SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Nielsen chce badać telewizję w nowym badaniu KRRiT. „Skorzystaliśmy z zaproszenia”

Firma Nielsen Audience Measurement zgłosiła się do dialogu technicznego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji dotyczącego nowego badania oglądalności i słuchalności telewizji i radia (także w internecie) - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Jako lider technologiczny i firma z bogatymi doświadczeniami międzynarodowymi, czujemy się w obowiązku dzielić tymi właśnie doświadczeniami i możliwościami technicznymi z naszymi partnerami i klientami - mówi nam Mikołaj Piotrowski, dyrektor ds. PR i marketingu w Nielsenie w Europie Środkowo-Wschodniej i Turcji.

Article

Jak już wczoraj informowaliśmy, do dialogu technicznego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji - dotyczącego nowego badania oglądalności i słuchalności telewizji i radia (także w internecie) - zgłosiło się ponad 20 firm. - Chcemy stworzyć panel z minimalną liczbą 10 tys. gospodarstw. Badania będziemy robić za pieniądze publiczne, więc wszyscy na tym zyskają - zapowiadał na łamach naszego portalu Witold Kołodziejski, przewodniczący KRRiT.

Z naszych informacji wynika, że wśród tych podmiotów znalazła się również firma Nielsen Audience Measurement, która oficjalnie w naszym kraju mierzy oglądalność telewizyjną. - Skorzystaliśmy z zaproszenia KRRiT do przystąpienia do ogłoszonego w marcu 2018 roku dialogu technicznego - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Mikołaj Piotrowski, dyrektor ds. PR i marketingu w Nielsenie w Europie Środkowo-Wschodniej i Turcji. - Jako lider technologiczny i firma z bogatymi doświadczeniami międzynarodowymi, czujemy się w obowiązku dzielić tymi właśnie doświadczeniami i możliwościami technicznymi z naszymi partnerami i klientami. Wszystko po to, by wszyscy uczestnicy rynku mieli dostęp do najlepszych rozwiązań oferowanych przez Nielsena, zarówno w Polsce, jak i na całym świecie - komentuje tę decyzję.

Zdaniem Piotrowskiego Nielsen oferuje swoje doświadczenia i nowoczesne technologie na ponad 90 rynkach na całym świecie. - Czujemy się komfortowo w różnych konfiguracjach: w sytuacjach, w których na rynku jest kilka źródeł danych o widowni oraz kiedy nasz panel funkcjonuje jako jedyny - mówi.

- Zacznijmy od sytuacji, w której pomiarem telewizyjnym zajmuje się kilka podmiotów, a sam rynek jest dość mocno zorganizowany i funkcjonuje na nim tzw. Joint Industry Comitee (ciało skupiające nadawców i reklamodawców). W takich krajach JIC wybiera nasz panel, nasze doświadczenia i naszą technologię jako rozwiązanie oficjalne. To wspólna decyzja całej branży zrzeszonej w JIC. Z taką sytuacją mamy do czynienia między innymi w Irlandii, Szwecji, w Czechach, we Włoszech, na Ukrainie, czy też w Australii i Nowej Zelandii. Komfortowo czujemy się również w strukturze, w której nasz pomiar i nasz panel to jedyne dostępne rozwiązanie - dane, które dostarczamy są przez wszystkich uczestników rynku uznane w sposób oficjalny za walutę rozliczeniową. Do takich krajów należą między innymi: Polska, Węgry, Grecja i Cypr, Chorwacja, Słowenia, Serbia, USA, Meksyk. Bułgaria jest jedynym rynkiem w Europie o więcej niż jednym systemie pomiaru telewizji - funkcjonują tam 3 systemy. Mamy tez rynki, na których działamy razem z innym dostawcami. Takim przykładem jest rynek niemiecki, gdzie dostarczamy JIC dane o konsumpcji video. Kolejny przykład: mamy join venture z Mediametrie we Francji do pomiaru digital. Idąc dalej, warto wspomnieć o Finlandii jest najciekawszym rynkiem - Finnpanel to w 50% Nielsen i 50% Kantar - komentuje Piotrowski.

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji już zaczęła pracę nad własnym pomiarem korzystania z mediów elektronicznych. Obecnie zastanawia się nad najlepszą technologią badania, do końca br. planuje zorganizować panel pilotażowy. Projekt konsultowany jest z nadawcami i branżą marketingową. Przewodniczący KRRiT stwierdził, że przygotowywane badanie będzie oparte na danych z różnych źródeł, nie tylko własnego panelu. Skrytykował przy tym obecny pomiar oglądalności (za to że jest oferowany na zasadach komercyjnych) i badania słuchalności (ocenił, że jest archaiczne). - Największy problem, z którym się zetkniemy - żeby korzystać z tego badania chciały inne podmioty rynku: reklamodawcy, domy mediowe, inni nadawcy - przyznał Kołodziejski.

Aktualnie Nielsen Audience Measurement pracuje nad zwiększeniem panelu do 5 tys. gospodarstw domowych na początku 2019 roku. Oprócz powiększenia tradycyjnego modelu telemetrycznego, firma planuje również jednocześnie wprowadzić dodatkowe badanie, w którym firma będzie mierzyć oglądalność wideo w sieci. Aktualnie instytut nadal prowadzi rozmowy z nadawcami na ten temat. NAM chciałby pierwsze dane zacząć udostępniać w marcu przyszłego roku.

W marcu br. Nielsen również zaprezentował informacje na temat geograficznej struktury rozmieszczenia panelu telemetrycznego, który prowadzi w naszym kraju od 1996 roku. Z tych danych wynika, że na koniec stycznia 2018 roku zainstalowane gospodarstwa domowe znajdowały się w 91 proc. powiatów oraz w co trzeciej gminie w Polsce.

Już od jakiegoś czasu dane o oglądalności telewizji testowo analizuje Netia wśród 180 tys. gospodarstw domowych korzystających z jej usługi telewizyjnej. Alternatywny pomiar prowadzony przez tę firmę wzbudza wiele kontrowersji - jego wyniki uznawane są tylko przez TVP.

Netia w swoim pomiarze wykorzystuje panel badawczy Return Path Data (skrót RPD), który zdaniem Nielsena nie jest reprezentatywny dla całej populacji, nie posiada opisanej demografii gospodarstw i osób, nie mierzy zachowań osób, wszystkich możliwych źródeł sygnału a także wszystkich odbiorników telewizyjnych w gospodarstwie domowym.

Według World Federation of Advertisers (WTA) na każdym rynku powinien zostać wybrany przez branżę i funkcjonować jeden niezależny system pomiaru oglądalności. To gwarancja tego, że wszyscy uczestnicy rynku (nadawcy, reklamodawcy, domy mediowe) w sposób transparentny mogą dokonywać rozliczeń między sobą i wszyscy są wobec siebie równi.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Nielsen chce badać telewizję w nowym badaniu KRRiT. „Skorzystaliśmy z zaproszenia”

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pati
1. Może Netia nie ma danych o klientach ale ;
a) widziałam jak to działa w czasie rzeczywistym i delikatnie mówiąc pozytywny szok. Wykres lata na zywo.
b) rzeczywiście Netia wskazuje o jakies 20% lepsze wyniki dużym ale wykres wygląda tak samo jak u Nielsena co do joty tylko po prostu wyżej na osi.
c) w Netii nie ma zerowek! To takie info dla nadawców.
d) Netia daje info online oraz live Nilsen daje na drugi dzień.
e) gdyby uzupełnić dane o demografię np. 5000 dekoderów z danymi a reszta 175000 deko. tylko jak flow to mamy super narzędzie.
16 6
odpowiedź
User
przestańcie zaklinać rzeczywistość
a pati to narzeczona prezesa tvp? dane netii nie są reprezentatywnym badaniem rynku! tylko badaniem zachowań klientów sieci netia!

1. Może Netia nie ma danych o klientach ale ;
a) widziałam jak to działa w czasie rzeczywistym i delikatnie mówiąc pozytywny szok. Wykres lata na zywo.
b) rzeczywiście Netia wskazuje o jakies 20% lepsze wyniki dużym ale wykres wygląda tak samo jak u Nielsena co do joty tylko po prostu wyżej na osi.
c) w Netii nie ma zerowek! To takie info dla nadawców.
d) Netia daje info online oraz live Nilsen daje na drugi dzień.
e) gdyby uzupełnić dane o demografię np. 5000 dekoderów z danymi a reszta 175000 deko. tylko jak flow to mamy super narzędzie.
6 11
odpowiedź
User
mon
Zmiana firmy, która będzie badać oglądalność i słuchalność telewizji i radia nie spowoduje, że TVPiS przybędzie nowych widzów. Jak nadal będą traktować widzów jak niedouczonych idiotów to taką będą mieć oglądalność. I adekwatnie dla takich widzów TVPiS będzie robić programy. Jak robi to Polsat czy TVN. Żadna telewizja nie szanuje widza. Widać to po "jakości" seriali, programów i filmów jakie emitują te stacje. To jest po prostu NĘDZA!.
4 12
odpowiedź
User
Elon
Zmiana firmy, która będzie badać oglądalność i słuchalność telewizji i radia nie spowoduje, że TVPiS przybędzie nowych widzów. Jak nadal będą traktować widzów jak niedouczonych idiotów to taką będą mieć oglądalność. I adekwatnie dla takich widzów TVPiS będzie robić programy. Jak robi to Polsat czy TVN. Żadna telewizja nie szanuje widza. Widać to po "jakości" seriali, programów i filmów jakie emitują te stacje. To jest po prostu NĘDZA!.

Bo się gra pod panelistę a nie pod widzów! Trzech panelistów daje Ci wynik około 30 000 widowni! To zachowania i preferencje panelistów wyczajasz a nie co reszta o tym sądzi. Stąd ta patologia! Mówię to z autopsji!
4 0
odpowiedź
User
Widz
Po co te kombinacje? Niech operatorzy paytv wprowadzą do dekoderów moduł sprawdzający, co w danej chwili się ogląda i po problemie.
4 0
odpowiedź
User
Rudek x
Manewr Netii doskonaly. Jakby dopracowali system i zrobili z niego walutę to maja caly programing za FREE. Każdy będzie musial u nich być a jak będzie musial to Netia zarząda kasy za bycie. Netia wkrótce będzie w Polsacie no to scenariusz murowany i obejmie również cyfrowy Polsat. Będzie dyktat jak nigdy dotąd.
2 1
odpowiedź
User
Czarek
Władza chcę wiedzieć, co oglądamy, co słuchamy, jakie mamy preferencje wyborcze, jakie partie popieramy.
Inteligentny widz, słuchacz nigdy nie zgodzi się na badanie tego co oglądamy, co słuchamy? Bo wie, iż tego państwo nie powinno wiedzieć.
Zwykle każde badanie ankietowe u mnie kończy się zawsze sygnałem przerwanej rozmowy.
2 1
odpowiedź
User
Wład
Broniłem Nielsena ale po tym tekście widzę że to jednak rzeczywiście żałosna firemka, przynajmniej w Polsce
4 0
odpowiedź
User
na pewno
lepsze znacznie lepsze to niż zachowanie niektórych dziennikarzy i komentujących pod podobnymi newsami,gdy ktoś ośmieli się skrytykować wyrocznię nielsena.Oczywiście najczęściej wrzeszczą i plują nienawidzący pisu i ślepo wierzący w wyroczinę badawczą;ich prawo wierzyć,znać isę na tym lub nie.Jak widać niektórzy anwet rzeczowych argumentów ine potrafią przyswoić,zresztą pod poprzednimi newsami dot.wyników też tak było.Tym samym ludziom nie mieści się w głowach,że ktoś omże inaczej myśleć,bo jeśli tak pisze to jest krewnym albo opłaconym,rany stan umysłu nie do pozazdroszczenia.NO i trudno by n.nie chciał,ale mógł się wypiąć,a chce zachować pozycję,albo nie tracić całej,znaleźć się w sytuacji,skoro musi,udowadniać praktyką,albo nie stracić wyznawców.Czy z tych,czy zupełnie innych powodów dobrze zrobili i ok.ich prawo,ważne,by inni też mogli,a czy n.coś zmieni w swoich badaniach,czy nie,jak bardzo się będą różnić od czyich,czas pokaże.Niektórzy pewnie woleliby n.wywalić za drzwi,nie wpuszczać ale dobrze,że ich zaproszono,dobrze,że skorzystali i tyle.Badanie robione przez netię ma wosje -y,swoje +y,w ogóle na tym polu jest wiele wieeele do zrobienia,co w 2018 r.zdumiewa ogromnie;jasne,zawsze coś będzie,ale,że jesteśmy w miejscu,gdzie jesteśmy...ano skutki...I tak jak z tym w piosence przecie z prl.ktoś pyta:dokąd jedziemy,a odpowiaada mu drugi:na razie wsiadamy,na razie siedzimy.No przynajmniej do niedawna tak było.Powoli powoli,wśród wielu negatywnych emocji niestety też,wśród właśnie zaklinających rzeczywistość trolli z pisofobią,wśród prowokujących i prowokowanych,akcji i reakcji,coś się ruszyło;jak daleko zajedzie?czas pokaze no i czy po wyborach komuś ten rynek badawczy będzie się w ogóle chciało rozwijać tworzyć,korzystać.Oby,bo tu nie chodzi o politykę,o daną partię,czy danego prezesa,cohć niektórym w małym,innym w wielkim stopniu tak.
0 0
odpowiedź
User
zzz
Zmiana firmy, która będzie badać oglądalność i słuchalność telewizji i radia nie spowoduje, że TVPiS przybędzie nowych widzów. Jak nadal będą traktować widzów jak niedouczonych idiotów to taką będą mieć oglądalność. I adekwatnie dla takich widzów TVPiS będzie robić programy. Jak robi to Polsat czy TVN. Żadna telewizja nie szanuje widza. Widać to po "jakości" seriali, programów i filmów jakie emitują te stacje. To jest po prostu NĘDZA!.[/quoteile kolega]
oglądał w minionym tygodniu tvp? ile słuchaliście w minionym tygodniu polskiego radia,głównych programów,albo regionalnych,bądź nadających w Dab+ etc?
2.to ciekawe,bo tv po traktowała tak właśnie widzów i miała ponoć gigantyczne wyniki,w tym rynsztok antypisowskiej nienawiści o 19:30 w połowie 2015 r.Więc jedni mogą,drudzy nie?aaa,bo to zależy co mówią,no tak,tylko choć może kilku komentujących tego ie nuznaje,czy różni dziennikarze,ale sporosię zmieniło jeśli chodzi o myślenie i wiedzę w ostatnich 2 latach;czym to będzie skutkować w wyborach nie wiem,swoje zarzuty i do tvp i wiadomości mam,niemało obecnie,ale wiary w obecne wyniki badań,nawiasem mówiąc,w te złe wyniki,inni wierzą w te dobre tylko:) nie podzielam.Tylko co,jeśli inni pokażą dużo lepsze wyniki tvp?opłaceni?nieprofesjonalni?nie mają danych,źle badają?tak można do us.śmierci i jeden dzień dłużej,miast przyznać,że źle mierzono,albo celowo wprowadzano ludzi w błąd,albo przynajmniej,że inną metodą,na innej grupie badanych.Niemniej cieszy mnie trafna uwaga o polsacie i tvnie,z tyms ię w pełni zgadzam,ale oni podobno jednak mają większą oglądalność.
0 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing