WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Nastroje społeczne Polaków mocno w dół

Nastroje społeczne Polaków ustabilizowały się

2017-02-01 A A A KOMENTARZE: 0 FORUM DRUKUJ POLEĆ

W styczniu 2017 r. Wskaźnik Optymizmu Konsumentów (WOK) Ipsosu ustabilizował się na poziomie z grudnia 2016 r., podobnie jak pozostałe wskaźniki z wyjątkiem wskaźnika oczekiwań, który uległ wyraźnemu obniżeniu.

Nastroje społeczne Polaków ustabilizowały się

WOK osiągnął w styczniu wartość 98,02 pkt. (+0,21 pkt. wobec grudnia), wskaźnik oceny klimatu gospodarczego - 90,01 pkt. (-0,68 pkt.), wskaźnik skłonności do zakupów - 103,35 pkt. (+0,79 pkt.), wskaźnik oceny bieżącej sytuacji społeczno-gospodarczej - 94,25 pkt. (-0,09 pkt.), a wskaźnik oczekiwań wobec sytuacji społeczno-ekonomicznej Polski w najbliższych miesiącach - 98,78 pkt. (-2,83 pkt.).

Brak wyraźnych rozwiązań związanych z sytuacją wokół Sejmu i okupacją sali posiedzeń przez opozycję spowodował niepewność Polaków co do szybkiego rozwiązania konfliktu i utrzymanie się nastrojów społecznych na poziomie z ubiegłego miesiąca. Jednocześnie oczekiwania społeczne co do uspokojenia relacji politycznych między dwiema głównymi stronami politycznymi w Polsce i wobec stabilności prac Sejmu są niepewne, co znalazło swój wyraz w obniżeniu wskaźnika oczekiwań.

Wskaźnik Optymizmu Konsumentów Ipsos może przybierać wartości z przedziału od 0 do 200 pkt. Ostatni pomiar oparty jest na wynikach badania przeprowadzonego w dniach 11-16 stycznia 2017 r. na reprezentatywnej, losowo-kwotowej próbie 1000 Polaków, którzy ukończyli 15 lat.

Autor: km

Wiecej informacji: Wskaźnik Optymizmu Konsumentów, nastroje społeczne

Komentarze Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia