SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Najsłabsza od premiery sprzedaż 'Top Gear', 'Auto Świat' liderem

W listopadzie 2009 roku większość tytułów z segmentu pism motoryzacyjnych (tygodniki i miesięczniki) zanotowało spadek sprzedaży w porównaniu z analogicznym miesiącem 2008 roku. Liderem segmentu był "Auto Świat", rekordowy spadek sprzedaży "Top Gear".

Sprzedaż ogółem tygodnika "Auto Świat" (Axel Springer Polska) wyniosła w listopadzie 2009 r. 101 585 egz., co w stosunku do listopada 2008 roku oznacza spadek o 8 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazł się tygodnik "Motor" (Wydawnictwo Bauer) ze sprzedażą na poziomie 98 686 egz. (spadek o 2,5 proc.).

Trzecia pozycja przypadła miesięcznikowi "Top Gear" (Burda Media Polska), który na polskim rynku zadebiutował w marcu 2008 roku. Jego sprzedaż w listopadzie 2009 r. wyniosła 59 809 (w dół o 28 proc.). 

listopad

 
20092008
ZKDPSprzedaż ogółem
Auto Świat*101 585110 399
Motor*98 686101 427
Top Gear59 80983 738
Auto Świat Poradnik49 66140 275
Auto, Motor i Sport33 81238 963
Auto - Moto Magazyn Zmotoryzowanych32 97435 778
Świat Motocykli28 47836 866
Automobilista11 4539 019
Classic Auto7 1897 514
Magazyn Rajdowy WRC6 8737 617
V12b.d.11 746


Porównując dane z listopadzie 2009 r. do danych z poprzedniego miesiąca można stwierdzić, że najwięcej stracił "Świat Motocykli". 

2009

 
listopadpaździernik
ZKDPSprzedaż ogółem
Auto Świat*101 585101 562
Motor*98 68699 152
Top Gear59 80966 580
Auto Świat Poradnik49 66146 807
Auto, Motor i Sport33 81236 866
Auto - Moto Magazyn Zmotoryzowanych32 97430 933
Świat Motocykli28 47837 733
Automobilista11 45312 252
Classic Auto7 1896 867
Magazyn Rajdowy WRC6 8737 306
V12b.d.11 070


 


* -"Auto Świat" i "Motor" to tygodniki, natomiast pozostałe tytuły wymienione w zestawieniu są miesięcznikami.

Dołącz do dyskusji: Najsłabsza od premiery sprzedaż 'Top Gear', 'Auto Świat' liderem

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
podkański
tak to juz jest
brak kampanii reklamowej i sprzedaż spada na zbity pysk.... ;)
odpowiedź
User
słodowy
Widac , że niektórym rośnie. Poradnik Auto Świata duży wzrost
odpowiedź
User
Gaz
Niech podadzą o ile jeszcze ubyło stron! w tych pismakach? Oczywiście merytorycznych+reklamy obce. Reklamy własne się nie liczą!.
Są takie pismaki jak chyba Giełda Samochodowa...ale to był booom , kiedyś miała ze 200stron! formatu prawie A3 ;) a dziś kartki A4 i z 30stron!
Nie tylko nakład jest ważny, BAAARDZO ważne są zwroty (ZKDP chyba tylko sprawdza nakład a nie sprzedaż, ale może się myle...) no i ta TREŚĆ
odpowiedź