Kierowany przez Tomasza Lisa tygodnik „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) w lipcu br. zanotował średnią sprzedaż ogółem na poziomie 129 088 egz., czyli o 1,73 proc. mniejszą niż rok wcześniej. Tytułowi udało się jednak awansować z miejsca drugiego na pierwsze - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Trzeba dodać, iż „Newsweek Polska” od połowy września ub.r. kosztuje 5,90 zł, czyli o 90 groszy więcej niż wcześniej.
Na drugie miejsce z pierwszego spadł „Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”), a jego wynik sprzedażowy zmalał o 4,85 proc. do 128 389 egz.
Na podium znalazła się jeszcze „Polityka” (Polityka). Jej średnia sprzedaż ogółem w lipcu br. zmalała o 4,18 proc. i wyniosła 122 480 egz. Tytuł ten w połowie sierpnia ub.r. podniósł cenę z również 5 zł do 5,90 zł.##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/do-rzeczy-ostro-w-dol-w-i-polroczu-tylko-tygodnik-powszechny-na-plusie ##

Oczko niżej uplasował się „Wprost” (AWR „Wprost”), który w lipcu ub.r. był szósty. Jego średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 28,98 proc. i wyniosła 83 243 egz. „Wprost” kosztuje obecnie 5,90 zł, rok wcześniej był o 90 groszy tańszy.
Awans „Wprost” wiąże się z dobrą passą tygodnika po tym jak w czerwcu br. opublikował on taśmy z podsłuchów, co zapewniło mu rekordową sprzedaż (więcej na ten temat). Tygodnikowi Sylwestra Latkowskiego udało się wyprzedzić magazyn Jacka Karnowskiego „W Sieci” (Fratria), który spadł z lokaty czwartej na piątą. Jego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 8,69 proc. do 78 746 egz. W ciągu roku cena tego pisma wzrosła z 3,90 zł do 5,90 zł.
Jednak najwięcej - 24,64 proc. - stracił „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro), który spadł z miejsca piątego na szóste. W lipcu br. sprzedawał się on średnio w liczbie 61 949 egz. Tytuł ten w badanym okresie kosztował 5,90 zł, niemal 2 zł więcej niż rok wcześniej.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wprost-z-rekordowa-sprzedaza-dzieki-tasmom-dane-numer-po-numerze ##
W lipcu br. w porównaniu do czerwca br. największym wzrostem wśród tygodników opinii - o 10,98 proc. - pochwalić się mógł „Newsweek Polska”. Z kolei największy spadek odnotował „Wprost” - było to 23,38 proc.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/do-rzeczy-ostro-w-dol-w-i-polroczu-tylko-tygodnik-powszechny-na-plusie ##
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.












