SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Facebook, YouTube i Messenger najpopularniejszymi aplikacjami w USA

W Stanach Zjednoczonych połowa użytkowników urządzeń mobilnych korzysta w nich głównie z aplikacji spędzając przy tym średnio 2,3 godziny dziennie. Na szczycie popularności mobilnych programów w USA są Facebook, YouTube oraz komunikator Messenger.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Z danych ComScore wynika, że obecnie w Stanach Zjednoczonych 50 proc. czasu spędzanego przez użytkowników w internecie odbywa się za pomocą aplikacji mobilnych, podczas gdy 34 proc. należy do komputerów.

Amerykanie średnio z aplikacjami w swoich smartfonach i tabletach spędzają 2,3 godziny dziennie, choć wskaźnik ten jest mocno zróżnicowany pod względem wieku. Najdłużej (3,2 godziny) z aplikacji korzystają młodzi użytkownicy, a połowę tego czasu poświęcają na to osoby powyżej 65 lat.

Okazuje się, że aplikacje mobilne w telefonach i smartfonach mają w USA znaczącą przewagę nad przeglądarkami. 87 proc. czasu spędzanego przez użytkowników w sieci odbywa się za pośrednictwem dedykowanych programów, a tylko 13 proc. z wykorzystaniem przeglądarek internetowych.

Zgodnie z raportem ComScore Amerykanie niezbyt chętnie poznają i instalują w swoich urządzeniach nowe aplikacje. W ciągu ostatniego roku 51 proc. badanych nie ściągnęło żadnego programu, a spośród pozostałych użytkowników największy odsetek (13 proc.) zainstalował w systemie tylko 1 aplikację.

W swoim raporcie ComScore zdradza także niektóre nawyki użytkowników smartfonów. Okazuje się m.in., że jedynie 8 proc. osób w wieku 18-34 lata obsługuje swoje smartfony używając do tego obu dłoni. Wśród użytkowników powyżej 55 roku życia ten odsetek rośnie do 39 proc.

Najczęściej wykorzystywaną aplikacją przez użytkowników mobilnych w USA jest Facebook (81 proc.), który wyprzedza YouTube’a (71 proc.) oraz komunikator Messenger (68 proc.). W rankingu obejmującym 10 aplikacji tylko 2 – Snapchat i Pandora nie należą do Facebooka lub Google.

Szczyt listy popularności aplikacji różni się nieznacznie w zależności od wieku użytkowników. W grupie 18 - 24 lata YouTube wyprzedza Facebooka, z kolei wśród najstarszych Amerykanów na 2. miejscu rankingu zamiast YT znajdziemy wyszukiwarkę Google.

Raport ComScore został sporządzony na podstawie danych zebranych z platform Media Metrix Multi-Platform oraz Mobile Metrix, a także na podstawie ankiet przeprowadzonych w lipcu br. na próbie tysiąca użytkowników mobilnych w USA.

Dołącz do dyskusji: Facebook, YouTube i Messenger najpopularniejszymi aplikacjami w USA

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jacek
W POlsce jest prawie tak samo. :)
0 0
odpowiedź
User
Babilończyk
Co to za dziwaczna maniera podawania czasu ułamkiem dziesiętnym! 2,3 godziny. Na litość, czy nie moża napisać po ludzku x h i y min. A teraz: 2,3 h to 2 h i 3/10 h. 1 h to 60 min. 60/10=6. 3*6=18. 18/60. 2 h i 18 min.
0 0
odpowiedź