„Newsweek” po dużym wzroście wyprzedził „Politykę” i „Gościa Niedzielnego”, „Wprost” mocno w dół

We wrześniu br. nowym liderem sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii po dużym wzroście został „Newsweek Polska”, który zepchnął na drugie miejsce „Gościa Niedzielnego”. Największy spadek zanotował zaś tygodnik „Wprost”.

pp
pp
Udostępnij artykuł:
„Newsweek” po dużym wzroście wyprzedził „Politykę” i „Gościa Niedzielnego”, „Wprost” mocno w dół

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) we wrześniu br. wyniosła 148 659 egz. Było to o 35,07 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej, a tytuł awansował z miejsca trzeciego, notując największy wzrost w zestawieniu.

Wysoki wynik „Newsweeka” to m.in. zasługa szeroko komentowanego tekstu z wydania z 7 września br., w którym dziennikarze tygodnika ujawnili, w jakich luksusach wypoczywał szef NSZS „Solidarność” Piotr Duda. Numer ten sprzedał się w liczbie aż 165 499 egz., zaś kolejny, w którym temat kontynuowano, zanotował sprzedaż ogółem na poziomie 156 221 egz.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wydawca-newsweeka-tomasz-lis-nie-przestanie-byc-naczelnym ##

Na drugie miejsce z pierwszego spadł tygodnik „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media), którego średni wynik sprzedażowy w badanym miesiącu zmniejszył się o 8 proc. do 129 155 egz.

Podium uzupełnia „Polityka” (Polityka). Średnia sprzedaż ogółem tego tygodnika we wrześniu br. zwiększyła się o 1,7 proc. i wyniosła 117 413 egz.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 75 503 egz., po wzroście o 2,54 proc. Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik zmalał o 3,91 proc. do 54 635 egz.

Największy spadek w zestawieniu dotyczył „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik we wrześniu br. wyniósł 33 430 egz., czyli mniej aż o 33,64 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca szóstego na siódme.

We wrześniu br. w porównaniu do sierpnia br. prawie wszystkie tygodniki opinii zanotowały spadek średniej sprzedaży ogółem, a jako jedyny zyskał „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), którego wynik zwiększył się o 19,64 proc. Największy spadek, wynoszący 13,36 proc., odnotowała „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie).

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?