WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

„Wszystko o Wajdzie” - wydanie specjalne „Newsweeka”

„Newsweek Polska” z mniejszą objętością i bez felietonów Jerzego Mazgaja

2017-01-11 A A A KOMENTARZE: 23 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Tegoroczne wydania „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) mają po 92 strony, podczas gdy wcześniej tygodnik liczył minimum 100 stron. Współpracę z pismem zakończył Jerzy Mazgaj, który pisał felietony o winach.

Tomasz Lis, fot. Newsweek Tomasz Lis, fot. Newsweek

Pierwsze dwa wydania „Newsweek Polska” w br. mają po 92 strony. To o 8 stron mniej niż rok wcześniej i w okresie letnim, natomiast pozostałe liczyły zazwyczaj 108, a czasami 116 stron.

Jednocześnie zmalała też liczba stron tygodnika z reklamami. W poprzednim numerze było ich ok. 7,5, a w bieżącym - ok. 6,5 (w tym po dwie z promocją różnych marek Grupy Onet-RASP). Natomiast w kolejnych numerach pisma ze stycznia ub.r., liczących po 100 stron, stron reklamowych było 10,5 (trzy z autopromocją), 14 (4,5 z autopromocją), 14,5 (4 z autopromocją) i 15 (6,5 z autopromocją).

- Objętość tygodników jest ruchoma, zależy od wielu czynników, np. dodatków czy objętości i ilości artykułów - wyjaśniła Agnieszka Odachowska, dyrektor komunikacji korporacyjnej w Grupie Onet-RAS Polska.

W tygodniku nie ma już felietonów o winie Jerzego Mazgaja, głównego udziałowca i byłego prezesa sieci delikatesów Alma. Teksty Mazgaja od listopada ub.r. nie ukazują się już też w weekendowych wydaniach „Gazety Wyborczej”.

Pozostałe czołowe tygodniki opinii mają taką samą objętość jak w zeszłym roku: „Gość Niedzielny”, „W Sieci” i „Do Rzeczy” po 100 stron (w ub.r. wiele numerów tego drugiego tytułu miało 116 stron). Jeśli chodzi o „Politykę”, to na razie ukazał się tylko podwójny numer o zwiększonej objętości, zazwyczaj pismo ma 116 stron.

W większości tygodników są cykliczne teksty o tematyce kulinarnej. We „W Sieci” felietony o winie pisze Robert Mazurek, w „Do Rzeczy” taką tematyką od półtora roku zajmuje się Jacek Komuda, w „Polityce” przez wiele lat pisał o tym Piotr Adamczewski, który zmarł w marcu ub.r, a pod koniec ub.r. rubrykę przejęła Barbara Adamczewska. Dla „Newsweeka” podobne teksty pisze od kilku lat Magda Gessler, przy czym obecnie są one publikowane w serwisie internetowym tygodnika.

Według danych ZKDP w październiku ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Newsweek Polska” wynosiła 107 941 egz. Z danych Kantar Media wynika, że od stycznia do listopada ub.r. cennikowe wpływy reklamowe tygodnika wyniosły 100,42 mln zł, o 9 proc. mniej niż rok wcześniej.

Autor: tw

Wiecej informacji: Newsweek, Jerzy Mazgaj, Ringier Axel Springer Polska

503 Service Temporarily Unavailable

Service Temporarily Unavailable

The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.


Apache Server at www.wirtualnemedia.pl Port 80

Komentarze (23) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Monitoring mediów

Zobacz więcej