Kierowcy coraz bardziej zadowoleni ze stacji paliw, Lotos, Statoil / Circle K i Orlen najlepiej oceniane

Poziom satysfakcji klientów stacji paliw systematycznie rośnie, maleją z kolei różnice w ocenie poszczególnych sieci. Kierowcy najwyżej oceniają Lotos, Statoil (Circle K) i Orlen. Najważniejszym czynnikiem wpływającym na satysfakcję kierowców jest jakość paliwa - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

km
km
Udostępnij artykuł:
Kierowcy coraz bardziej zadowoleni ze stacji paliw, Lotos, Statoil / Circle K i Orlen najlepiej oceniane
fot. materiały prasowe

Stacje paliw prezentują bardzo wyrównany poziom biorąc pod uwagę satysfakcję klientów – między liderem a najniżej ocenianą siecią są tylko 3 punkty różnicy w skali 100-stopniowej.

grafika

Mimo wzrostu satysfakcji klientów wszystkich stacji paliw w ciągu ostatniego roku, zauważalny jest spadek ich lojalności.

grafika

Kierowcy potwierdzają, że największy wpływ na ich satysfakcję z danej sieci stacji mają: jakość paliwa, jakość obsługi, oznakowanie stacji, czystość oraz gęstość sieci.

Jeśli chodzi o korzystanie z dodatkowych usług, to widać pewne różnice w zależności od sieci. Orlen i Statoil (Circle K) to stacje, na których najczęściej kupowane są ciepłe napoje (kawa i herbata). W przypadku Lotosu oraz Shella klienci najczęściej korzystają z usługi mycia szyb, zaś na BP kierowcy najczęściej korzystają z asortymentu, jaki oferuje sklep na stacji.

Liderzy w poszczególnych kategoriach: postrzegana gęstość sieci – Orlen, obsługa – Lotos, czystość stacji – Lotos, postrzegane ceny – Lotos, postrzegana jakość paliwa – Lotos, oznakowanie – Lotos, oferta gastronomiczna – Orlen, sklep i usługi dodatkowe – BP, wystrój stacji – BP.

Znaczny wpływ na wybór stacji mogą mieć też programy lojalnościowe. Zdecydowanym liderem w tej kategorii jest BP – program lojalnościowy tej sieci przyciąga 40% klientów.

grafika

Badanie zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia w terminie luty-maj 2017 r., metodą CAWI (ankiety online) na panelu konsumenckim epanel.pl, na próbie N=1724 respondentów. Respondentami byli kierowcy tankujący regularnie na stacjach BP, Lotos, Orlen, Shell oraz Statoil. Badanie było realizowane przed rebrandingiem sieci Statoil na Circle K.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style