SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Najsłabsza od lat sprzedaż '"Wprost", "Gość Niedzielny" dogonił "Politykę"

Największe tygodniki opinii zamknęły listopad 2009 r. spadkiem sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Liderem była "Polityka", najwięcej - aż 18 proc. - stracił "Wprost" - raport portalu Wirtualnemedia.pl.

Najsłabsza od lat sprzedaż '

Sprzedaż ogółem "Polityki" w listopadzie 2009 r. wyniosła 137 939 egz., czyli o 9 proc. mniej niż w analogicznym miesiącu 2008 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Tuż za "Polityką" uplasował się "Gość Niedzielny" (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej "Gość Niedzielny) ze sprzedażą ogółem na poziomie 137 232 egz. (wzrost o 2 proc.).

Na trzecim miejscu znalazł się "Newsweek Polska" (Axel Springer Polska), który sprzedał się w ilości 112 532 egz. (spadek o 4 proc.). Na czwartej pozycji uplasował się "Wprost" (AWR "Wprost"), który miał sprzedaż mniejszą o 18 procent niż w listopadzie 2008 roku.

listopad

2009 2008
ZKDP średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Polityka 198 713 137 939 225 908 151 902
Gość Niedzielny 195 605 137 232 188 134 134 752
Newsweek Polska 184 047 112 532 205 428 117 003
Wprost 167 800 83 544 189 550 102 320
Przekrój 84 972 41 235 104 457 48 447
Przewodnik Katolicki 32 086 28 185 32 310 28 945
Przegląd 68 100 21 545 70 000 23 333
Tygodnik Powszechny 38 593 18 394 40 769 18 776

2009

listopad październik
ZKDP średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Polityka 198 713 137 939 199 050 143 329
Gość Niedzielny 195 605 137 232 195 878 137 530
Newsweek Polska 184 047 112 532 178 062 117 267
Wprost 167 800 83 544 168 925 94 280
Przekrój 84 972 41 235 84 880 42 162
Przewodnik Katolicki 32 086 28 185 31 704 28 232
Przegląd 68 100 21 545 68 100 21 703
Tygodnik Powszechny 38 593 18 394 41 121 18 762


Wśród tygodników zamieszczających przedruki z prasy polskiej i zagranicznej liderem była "Angora" (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś), która w listopadzie 2009r. sprzedała się w ilości 335 212 egz. (wzrost o 11 proc.).

listopad

2009 2008
ZKDP średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Tygodnik Angora 492 712 335 212 454 646 300 441
Forum 31 942 18 087 36 173 18 308

 
2009

listopad październik
ZKDP średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Tygodnik Angora 492 712 335 212 487 959 340 013
Forum 31 942 18 087 31 148 17 124


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Najsłabsza od lat sprzedaż '"Wprost", "Gość Niedzielny" dogonił "Politykę"

19 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
przekrój
Rewelacyjny wynik Wprost.

Gratulacje dla Point Group transakcji ;)
0 0
odpowiedź
User
m1
niejaki Janecki, kolejnym grabarzem Wprostu, tak trzymać;-)
0 0
odpowiedź
User
avatar
Znowu "zapomnieli" o Gazecie Polskiej, ponieważ ma nakład większy niż Tygodnik Powszechny.
0 0
odpowiedź
User
samozwaniec
Wprost dopoty bedzie spadalo,dopoki przemadrzaly Janecki bedzie oglaszal swiatu swoja wizje Polski i swiata.Tygodnik potrzebuje gwaltownej zmiany kursu i zupelnie nowej ekipy.Z ta,ktora doluje tytul od roku juz nic nie da sie zrobic.Zjada wlasny ogon.Dotychczasowa formula Wprost sie wyczerpala.I warunek sine qua non - Janecki won...
0 0
odpowiedź
User
gość niedzielny
Takie ogłoszenie słabych wyników Wprost to może być celowe działanie Point Group, żeby mieć pretekst do wywalenia Janeckiego i zmienić kierunek tej gazety na bardziej właściwy, a nie taki stronniczy jak obecnie. Go go Point Group!
0 0
odpowiedź
User
faddssa
Gościa Niedzielnego mają przykaz kupować księża z każdej parafii w kilku lub nawet kilkunastu egzemplarzach!!! Potem pakują w nie ryby albo palą w kominku
0 0
odpowiedź
User
Trubadur
Gość Niedzielny jest w porzo. Nie wiedziałem, że to możliwe. Ale prawie tak dobry jak OZON.
0 0
odpowiedź
User
Kitel
Co do prasy katolickiej to zgadzam sie że czarna zaraza stosuje chwyty poniżej pasa żeby tylko dobrze wypaść. No ale cóż, czegóż to się nie robi dla "ewangelizacji", "niesienia posługi", "propagowania miłości", "niesienia pomocy blizniemu", itp, itd.Tylko jakoś durne owieczki nijak nie chcą załapać że to wszystko dla ich dobra.
0 0
odpowiedź
User
Apolityk
Polityczno-pisowsko-prezydencka gazeta jest nie do czytania,a do realizacji jej oszołomo-kierowników pseudoideii
0 0
odpowiedź
User
Apolityk
Polityczno-pisowsko-prezydencka gazeta jest nie do czytania,a do realizacji jej oszołomo-kierowników pseudoideii
0 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing