SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

„Newsweek Polska” z mniejszą objętością i bez felietonów Jerzego Mazgaja

Tegoroczne wydania „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) mają po 92 strony, podczas gdy wcześniej tygodnik liczył minimum 100 stron. Współpracę z pismem zakończył Jerzy Mazgaj, który pisał felietony o winach.

Tomasz Lis, fot. "Newsweek" Article

Pierwsze dwa wydania „Newsweek Polska” w br. mają po 92 strony. To o 8 stron mniej niż rok wcześniej i w okresie letnim, natomiast pozostałe liczyły zazwyczaj 108, a czasami 116 stron.

Jednocześnie zmalała też liczba stron tygodnika z reklamami. W poprzednim numerze było ich ok. 7,5, a w bieżącym - ok. 6,5 (w tym po dwie z promocją różnych marek Grupy Onet-RASP). Natomiast w kolejnych numerach pisma ze stycznia ub.r., liczących po 100 stron, stron reklamowych było 10,5 (trzy z autopromocją), 14 (4,5 z autopromocją), 14,5 (4 z autopromocją) i 15 (6,5 z autopromocją).

- Objętość tygodników jest ruchoma, zależy od wielu czynników, np. dodatków czy objętości i ilości artykułów - wyjaśniła Agnieszka Odachowska, dyrektor komunikacji korporacyjnej w Grupie Onet-RAS Polska.

W tygodniku nie ma już felietonów o winie Jerzego Mazgaja, głównego udziałowca i byłego prezesa sieci delikatesów Alma. Teksty Mazgaja od listopada ub.r. nie ukazują się już też w weekendowych wydaniach „Gazety Wyborczej”.

Pozostałe czołowe tygodniki opinii mają taką samą objętość jak w zeszłym roku: „Gość Niedzielny”, „W Sieci” i „Do Rzeczy” po 100 stron (w ub.r. wiele numerów tego drugiego tytułu miało 116 stron). Jeśli chodzi o „Politykę”, to na razie ukazał się tylko podwójny numer o zwiększonej objętości, zazwyczaj pismo ma 116 stron.

W większości tygodników są cykliczne teksty o tematyce kulinarnej. We „W Sieci” felietony o winie pisze Robert Mazurek, w „Do Rzeczy” taką tematyką od półtora roku zajmuje się Jacek Komuda, w „Polityce” przez wiele lat pisał o tym Piotr Adamczewski, który zmarł w marcu ub.r, a pod koniec ub.r. rubrykę przejęła Barbara Adamczewska. Dla „Newsweeka” podobne teksty pisze od kilku lat Magda Gessler, przy czym obecnie są one publikowane w serwisie internetowym tygodnika.

Według danych ZKDP w październiku ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Newsweek Polska” wynosiła 107 941 egz. Z danych Kantar Media wynika, że od stycznia do listopada ub.r. cennikowe wpływy reklamowe tygodnika wyniosły 100,42 mln zł, o 9 proc. mniej niż rok wcześniej.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Newsweek Polska” z mniejszą objętością i bez felietonów Jerzego Mazgaja

24 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ja
Wiadomo, że im więcej prasy,mediów,dobrych, różniących się, opinii etc...tym lepiej,ale im mniejsze to pismo tym lepiej dla kraju nawet tak górnolotnie mówiąc,ale dla wielu ludzi na pewno.Choć kogo mają naobrażać to zrobią to i na poaru stronach. A to dobre,bez Mazgaja,jak oni chcieliby być bez mazgaja to musieliby sami siebie i wszystkich innych zwolnić.
38 8
odpowiedź
User
Ed
Nadchodzi...i na liska;)
76 15
odpowiedź
User
zoo
szkoda ze lewica jest w rozsypce, chca wyautowac niewygodnego kijowskiego i schetyne a potem przejsc do ofensywy ale co oni maja do zaoferowania???
37 14
odpowiedź
User
rozbawiony socjalistami z piSSu
Czemu tak strasznie się boicie ludzi myślących/piszących nie po myśli pisowskiej utopii ? Przecież macie rację zawsze, nigdy się nie mylicie, kroczycie w świetlaną przyszłość pod wodzą żoliborskiego demiurga :D Skąd ten strachi życzenia wszystkiego najgorszego @ja i @Ed ?? :D :D :D
25 72
odpowiedź
User
Fafik
Kryzys dotarł już do Newsweeka, reklam mniej, sprzedaż spadła.
69 8
odpowiedź
User
hans
Has, ha, ha..ale jaja, ale jaja, Lis zatapia "Njusłika", kolejny kandydat do "zmiany pracy, kredytu i emigracji jako szansy". Ha, ha, ha, ...ale jaja, ale jaja...ha, ha,ha..!
69 13
odpowiedź
User
Sykoraks
W Polityce felietony kulinarne przejęła od grudnia żona Adamczewskiego, słaby research.
23 3
odpowiedź
User
Newszdupy
Ale imponujaca analiza! Wow! Zeby z 2 numerow wyciagac wnioski trzeba miec zle intencje i nie wiedziec co to profesjonalizm.
14 29
odpowiedź
User
matematyk
Zastanawiam się kto to kupuje? Dawna ubecja i ich dzieci? może się zebrać 100 tys

To tylko szacunki, które rzucasz. Ale to są liczby. Mnie pociesza, że na 30 511 135 uprawnionych do głosowania tylko 5 700 000 głosowało na pisowskie bezmózgi.
17 58
odpowiedź
User
Komornik
Nikt go nie uratuje, a rachunki trzeba bieżąco płacić. Pocieszenie, w Łodzi, na Szczecińskiej uratowano przymarzniętego LISA, prawdziwego!
34 6
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing
przesuń do góry