WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Nat Geo Wild rozpoczyna sprzedaż reklam

Najwięcej reklam na godzinę emituje Czwórka

2010-03-04 A A A KOMENTARZE: 16 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Najwięcej reklam w ciągu godziny pokazywała w lutym br. TV 4. Najwyższy wzrost wypełnienia bloków reklamowych odnotowały kanały tematyczne TVP, a spadek dotknął jedynie TVN 7.

- Po nerwowym 2009 roku branża reklamowa zwiększa komunikację reklamową w telewizji – tłumaczy nam wzrost wypełnienia bloków reklamowych w lutym br. w prawie wszystkich grupach kanałów Wojciech Kowalczyk, marketing manager w spółce At Media.

Z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że Czwórka emitowała w zeszłym miesiącu średnio 11,3 min. reklam w ciągu godziny i odnotowała wzrost wypełniania bloków reklamowych o 1 proc. Na drugiej pozycji znalazł się Polsat z 11,1 min. reklam na godzinę (wzrost o 3 proc.), który minimalnie wyprzedził swojego głównego konkurenta – TVN (11 min.; wzrost o 2 proc).

Czwarte miejsce zajął kanał TVN 7, który odnotował 3-proc. spadek i na reklamy przeznaczał przeciętnie 10,3 min. w ciągu godziny. Wzrost aż o 29 proc. zanotowały znajdujące się na kolejnych pozycjach TVP 1 i TVP 2, które średnio miały w lutym br. bloki wypełnione reklamami przez 8,7 min w ciągu 60 min.

- Wzrost wypełnienia TVP 1 i TVP 2 tłumaczyć można Igrzyskami Olimpijskimi w Vancouver. Ale także tym, że jako jedyne stacje ogólnopolskie mogły jeszcze zwiększyć ilość czasu przeznaczonego na reklamy. Stacje komercyjne zbliżyły się do maksimum ustawowego 12 minut na godzinę – uważa Kowalczyk. Wyniki Jedynki i Dwójki są jednak niższe od ich komercyjnej konkurencji, bo stacje te zgodnie z prawem nie mogą przerywać swoich programów reklamami.

W górę poszło wypełnienie bloków reklamowych w kanałach tematycznych. Stacje tematyczne TVP, dotychczas minimalnie wypełnione spotami reklamowymi (0,2 min) w ciągu roku zwiększyły średni czas trwania reklam do 2,8 min. na godzinę, co oznacza gigantyczny wzrost o 1348 proc!!  Mniejsze wzrosty dotyczyły innych grup kanałów, które wcześniej były już w sporym stopniu zagospodarowane reklamowo. Stacje tematyczne TVN-u zwiększyły średnią długość wykupionego czasu reklamowego w ciągu godziny o 123 proc. do 8,4 min., kanały sprzedawane przez Discovery Media o 60 proc. - do 7,5 min., kanały tematyczne Polsatu - o 59 proc. do 7,7 min., a stacje z oferty At Media – o 46 proc. do 6,6 min.

Zgodnie z Ustawą o Radiofonii i Telewizji każda stacja telewizyjną z polską koncesją w ciągu godziny może nadać do 12 minut reklam. Jednak inne uwarunkowania i restrykcje dotyczyć mogą telewizji nadających na podstawie zagranicznych koncesji jak np. kanały sprzedawane przez Discovery Media (kanały Discovery Networks, Cartoon Network i Boomerang) i część stacji z portfolio At Media (m.in. kanały MTV Networks Polska czy Chello Zone). Wpływa to na niższe zapełnienie bloków reklamowych w tych telewizjach.

- Ponadto część kanałów celowo ogranicza czas przeznaczony na emisję reklam. W dużej mierze dotyczy to kanałów dziecięcych oraz kanałów z pakietów premium – tłumaczy nam Kowalczyk.

Średni czas trwania reklam w ciągu 1 godziny
Luty 2009 2010 dynamika
Kanał / grupa kanałów    
TV4 11,2 11,3 1%
Polsat 10,7 11,1 3%
TVN 10,8 11,0 2%
TVN7 10,6 10,3 -3%
TVP1 + TVP2 6,7 8,7 29%
TVN tematyczne 3,6 8,4 134%
Polsat tematyczne razem z Polsat2 4,9 7,7 59%
Discovery Media 4,7 7,5 60%
TVP Info 5,4 7,1 32%
At Media 4,5 6,6 46%
TVP tematyczne 0,2 2,8 1348%

Dane AGB Nielsen Media Research przygotowane przez At Media dla Wirtualnemedia.pl, dane za okresy od 1 lutego do 28 lutego 2009 i od 1 lutego do 28 lutego 2010,  z godz. 6.00 – 2.00.

Autor: Patryk Pallus

Wiecej informacji: Czwórka, TV 4, wypełnienie bloków reklamowychs telewizji, kanały tematyczne, branża reklamowa, Wojciech Kowalczyk, marketing manager, At Media, reklama w telewizji

Fotoreportaże

Komentarze (16) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

Program TV

Zobacz więcej

Newsletter

Monitoring mediów

Zobacz więcej

Tylko u nas

Zobacz więcej

Blogi (485)

Dołącz do nas - załóż swojego bloga