SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Najwięcej reklam na godzinę emituje Czwórka

Najwięcej reklam w ciągu godziny pokazywała w lutym br. TV 4. Najwyższy wzrost wypełnienia bloków reklamowych odnotowały kanały tematyczne TVP, a spadek dotknął jedynie TVN 7.

Najwięcej reklam na godzinę emituje Czwórka

- Po nerwowym 2009 roku branża reklamowa zwiększa komunikację reklamową w telewizji – tłumaczy nam wzrost wypełnienia bloków reklamowych w lutym br. w prawie wszystkich grupach kanałów Wojciech Kowalczyk, marketing manager w spółce At Media.

Z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że Czwórka emitowała w zeszłym miesiącu średnio 11,3 min. reklam w ciągu godziny i odnotowała wzrost wypełniania bloków reklamowych o 1 proc. Na drugiej pozycji znalazł się Polsat z 11,1 min. reklam na godzinę (wzrost o 3 proc.), który minimalnie wyprzedził swojego głównego konkurenta – TVN (11 min.; wzrost o 2 proc).

Czwarte miejsce zajął kanał TVN 7, który odnotował 3-proc. spadek i na reklamy przeznaczał przeciętnie 10,3 min. w ciągu godziny. Wzrost aż o 29 proc. zanotowały znajdujące się na kolejnych pozycjach TVP 1 i TVP 2, które średnio miały w lutym br. bloki wypełnione reklamami przez 8,7 min w ciągu 60 min.

- Wzrost wypełnienia TVP 1 i TVP 2 tłumaczyć można Igrzyskami Olimpijskimi w Vancouver. Ale także tym, że jako jedyne stacje ogólnopolskie mogły jeszcze zwiększyć ilość czasu przeznaczonego na reklamy. Stacje komercyjne zbliżyły się do maksimum ustawowego 12 minut na godzinę – uważa Kowalczyk. Wyniki Jedynki i Dwójki są jednak niższe od ich komercyjnej konkurencji, bo stacje te zgodnie z prawem nie mogą przerywać swoich programów reklamami.

W górę poszło wypełnienie bloków reklamowych w kanałach tematycznych. Stacje tematyczne TVP, dotychczas minimalnie wypełnione spotami reklamowymi (0,2 min) w ciągu roku zwiększyły średni czas trwania reklam do 2,8 min. na godzinę, co oznacza gigantyczny wzrost o 1348 proc!!  Mniejsze wzrosty dotyczyły innych grup kanałów, które wcześniej były już w sporym stopniu zagospodarowane reklamowo. Stacje tematyczne TVN-u zwiększyły średnią długość wykupionego czasu reklamowego w ciągu godziny o 123 proc. do 8,4 min., kanały sprzedawane przez Discovery Media o 60 proc. - do 7,5 min., kanały tematyczne Polsatu - o 59 proc. do 7,7 min., a stacje z oferty At Media – o 46 proc. do 6,6 min.

Zgodnie z Ustawą o Radiofonii i Telewizji każda stacja telewizyjną z polską koncesją w ciągu godziny może nadać do 12 minut reklam. Jednak inne uwarunkowania i restrykcje dotyczyć mogą telewizji nadających na podstawie zagranicznych koncesji jak np. kanały sprzedawane przez Discovery Media (kanały Discovery Networks, Cartoon Network i Boomerang) i część stacji z portfolio At Media (m.in. kanały MTV Networks Polska czy Chello Zone). Wpływa to na niższe zapełnienie bloków reklamowych w tych telewizjach.

- Ponadto część kanałów celowo ogranicza czas przeznaczony na emisję reklam. W dużej mierze dotyczy to kanałów dziecięcych oraz kanałów z pakietów premium – tłumaczy nam Kowalczyk.

Średni czas trwania reklam w ciągu 1 godziny
Luty 2009 2010 dynamika
Kanał / grupa kanałów    
TV4 11,2 11,3 1%
Polsat 10,7 11,1 3%
TVN 10,8 11,0 2%
TVN7 10,6 10,3 -3%
TVP1 + TVP2 6,7 8,7 29%
TVN tematyczne 3,6 8,4 134%
Polsat tematyczne razem z Polsat2 4,9 7,7 59%
Discovery Media 4,7 7,5 60%
TVP Info 5,4 7,1 32%
At Media 4,5 6,6 46%
TVP tematyczne 0,2 2,8 1348%

Dane AGB Nielsen Media Research przygotowane przez At Media dla Wirtualnemedia.pl, dane za okresy od 1 lutego do 28 lutego 2009 i od 1 lutego do 28 lutego 2010,  z godz. 6.00 – 2.00.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Najwięcej reklam na godzinę emituje Czwórka

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
walter
Solorz musi z czegos zarabiac kase ;)
2 0
odpowiedź
User
Solorz
Walter "musi z czegoś zarabiać kasę" :D
1 0
odpowiedź
User
Pioter
Tak to wygląda na papierze, a w efekcie Polsat, TVN i inni potrafią na 90. minutowy film wpakować nawet 30 minut reklam, czyli 1/3 czasu. Wtedy średniodługi film trwa... 3 godziny! Jak to możliwe?! Dobrze, że w dekoderze mam nagrywarkę i oglądam film z opóźnieniem przepuszczając reklamy "po szybkich". Inaczej człowiek zapomina przez reklamy o co chodziłó w filmie. . Już dawniej wieszczyłem, że filmy w tv będą tylko dodatkiem do reklam, co też się stało, a KRRiTV to twór wyłącznie do kasowania horrendalnych pensji dla "wybrańców Narodu" z ulicy - nomen omen - Wiejskiej.
2 0
odpowiedź
User
Radek
Nie możliwe Pioter. Poza przepisem o 12 minut reklamy w czasie godziny zegarowej, to film trwający mniej niż 90 minut może byc przerwany tylko 1 blokiem reklamowym. Trwającym maksymalnie 12 minut + ewentualne zapowiedzi innych programów. Dopiero film trwający ponad 90 minut może mieć 2 przerwy, a ponad 135 minut 3 itd.
1 0
odpowiedź
User
Joey
@Pioter:
Lepiej 3 przerwy trwające po 10 minut, niż tak jak w USA, gdzie przerwa na reklamę jest dosłownie co kilka minut. Oczywiście reklamy są tam krótsze, ale są lecą zdecydowanie częściej.
1 0
odpowiedź
User
Piotrek
W tym sęk, że p. Radek pisze o przepisach, a ja o faktach, które mają miejsce. Proszę kiedyś sobie nagrać film np. z Polsatu i potem policzyć czas reklam. Regularnie już bywa, iz dają po reklamie zapowiedzi i... od nowa lecą reklamy. Średnio dużo dłużej, aniżeli 12 min. na godzinę. W większości po 20 minutach filmu 15 minut reklamy, a nie raz na godzinę!
0 0
odpowiedź
User
Tomik
To prawda. Oglądałem przedwczoraj film w TV4 "Dziewczyna z sąsiedztwa" w przerwie filmu reklama trwała ok.10 minut. Myślałem, że walnę w telewizor.
0 0
odpowiedź
User
rudzion
Nie wiem czy to prawda, ale często oglądam Polsat i moim zdaniem to właśnie ta stacja najczęściej przerywa program na reklamy. Nie mówiąc o ostatnio bardzo często (i wszędzie) reklamowanym Hotelu 52. Strasznie wkurzające!
0 0
odpowiedź
User
sg
A ja byłem gotów dać sobie uciąć rękę, że najdłużej to TVN emituje reklamy. Przecież oglądając ten kanał ma się wrażenie, że reklamy są przerywane programami. Ciekawe tylko, czy szefowie tych stacji zdają sobie sprawę z tego, że większość widzów nie ogląda tych długaśnych bloków reklamowych?
0 0
odpowiedź
User
szaraczek
świetnie a może tak chwalić tych którzy świadomie ograniczają reklamową papkę
0 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing