SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nielsen: o 8,8 proc. wzrosły w I kw. globalne nakłady na reklamę

Globalne nakłady na reklamę sięgnęły w pierwszych trzech miesiącach 2011 roku 118 miliardów dolarów i były o 8,8 proc. większe w porównaniu z analogicznym okresem roku 2010. Reklamodawcy najbardziej zwiększyli swoje nakłady na promocję w telewizji oraz na szybko rozwijających się rynkach Azji i Ameryki Łacińskiej.

Z przygotowanego przez firmę badawczą Nielsen raportu Global AdView Pulse wynika, że wydatki na reklamę w telewizji zwiększyły się w ujęciu rocznym o 11,9 proc. Jednocześnie udział telewizji w ogólnych nakładach na reklamę w tradycyjnych mediach wzrósł z 63,5 proc. do 65,3 proc.

W przypadku radia odnotowano wzrost reklamowych wydatków o 8,5 proc., czasopism - o 6,4 proc., a prasy codziennej - o 1,0 proc.

W USA, które są największym reklamowym rynkiem na świecie, nakłady zwiększyły się rok do roku o 5,9 proc., do blisko 27 miliardów dolarów. Jednak prasa codzienna odnotowała za oceanem ponad 10-proc. spadek. Zmalały też wydatki w tym segmencie w Europie Zachodniej (o 1,6 proc.).

W ujęciu geograficznym wydatki na reklamę najbardziej wzrosły w regionie Azji i Pacyfiku (o 12,4 proc.) i Ameryce Łacińskiej (o 11 proc.). Kolejne pod tym względem były: region Bliskiego Wschodu i Afryki (wzrost o 10,4 proc. - pomimo spadku o 51,3 proc. w Egipcie), Ameryka Północna (wzrost o 5,4 proc.) i Europa (wzrost o 2,9 proc.).

Biorąc pod uwagę poszczególne kraje, największe wzrosty zaobserwowano w Argentynie (o 37 proc.) i RPA (o 34,8 proc.). W tempie dwucyfrowym rosły także nakłady na reklamę w Chinach, Indiach, Indonezji, Malezji, na Filipinach i w Arabii Saudyjskiej.

Z kolei w Europie największymi wzrostami mogły pochwalić się Turcja (o 12,9 proc.), Francja (o 11,6 proc.) i Norwegia (o 10,2 proc.). Z drugiej strony spadki odnotowano w Grecji, Irlandii, Włoszech i Hiszpanii.

 

Dołącz do dyskusji: Nielsen: o 8,8 proc. wzrosły w I kw. globalne nakłady na reklamę

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl