SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rośnie sprzedaż „Tygodnika Powszechnego”, najwięcej straciły „Wprost” i „Newsweek”. 31 tys. egz. „Faktów i Mitów”

W październiku br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii został „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, a najwięcej straciły „Wprost” i „Newsweek Polska”.

Nowym liderem segmentu tygodników opinii został „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media), który awansował z miejsca drugiego. Jego średnia sprzedaż ogółem w październiku 2016 roku wyniosła 124 615 egz. Było to jednak o 2,41 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Wiceliderem „Polityka” (Polityka), która awansowała z miejsca trzeciego. Jej wynik sprzedażowy jednak zmniejszył się o 0,23 proc. do 115 471 egz.

Z pierwszej na trzecią pozycję spadł z kolei „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w październiku br. wyniosła 107 941 egz., po spadku o 17,13 proc.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 71 379 egz., po spadku o 2,27 proc.

Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 12,73 proc. do 49 344 egz.

Na siódmym miejscu sklasyfikowany został tygodnik „Fakty i Mity” (Błaja News), który kontrolowany jest przez ZKDP od października br. Jego średni wynik wyniósł w analizowanym okresie 31 433 egz.

9. lokatę zajął „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który pochwalić się mógł największym wzrostem, wynoszącym 15,99 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym miesiącu wyniosła 22 236 egz.

Największy spadek odnotował natomiast „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w październiku br. wyniósł 22 267 egz., czyli mniej o 24,79 proc. niż rok wcześniej. Jego przewaga nad „Tygodnikiem Powszechnym” wyniosła zaledwie 31 egz.

Wirtualnemedia.pl

październik

Dynamika

ZKDP

2016

2015

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Gość Niedzielny

185 790

124 615

124 615

200 393

127 690

127 690

-2,41%

Polityka

166 254

115 471

115 471

164 500

115 741

115 736

-0,23%

Newsweek Polska

165 552

108 025

107 941

209 126

130 331

130 257

-17,13%

W Sieci

149 779

71 379

71 379

148 104

73 034

73 034

-2,27%

Tygodnik Do Rzeczy

111 399

58 269

49 344

113 928

65 470

56 545

-12,73%

Gazeta Polska

94 606

36 578

36 315

101 638

36 593

36 181

0,37%

Fakty i Mity

99 861

31 433

31 433

-

-

-

-

Wprost

82 400

90 809

22 267

103 953

98 151

29 607

-24,79%

Tygodnik Powszechny

38 350

22 256

22 236

37 075

19 571

19 171

15,99%

Przegląd

51 000

16 334

16 334

51 000

16 031

16 031

1,89%

Wirtualnemedia.pl

Tygodnik Angora

454 889

273 188

273 188

463 386

283 656

283 656

-3,69%

W październiku br. w porównaniu do września br. największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii pochwalić się mogła „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), której wynik zwiększył się o 18,26 proc.
Największy spadek, wynoszący 7,73 proc., odnotował tutaj „Gość Niedzielny”.

Wirtualnemedia.pl

2016

Dynamika

ZKDP

październik

wrzesień

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Gość Niedzielny

185 790

124 615

124 615

188 522

135 053

135 053

-7,73%

Polityka

166 254

115 471

115 471

174 750

114 128

114 128

1,18%

Newsweek Polska

165 552

108 025

107 941

160 155

110 452

110 239

-2,08%

W Sieci

149 779

71 379

71 379

147 770

70 467

70 442

1,33%

Tygodnik Do Rzeczy

111 399

58 269

49 344

111 750

58 176

49 251

0,19%

Gazeta Polska

94 606

36 578

36 315

97 473

30 980

30 707

18,26%

Fakty i Mity

99 861

31 433

31 433

-

-

-

-

Wprost

82 400

90 809

22 267

83 250

89 592

21 050

5,78%

Tygodnik Powszechny

38 350

22 256

22 236

38 000

20 673

20 658

7,64%

Przegląd

51 000

16 334

16 334

51 000

16 571

16 571

-1,43%

Wirtualnemedia.pl

Tygodnik Angora

454 889

273 188

273 188

455 165

285 282

285 282

-4,24%

 

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: Rośnie sprzedaż „Tygodnika Powszechnego”, najwięcej straciły „Wprost” i „Newsweek”. 31 tys. egz. „Faktów i Mitów”

48 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pepe the frog
A bedzie tylko gorzej propaganda antypolska newsweeka zaprowadzić ten tabloid do zamknięcia.
odpowiedź
User
Ała
Akcja tworzy reakcję. Przechył pisowski w prawo "stworzył" zauwazalną poczytność Faktów i mitów.
odpowiedź
User
Zac
Newsweek zabiera faktom i mitom czytelnikow. Podobna zawartosc.
odpowiedź