Rynek przeglądarek internetowych: Chrome rządzi w Polsce i na świecie

Google Chrome to zdecydowanie najpopularniejsza przeglądarka internetowa na świecie. Jeszcze większą dominacją może poszczycić się w Polsce, gdzie kontroluje 2/3 rynku.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z danych StatCounter wynika, że w lutym br. Chrome miał w skali globalnej 52,39 proc. udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 51,76 proc. w styczniu.

Na drugim miejscu znalazła się przeglądarka Safari, która w tym samym czasie zanotowała spadek z 14,54 proc. do 14,4 proc. rynkowego udziału, a na trzecim - przeglądarka UC Browser, ze wzrostem z 8,27 proc. do 8,55 proc. Top 5 zamykają aplikacje Firefox (spadek z 6,75 proc. do 6,73 proc.) i Internet Explorer (spadek z 4,77 proc. do 4,36 proc.).

grafika

Tymczasem w Polsce Chrome, który ma tutaj pozycję jeszcze bardziej zdecydowanego lidera, także zanotował wzrost. Przeglądarka Google miała w lutym br. 66,97 proc. udziału w naszym rynku, wobec 65,61 proc. w styczniu.

Daleko w tyle są w Polsce przeglądarki: Firefox (spadek z 11,97 proc. do 11,59 proc.), przeglądarka wbudowana w system Android (spadek z 5,37 proc. do 5,02 proc.), przeglądarka Samsung Internet (wzrost z 4,9 proc. do 4,91 proc.) oraz Opera (spadek z 3,97 proc. do 3,8 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska