Nasza Klasa: 75 mln zł przychodów, tylko połowa z reklam

W ub.r. Nasza Klasa, spółka zarządzająca portalem NK.pl, zanotowała 75,3 mln zł przychodów i 17,3 mln zł zysku netto. Aż 47 proc. wpływów firmy pochodziło ze źródeł pozareklamowych.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Przychody Naszej Klasy były w 2011 roku o 14,2 proc. wyższe niż przed rokiem, a o 20,3 proc. wyższe niż dwa lata wcześniej. Zysk netto spółki w skali roku wzrósł o 3,5 proc., za to w porównaniu z rekordowym 2009 rokiem był o 6,5 proc. niższy. Natomiast EBITDA wyniosła 27,1 mln zł - 2 proc. więcej niż rok wcześniej.

53 proc. wpływów zapewniły w ub.r. Naszej Klasie reklamy. Przypomnijmy, że we wrześniu spółka wprowadziła nowy cennik reklamowy NK.pl (więcej o nim) uwzględniający nowe opcje w serwisie, a także samoobsługowe reklamy rozliczane w modelu CPC (więcej na ten temat).

Z kolei już 47 proc. wpływów Naszej Klasy pochodziło z innych źródeł, z których najważniejsze to mikropłatności od użytkowników za funkcjonalności typu premium (np. brak reklam), wirtualne prezenty czy atrybuty w grach. Spółka sporo zarabia też na marketingowych akcjach specjalnych, w których wykorzystywane są opcje takie jak aplikacje, gry czy grupy.

W tym roku nowym źródłem przychodów Naszej Klasy mają być badania marketingowe realizowane wśród użytkowników NK.pl. - Dysponujemy zespołem, który zajmuje się dostarczaniem i analizą danych, testowaniem skuteczności przekazów marketingowych, raportowaniem wyników prowadzonych w serwisie kampanii i pozyskiwaniem opinii konsumenckich - opisuje Joanna Gajewska, rzeczniczka spółki. Natomiast w ofercie reklamowej portalu pojawią się reklamy wideo oraz pakiet skierowany do małych i średnich firm. - Ten pakiet to komplet prostych narzędzi komunikacji, których osią są darmowe grupy wyposażone w wiele mechanizmów personalizacji przekazu, będą one coraz mocniej osadzane w mechanizmach rekomendacji w serwisie. Docelowo z grupami powiązany będzie działający już system samoobsługowej reklamy rozliczanej w modelu za kliknięcie - zapowiada Gajewska.

W styczniu br. NK.pl odwiedziło 11,2 mln użytkowników, o ponad milion mniej niż rok wcześniej (zobacz szczegółowe dane). Wśród serwisów społecznościowych większy zasięg w Polsce ma tylko Facebook.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski