Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) we wrześniu br. wyniosła 148 659 egz. Było to o 35,07 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej, a tytuł awansował z miejsca trzeciego, notując największy wzrost w zestawieniu.
Wysoki wynik „Newsweeka” to m.in. zasługa szeroko komentowanego tekstu z wydania z 7 września br., w którym dziennikarze tygodnika ujawnili, w jakich luksusach wypoczywał szef NSZS „Solidarność” Piotr Duda. Numer ten sprzedał się w liczbie aż 165 499 egz., zaś kolejny, w którym temat kontynuowano, zanotował sprzedaż ogółem na poziomie 156 221 egz.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wydawca-newsweeka-tomasz-lis-nie-przestanie-byc-naczelnym ##

Na drugie miejsce z pierwszego spadł tygodnik „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media), którego średni wynik sprzedażowy w badanym miesiącu zmniejszył się o 8 proc. do 129 155 egz.
Podium uzupełnia „Polityka” (Polityka). Średnia sprzedaż ogółem tego tygodnika we wrześniu br. zwiększyła się o 1,7 proc. i wyniosła 117 413 egz.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 75 503 egz., po wzroście o 2,54 proc. Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik zmalał o 3,91 proc. do 54 635 egz.
Największy spadek w zestawieniu dotyczył „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik we wrześniu br. wyniósł 33 430 egz., czyli mniej aż o 33,64 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca szóstego na siódme.

We wrześniu br. w porównaniu do sierpnia br. prawie wszystkie tygodniki opinii zanotowały spadek średniej sprzedaży ogółem, a jako jedyny zyskał „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), którego wynik zwiększył się o 19,64 proc. Największy spadek, wynoszący 13,36 proc., odnotowała „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie).
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.











