NK.pl zwalnia. Stawia na reklamy RTB i EasyAd

NK.pl nie ograniczy liczby wyświetlanych reklam, natomiast od początku przyszłego roku będzie je sprzedawać tylko w systemach zautomatyzowanych, a już nie bezpośrednio. W efekcie z firmy odejdą osoby zajmujące się sprzedażą bezpośrednią.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
NK.pl zwalnia. Stawia na reklamy RTB i EasyAd

W środę Nasza Klasa, spółka zarządzająca serwisem społecznościowym NK.pl, poinformowała, że od początku 2014 roku zamierza czerpać przychody przede wszystkim z opłat od użytkowników związanych z grami, aplikacjami i filmami w systemie VoD, natomiast ograniczy usługi badawcze i sprzedaż reklam (więcej na ten temat).

W rozmowie z Wirtualnemedia.pl Marcin Chruszczyński, dyrektor operacyjny Naszej Klasy, wyjaśnia, na czym polega zmiana w sprzedaży reklam: serwis rezygnuje ze sprzedaży bezpośredniej, skupiając się wyłącznie na systemach zautomatyzowanych, takich jak m.in. RTB (Real Time Bidding) i samoobsługowy model EasyAd, wprowadzony przez NK.pl wiosną ub.r. (przeczytaj o nim więcej). - Dotychczas większość reklam na NK.pl było sprzedawanych w sposób bezpośredni, aczkolwiek udział modeli zautomatyzowanych miał tendencję rosnącą - opisuje Marcin Chruszczyński.

Rezygnacja przez serwis z bezpośredniej sprzedaży reklam oznacza likwidację zajmujących się nią zespołów. - Aktualnie nie jesteśmy w stanie określić liczby pracowników i współpracowników, którzy rozstaną się z NK. Tym bardziej, że wprowadziliśmy także program dobrowolnych odejść - mówi Chruszczyński.

Dyrektor operacyjny Naszej Klasy nie podaje natomiast konkretnych przyczyn, dla których firma rezygnuje z usług badawczych. Przypomnijmy, że ta oferta wiosną ub.r. została wydzielona jako osobna marka Research.NK (więcej na ten temat).

Dlaczego Nasza Klasa ogranicza reklamy i badania, stawiając na opłaty od użytkowników? - Według właściciela portalu rezygnacja z dotychczasowych usług reklamowych wpłynie korzystnie na user experience - mówi Marcin Chruszczyński. A na pytanie, czy kierownictwo serwisu nie obawia się, że wskutek zmiany strategii zmaleją przychody, odpowiada ogólnie: „Decyzja, którą w odniesieniu do przyszłości NK podjął właściciel, jest oparta na analizie biznesowej, w skład której wchodzą także ryzyka i zagrożenia związane z nową strategią”.

Na początku br. Nasza Klasa podała, że około połowa jej wpływów pochodzi ze źródeł pozareklamowych, głównie z opłat od internautów. Na stronie obowiązuje wirtualna waluta - eurogąbki, sprzedawane w pakietach, np. 50 do wykorzystania przez 30 dni kosztuje 5 zł, 110 na 60 dni - 10 zł, a 170 na 90 dni - 15 zł.

Przedstawiciele spółki nie informują jednak, jaka część użytkowników NK.pl płaci za różne treści i usługi w serwisie ani jakiego rzędu są to kwoty w ujęciu miesięcznym czy rocznym. Niewiadomą są również wyniki finansowe serwisu i spółki z ostatniego roku. - Nie podajemy tych danych - ucina Marcin Chruszczyński.

Ostatni raz Nasza Klasa pochwaliła się wynikami finansowymi wiosną ub.r.: w 2011 roku spółka zanotowała 75,3 mln zł przychodów (z czego 53 proc. zapewniły reklamy) i 17,3 mln zł zysku netto (więcej na ten temat). Jednak w 2011 roku NK.pl odwiedzało miesięcznie od 11,2 do 12,3 mln użytkowników (według Megapanelu PBI/Gemius), natomiast w II połowie ub.r. już tylko od 8,2 do 9,7 mln - co portal Wirtualnemedia.pl analizował szczegółowo pod koniec ub.r. (przeczytaj ten tekst). Z kolei w br. NK.pl notowała miesięcznie od 7,43 do 8,55 mln użytkowników.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online