Najpopularniejsze serwisy internetowe w Polsce

Prezentujemy zestawienie najpopularniejszych witryn tematycznych w Polsce (kwiecień 2010 - Megapanel PBI/Gemius). Kto liderem w 19 kategoriach m.in. biznes, erotyka, turystyka, sport, motoryzacja, praca czy informacja?

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

Informacje, publicystyka, media

Katastrofa samolotu prezydenckiego pod Smoleńskiem sprawiła, że czołowe serwisy informacyjne zanotowały w kwietniu zdecydowanie większy ruch niż w marcu. Witryny Onet.pl i Gazeta.pl zyskały po ponad milionie użytkowników, a strony Wirtualnej Polski i Interii – po ok. 1,5 miliona. Natomiast serwisy informacyjne TVN odwiedziło prawie 1,8 mln internautów więcej niż miesiąc temu. 

Kultura, rozrywka

Liderujący w tej kategorii YouTube zyskał w porównaniu z marcem ponad 200 tys. użytkowników. Z kolei serwisy rozrywkowe Onetu straciły ok. 300 tys. real users, a strony o2.pl – prawie 300 tys. 

 

Motoryzacja

otomoto.pl odwiedziło w porównaniu do marca prawie 100 tys. internautów mniej, którzy wykonali 60 mln odsłon mniej. Serwisy motoryzacyjne Onetu nieco zyskały na popularności, a strony Wirtualnej Polski z tej kategorii minimalnie straciły. 

 

Budownictwo i nieruchomości

Trzy czołowe grupy serwisów z tej kategorii zanotowały spadki popularności w porównaniu z marcem. Witryny Gazeta.pl straciły ponad 250 tys. real users, strony Muratora – ok. 300 tys., a otodom.pl – ponad 100 tys. 

 

Edukacja

Strony Wikipedii odwiedziło w kwietniu prawie 300 tys. polskich internautów więcej niż w marcu. Za to witryny edukacyjne Google straciły niespełna 200 tys. real users. 

 

Erotyka

redtube.com odwiedziło prawie 400 tys. użytkowników z Polski mniej niż w marcu, a livejasmin.com – ponad 400 tys. mniej. Wśród mniej popularnych serwisów erotycznych również przeważają spadki popularności. 

 

Serwisy sportowe

W wyrównanej czołówce tej kategorii na pierwsze miejsce awansowały strony sportowe Wirtualnej Polski, które przyciągnęły ponad 400 tys. internautów więcej niż w marcu. Natomiast strony sportowe Onet.pl i Gazeta.pl zanotowały mniejsze wzrosty popularności i przesunęły się o pozycję w dół. 

E-commerce

W porównaniu z marcem spadł ruch na Allegro.pl – ponad 200 tys. użytkowników mniej i ponad 800 mln odsłon mniej. Natomiast serwisy e-commerce Onetu straciły ponad 400 tys. real users i spadły o jedno miejsce w dół.

Styl życia

Liderujace w tej kategorii serwisy Onetu zanotowały 450 tys. użytkowników i prawie 80 mln odsłon mniej niż w marcu. Na drugie miejsce awansowały witryny Gazeta.pl, spychając w dół strony WP.

Turystyka

Serwisy turystyczne Onetu i WP straciły po ok. 200 tys. użytkowników. Natomiast strona rozklad-pkp.pl utrzymała popularność z marca. 

 

Firmowe

W czołówce przeważają spore spadki. Strony Microsoftu odwiedziło ok. milion internautów mniej niż w marcu, dlatego spadły one na drugie miejsce. Na pozycję lidera awansowały witryny Mozilli, które w porównaniu z marcem straciły „tylko” niespełna 600 tys. real users.  

 

Nowe Technologie

Serwisy technologiczne straciły w porównaniu z marcem ponad 500 tys. użytkowników, a dobreprogramy.pl – 350 tys. Za to witryny technologiczne WP utrzymały popularność z marca, dzięki czemu awansowały o dwie pozycje – na czwarte miejsce.  

 

Praca

Serwisy rekrutacyjne Wirtualnej Polski zyskały w porównaniu z marcem ponad 500 tys. użytkowników, dzięki czemu wskoczyły na pierwsze miejsce. Jednak pod względem liczby odsłon nadal dominują witryny rekrutacyjne Grupy Pracuj i Gazeta.pl.  

 

Społeczności

Liderująca w tej kategorii Nasza-klasa.pl zyskała w porównaniu z marcem prawie 350 tys. użytkowników. Natomiast Facebook zwiększył swój zasięg o ponad 550 tys. real users i bardzo niewiele dzieli go już od serwisów społecznościowych Onetu.  

 

Mapy i lokalizatory

Bez większych zmian w czołówce tej kategorii. Jedynie zumi.pl zanotowało wyraźny spadek – o niespełna 200 tys. użytkowników.  

 

Hosting

home.pl osiągnęło niewielki wzrost zasięgu, natomiast serwisy hostingowe Interii i Onetu zanotowały spadki – odpowiednio o ponad 100 tys. i niespełna 200 tys. real users.  

 

Publiczne

W związku z katastrofą samolotu pod Smoleńskiem najpopularniejszą stroną w tej kategorii był serwis prezydent.pl.  

 

Wyszukiwarki i katalogi

W kwietniu nieznacznie zmniejszył się zasięg wyszukiwarek i katalogów Google. Natomiast wyszukiwarki pf.pl straciły w porównaniu z marcem ok. 350 tys. real users, a pozostałe pkt.pl – ponad 250 tys.  

Serwisy biznesowe

Strony biznesowe Onetu zanotowały ponad 450 tys. real users więcej niż w marcu, za to ponad 3,5 mln odsłon mniej. Portal Wirtualnemedia.pl odwiedziło w marcu 415 tys. internautów.  

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię