SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polkomtel, Natur Produkt Zdrovit i Kino Świat z największymi wzrostami wydatków reklamowych (Top 10)

Przez osiem miesięcy br. wydatki na reklamę w mediach tradycyjnych wzrosły w skali roku o niespełna 2 proc. W tym okresie Polkomtel zwiększył nakłady niemal o połowę, a Natur Produkt Zdrovit i Polkomtel - prawie o 40 proc.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

W okresie od stycznia do sierpnia br. marketerzy wydali na reklamy w mediach tradycyjnych (poza internetem) prawie 19,6 mld zł. Było to 1,9 proc. więcej niż w tym samym okresie 2016 roku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Liderem wydatków reklamowych pozostaje niezmiennie Aflofarm Farmacja Polska. Firma wydała w omawianym okresie 1,4 mld zł, zwiększając nakłady reklamowe o 8,5 proc. w skali roku.

Drugie miejsce na reklamowym podium zajmuje dystrybutor filmowy Kino Świat z wydatkami w wysokości 616,3 mln zł, większymi w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. o 36,3 proc. Trzecią lokatę utrzymał Lidl Polska, mimo że zmniejszył budżet na reklamę w mediach tradycyjnych o 0,2 proc., z 387,2 do 386,5 mln zł.

Wśród pozostałych marketerów z czołówki 10 największych reklamodawców, trzy firmy wydały na reklamę w tym roku o ponad 30 proc. więcej niż przed rokiem. Volkswagen Group Polska przeznaczył na wsparcie swoich marek 31,8 proc. więcej (279 mln zł), Polkomtel zwiększył wydatki o 49,3 proc. (do 252 mln zł), a Natur Produkt Zdrovit - o 39,8 proc. (do 242,7 mln zł).

Volkswagen we wrześniu rozpoczął współpracę z agencją Artegence, powierzając jej obsługę swoich działań reklamowych w internecie. W sierpniu br. Komisja Etyki Reklamy uznała, że spot sieci Plus z Magdaleną Lamparską ośmieszał konkurencyjny Orange.

Na reklamach firmy Terg media tradycyjne zarobiły w tym roku 21 proc. więcej niż przed rokiem (245,7 mln zł), a na aktywnościach promocyjnych Ferrero Polska - 15,7 proc. więcej (269,1 mln zł).

O 20 proc. mniejszy był w tym roku budżet na media tradycyjne firmy Unilever Polska, która wydała w omawianym okresie 283,6 mln zł. Z kolei Orange Polska obniżył nakłady reklamowe w skali roku o 22 proc. - z 335,4 do 261,6 mln zł.

Top 10 reklamodawców w mediach tradycyjnych

(cennikowo, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VIII 2016

I-VIII 2017

zmiana proc.

AFLOFARM FARMACJA POLSKA

1 292 478 542 zł

1 402 371 085 zł

8,5

KINO ŚWIAT

452 078 767 zł

616 257 972 zł

36,3

LIDL

387 248 179 zł

386 545 752 zł

-0,2

UNILEVER POLSKA

354 582 772 zł

283 640 783 zł

-20

VOLKSWAGEN GROUP POLSKA

211 760 453 zł

279 037 007 zł

31,8

FERRERO POLSKA

232 575 126 zł

269 087 365 zł

15,7

ORANGE POLSKA

335 381 494 zł

261 592 638 zł

-22

POLKOMTEL

168 769 473 zł

252 033 620 zł

49,3

TERG

203 154 372 zł

245 743 693 zł

21

NATUR PRODUKT ZDROVIT

173 635 483 zł

242 728 173 zł

39,8

Razem

19 231 725 862 zł

19 597 254 305 zł

1,9

Dołącz do dyskusji: Polkomtel, Natur Produkt Zdrovit i Kino Świat z największymi wzrostami wydatków reklamowych (Top 10)

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Rozdupany, Sralutany i Kutaspirazole w czołówce. Przykre!
odpowiedź
User
q
Dlaczego pogonłem Pokometel po 18 latach ? bo MajdanRozenek to najwieksza kiła na rynku
odpowiedź
User
Błażej
Plus przygotował w ostatnich miesiącach bardzo fajną ofertę, więc nie dziwi, że ją też komunikuje intensywnie. Bez promocji nie miałoby to sensu.
odpowiedź