WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Strony Google z 9,2 mld odsłon, Grupa Onet-RASP przed Wirtualną Polską (badanie Gemius/PBI ze stycznia 2017 r.)

Gorący temat

Telewizja Polska spłaci 800 mln zł pożyczki w latach 2019-2023. „Płynność finansowa nie jest zagrożona”

7

Netflix z niestabilną odwiedzalnością w Polsce, maksymalnie 386 tys. użytkowników miesięcznie

2017-02-14 A A A KOMENTARZE: 7 FORUM DRUKUJ POLEĆ

W ciągu pierwszego roku obecności na polskim rynku serwis Netflix radził sobie ze zmiennym powodzeniem - wynika z danych Gemiusa. Po początkowym drastycznym spadku liczby użytkowników platforma powoli odzyskiwała widzów, by w grudniu 2016 roku osiągnąć poziom prawie 386 tysięcy subskrybentów. W Polsce z Netflixa korzystają częściej kobiety, a najliczniejsza grupa użytkowników pochodzi z miast powyżej 500 tys. mieszkańców.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Netflix został udostępniony na polskim rynku w styczniu ub.r. Początkowa oferta serwisu w naszym kraju nie wywołała entuzjazmu wśród odbiorców i ekspertów.

Według danych z badania Gemius/PBI po początkowym sporym zainteresowaniu Netflixem (337,6 tys. odbiorców w styczniu ub.r.) już w lutym liczba Polaków zaglądających na stronę Netflix.com spadła do 73,6 tys. To wtedy dobiegł końca bezpłatny pierwszy miesiąc oferowany przez tego dostawcę VoD.

Mniejsza liczba internautów odwiedzających serwis utrzymywała się przez siedem miesięcy: w okresie luty-sierpień średnia wynosiła 113 tys. We wrześniu ub.r. liczba użytkowników sieci wyniosła 251 tys., a w październiku 326 tys. Netflix zakończył rok z wynikiem 385,9 tys. internautów, co oznacza zasięg 1,65 proc. wśród surfujących po sieci w grudniu.

- Netflix w drugiej połowie ub.r. systematycznie wzbogacał ofertę filmów z polskimi napisami lub z polskim dubbingiem, czyniąc swoją ofertę bardziej dostępną dla przeciętnego internauty - zauważa w komunikacie Emil Pawłowski, ekspert Gemiusa. - Razem z typowym dla serwisów VoD sezonowym trendem zwiększyło to jego popularność wśród polskich internautów. Polacy spędzają coraz więcej czasu na oglądaniu filmów i seriali w internecie. Systematycznie też rośnie grupa odbiorców, która gotowa jest na płacenie w modelu subskrypcyjnym. Każdy serwis, który będzie wprowadzał do obiegu atrakcyjne treści dostosowane do lokalnych preferencji będzie miał szanse tak jak Netflix tej jesieni przyciągnąć większe audytorium w sieci - dodaje Emil Pawłowski.

Z informacji z badania Gemius/PBI wynika, że serwis regularnie odwiedza nieznacznie więcej kobiet (52,9 proc.). Najliczniejsze grupy wiekowe wizytujących stronę Netflix.com to osoby w wieku 25-34 lata (38,7 proc.), 35-44lata (22,5 proc.) oraz użytkownicy sieci w wieku 45-54 lata (16,2 proc.).

Najchętniej odwiedzali polskiego Netflixa mieszkańcy z Mazowsza - pochodził stąd niemal co piąty internauta korzystający z platformy (19,3 proc.). Zdecydowanie najchętniej korzystali z serwisu mieszkańcy dużych miast, liczących powyżej 500 tys. mieszkańców. Stanowili oni ponad jedną czwartą (27,2 proc.) osób, które zajrzały na stronę serwisu.

W całym ub.r. przychody Netflixa wzrosły o 35 proc. i przekroczyły kwotę 8,3 mld dol. Obecnie platforma świadczy globalnie usługi dla 93,8 mln użytkowników, z czego 89,1 mln płaci abonament.

Gemius zaznacza, że analiza uwzględnia ruch (PC) na stronie internetowej Netflix.com od stycznia do grudnia 2016 roku. W analizie nie uwzględniono danych mobilnych (tablet i smartfon), gdyż pomiar tych urządzeń rozpoczął się od kwietnia 2016 roku. Nie jest więc możliwe pokazanie pełnych danych dla mobile w analizowanym okresie. Usługa Netflix jest też dostępna na smart TV, co nie zostało przeliczone przez Gemiusa.

Autor: ps

Wiecej informacji: Netflix, VoD, Gemius/PBI

Komentarze (7) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Monitoring mediów

Zobacz więcej