Biznes, finanse, prawo
Strony Onetu z tej kategorii miały 300 tys. mniej użytkowników niż miesiąc wcześniej (zobacz szczegółowe dane z listopada ub.r.), a ponad 550 tys. mniej niż rok wcześniej (szczegółówe dane z grudnia 2010). Spory spadek zanotowały także serwisy Money.pl. Portal Wirtualnemedia.pl odwiedziło ponad 450 tys. użytkowników, wykonując ponad 2,7 mln odsłon - dzięki temu Wirtualnemedia.pl umocniły się na pozycji lidera wśród serwisów o mediach, reklamie, internecie i marketingu.
Informacje i publicystyka
Trzy czołowe grupy stron z tej kategorii miały mniej użytkowników niż miesiąc wcześniej: Onet o 150 tys., WP i Orange - o 200 tys, a Gazeta.pl - o ponad 250 tys. Przy czym serwisy WP i Orange zanotowały jednocześnie 17 mln odsłon więcej.
Kultura i rozrywka
YouTube zyskał w skali miesiąca 440 tys. polskich użytkowników, strony o2.pl z tej kategorii - 210 tys., a serwisy Onetu - 285 tys. Jeszcze większe wzrosty zanotowały Demotywatory - 530 tys. real users i Kwejk - 570 tys. RU.

Motoryzacja
Strony motoryzacyjne Allegro miały 180 tys. użytkowników i 25 mln odsłon mniej niż w listopadzie, a witryny motoryzacyjne WP i Orange - 150 tys. real users mniej. Witryny Onetu odwiedziło minimalnie więcej użytkowników, ale wykonali oni 3,5 mln odsłon mniej.
Budownictwo i nieruchomości
Spore spadki w czołówce tej kategorii - strony Gazeta.pl straciły w skali miesiąca 280 tys. użytkowników i ponad 7 mln odsłon, serwisy Muratora - też 280 tys. RU i 2,5 mln odsłon, a otodom.pl - 200 tys. RU i 4 mln odsłon.
Edukacja
Wikipedię odwiedziło 550 tys. polskich użytkowników mniej niż w listopadzie, strony edukacyjne Google - 190 tys. mniej, witryny edukacyjne Gazeta.pl - 480 tys. mniej, a zadane.pl - ponad 600 tys. mniej. Takie spadki nastąpiły zapewne ze względu na bożonarodzeniową przerwą szkolną.

Erotyka
Livejasmin.com straciło przez miesiąc 180 tys. polskich użytkowników, a pornhub.com - 100 tys. Za to redtube.com miał 60 tys. real users więcej.
Sport
Witryny sportowe WP i Orange zanotowały prawie 500 tys. użytkowników i 7 mln odsłon mniej niż w listopadzie, przez co spadły z pierwszego na drugie miejsce. Wyprzedziły je strony Onetu, które straciły w skali miesiąca niecałe 200 tys. real users i 10 mln odsłon.
E-commerce
Strony Allegro z tej kategorii odwiedziło 70 tys. więcej użytkowników niż miesiąc wcześniej, którzy za to wykonali 100 mln odsłon mniej. Witryny Groupona miały 50 tys. real users mniej, a Citeam.pl - 430 tys. mniej, natomiast Nokaut.pl - ponad 200 tys. więcej.
Styl życia
Serwisy Onetu z tej kategorii zanotowały nieznaczną zmianę odwiedzalności w skali miesiąca. Natomiast na stronach o2.pl wykonano prawie 25 mln odsłon więcej, a witryny WP i Orange odwiedziło 175 tys. użytkowników więcej.

Turystyka
Serwis rozklad-pkp.pl i strony turystyczne Onetu odwiedziło po ponad 200 tys. użytkowników więcej niż w listopadzie. Za to strony WP i Orange z tej kategorii straciły 100 tys. real users i ponad 5 mln odsłon.
Firmowe
Strony Microsoftu miały 300 tys. więcej polskich użytkowników niż miesiąc wcześniej, strony Mozilli - prawie 250 tys. więcej, a adobe.com - 370 tys. więcej.
Nowe technologie
Witryny Interii z tej kategorii zanotowały niewielki wzrost w skali miesiąca (100 tys. real users i 3 mln odsłon), a dobreprogramy.pl - podobne wyniki jak miesiąc wcześniej. Natomiast strony WP i Orange o nowych technologiach zyskały ponad 500 tys. użytkowników i 13 mln odsłon.
Praca
Spory wzrost odwiedzalności serwisów rekrutacyjnych WP i Orange - ponad 200 tys. real users i prawie 7 mln odsłon - pozwolił im awansować z drugiego na pierwsze miejsce. Pozycję lidera straciła Grupa Pracuj, której strony zanotowały 300 tys. użytkowników i ponad 13 mln odsłon mniej niż w listopadzie.

Społeczności
Pierwszy od dłuższego czasu spadek zasięgu zanotował Facebook, który stracił w skali miesiąca ponad 200 tys. polskich użytkowników. Natomiast NK.pl miała 50 tys. real users mniej.
Mapy i lokalizatory
Spore spadki w czołówce: mapy i lokalizatory Google zanotowały ponad 150 tys. polskich użytkowników mniej niż w listopadzie, Zumi.pl - 340 tys. mniej, a strony Targeo.pl - 250 tys. mniej.
Hosting
Również w tej kategorii spore spadki w skali miesiąca: home.pl stracił prawie 400 tys. real users, a republika.pl i nazwa.pl - po ok. 250 tys.
Publiczne
Wśród serwisów instytucji publicznych najpopularniejsze były strony organizacji dobroczynnych: Polskiej Akcji Humanitarnej i Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Ta pierwsza zanotowała ponaddwukrotnie większy ruch niż w listopadzie, a ta druga - jeszcze większy wzrost.

Wyszukiwarki i katalogi
Strony Google z tej kategorii odwiedziło 80 tys. polskich użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, a strony Panoramy Firm - aż 600 tys. mniej. Za to ask.com zyskał ponad 300 tys. real users, a peeplo.pl - ponad 200 tys.











