Lotos, Statoil / Circle K i Orlen najlepiej oceniane

Poziom satysfakcji klientów stacji paliw systematycznie rośnie, maleją z kolei różnice w ocenie poszczególnych sieci. Kierowcy najwyżej oceniają Lotos, Statoil (Circle K) i Orlen. Najważniejszym czynnikiem wpływającym na satysfakcję kierowców jest jakość paliwa - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

km
km
Udostępnij artykuł:
Kierowcy coraz bardziej zadowoleni ze stacji paliw, Lotos, Statoil / Circle K i Orlen najlepiej oceniane
fot. materiały prasowe

Stacje paliw prezentują bardzo wyrównany poziom biorąc pod uwagę satysfakcję klientów – między liderem a najniżej ocenianą siecią są tylko 3 punkty różnicy w skali 100-stopniowej.

grafika

Mimo wzrostu satysfakcji klientów wszystkich stacji paliw w ciągu ostatniego roku, zauważalny jest spadek ich lojalności.

grafika

Kierowcy potwierdzają, że największy wpływ na ich satysfakcję z danej sieci stacji mają: jakość paliwa, jakość obsługi, oznakowanie stacji, czystość oraz gęstość sieci.

Jeśli chodzi o korzystanie z dodatkowych usług, to widać pewne różnice w zależności od sieci. Orlen i Statoil (Circle K) to stacje, na których najczęściej kupowane są ciepłe napoje (kawa i herbata). W przypadku Lotosu oraz Shella klienci najczęściej korzystają z usługi mycia szyb, zaś na BP kierowcy najczęściej korzystają z asortymentu, jaki oferuje sklep na stacji.

Liderzy w poszczególnych kategoriach: postrzegana gęstość sieci – Orlen, obsługa – Lotos, czystość stacji – Lotos, postrzegane ceny – Lotos, postrzegana jakość paliwa – Lotos, oznakowanie – Lotos, oferta gastronomiczna – Orlen, sklep i usługi dodatkowe – BP, wystrój stacji – BP.

Znaczny wpływ na wybór stacji mogą mieć też programy lojalnościowe. Zdecydowanym liderem w tej kategorii jest BP – program lojalnościowy tej sieci przyciąga 40% klientów.

grafika

Badanie zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia w terminie luty-maj 2017 r., metodą CAWI (ankiety online) na panelu konsumenckim epanel.pl, na próbie N=1724 respondentów. Respondentami byli kierowcy tankujący regularnie na stacjach BP, Lotos, Orlen, Shell oraz Statoil. Badanie było realizowane przed rebrandingiem sieci Statoil na Circle K.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]