SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nowa strona główna Interii pod lupą interaktywnych. Lepsza czy gorsza od WP.pl?

Strona główna Interii została udostępniona w nowej odsłonie. To drugi po WP.pl czołowy portal, który zmienia właśnie swoją wersję, a także identyfikację wizualną na czele z logo. Nową „jedynkę” Interii dla Wirtualnemedia.pl oceniają specjaliści z agencji interaktywnych.

Nowa strona główna Interii jest podzielona na dwie zasadnicze sekcje: ta po lewo, głównie z linkami, ma charakter informacyjny, a ta po prawo, gdzie dominują grafiki, jest lifestylowa (zobacz szczegóły). Na zmienionej stronie głównej znajduje się nowe logo Interii (przeczytaj o nim więcej).

- Naszym zamiarem było stworzenie strony, która w pełni odpowiada na potrzeby użytkowników. A oni oczekują przede wszystkim informacyjności, przejrzystości i czytelności strony głównej - komentuje Krzysztof Fijałek, dyrektor wydawniczy Grupy Interia. - Na tym jednak nie poprzestajemy i nadal będziemy ulepszać nasz główny produkt, zgodnie ze zmieniającymi się oczekiwaniami użytkowników. Podczas prac nad nową stroną opracowaliśmy kilka ciekawych mechanizmów, które będziemy testować i sukcesywnie wdrażać - zapowiada.

Przypomnijmy, że z początkiem września logo i stronę główną zmieniła Wirtualna Polska (przeczytaj o tym więcej).

W czerwcu br. portal Interia.pl odwiedziło 7,46 mln internautów (real users), którzy wykonali 716,4 mln odsłon, a każdy spędził na nim przeciętnie 3 godziny i 27:48 minuty, natomiast sama strona główna zanotowała 4,11 mln użytkowników, 242,6 mln odsłon i 61:55 minuty na przeciętnego użytkownika (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).

Jak prezentuje się nowa odsłona Interii, w kontekście rebrandingu WP.pl? Poniżej komentarze specjalistów z branży interaktywnej.


Bartłomiej Pawluk, prezes Zjednoczenie.com

Nowa strona główna Interia.pl jest bardzo nowoczesna w porównaniu z jej poprzednią wersją, jednak wiele elementów pozostało rozwiązanych w dość tradycyjny sposób. Przykładem może być sekcja informacyjna, w której przeważają linki. W porównaniu z częścią rozrywkowo-lifestylowe'a, zdominowaną przez zdjęcia, to najmniejsza zmiana. Prawdopodobnie z punktu widzenia użytkownika jest to bezpieczny krok, który pozwoli stopniowo przyzwyczajać się do korzystania z serwisu z większą liczbą grafik.

W porównaniu z obecną wersją najważniejsze zmiany związane są z powiększeniem takich elementów jak: czcionki, zdjęcia, szerokość strony, co znacznie poprawiło czytelność i estetykę strony. Szatę graficzną oraz układ strony głównej ogólnie można więc podsumować jako proste, czyste, czyli korzystne dla internautów. Szkoda że nie jest w pełni responsywnie, ale w pewnym zakresie strona dopasowuje się do szerokości ekranu, więc to też plus.

Zestawiając ją z nową stroną główną WP, strona Interii jest zdecydowanie bardziej zachowawcza. Więcej linków, ich tradycyjne umieszczenie pod zdjęciami, powoduje, że interia.pl nie może zostać uznana za prekursora w projektowaniu portali, ale z drugiej strony może dzięki wykorzystaniu sprawdzonych rozwiązań, będzie mniej kontrowersji i niezadowolenia wśród użytkowników.

 


Piotr Kozłowski, UX designer w GoldenSubmarine

Interia.pl pokazała w ostatnim czasie ciekawą, nową odsłonę identyfikacji wizualnej i zapowiadało to rewolucję portalu. Nowa wersja jest krokiem do przodu - dobrym w odbiorze, ale moim zdaniem nie do końca odważnym. Ostateczna weryfikacja efektu prac zespołu projektowego to jednak statystyki serwisu i przychody z reklam po redesignie, a nie subiektywne opinie. Czy zmiana okaże się udana w tym najważniejszym aspekcie będą mogli odpowiedzieć tylko analitycy  Interii i sami jej użytkownicy - choć każda zmiana wymaga czasu na adaptację.

Metamorfoza Interia.pl z pewnością będzie często porównywana do niedawnego przeobrażenia WP.pl i tutaj można mówić o mniejszej przebojowości wdrożenia. Na pierwszy rzut oka rysują się pewne podobieństwa pomiędzy kierunkami projektantów: postawienie większej roli na przekaz multimediami, silne oddzielenie treści z różnych grup tematycznych i posiadających różny priorytet. Moim zdaniem lepiej jest to zrealizowane w przypadku WP.pl. Na plus Interii jest wpasowanie reklam, które zadziwiająco dobrze komponują się z layoutem. Względem poprzedniej wersji portalu zrezygnowano z jednej kolumny treści , uporządkowano sekcje oraz ujednolicono w dużej mierze ich wygląd. Na plus też wprowadzenie adaptywności, która pozwala na większą czytelność na szerszych ekranach.

Całość sprawia pozytywne wrażenie, w dużej mierze prostotą i przyswajalnością przez powtarzalność. Z punktu widzenia oczekiwania na „fajerwerki” to może być minus i zawód, ale z punktu widzenia roli designu portalowego to już inna sprawa - czynniki sukcesu są zupełne inne. W moim odczuciu nowa odsłona WP.pl pokazała więcej i jest lepsza, ale Interia.pl to także dobre dzieło. Czy większa doza zachowawczości zostanie lepiej odebrana przez użytkowników i przełoży się na wzrost portalu - czas pokaże.

 


Bartłomiej Juszczyk, dyrektor zarządzający Grupy Adweb

Nowa witryna Interia.pl przede wszystkim wprowadza, istotnie, nową jakość na rynek portali. Zaskakuje złamanie standardu polskich dużych serwisów informacyjnych, przenosząc linki do treści newsowych na lewą stronę. Czy to dobry ruch? Trudno oceniać, jako że graficznie jest on spójny, niestety w kontekście intuicji, już mniej. Przyzwyczajeni do klasycznego, prawego, usytuowania treści, możemy mieć trudności na Interia.pl . Z drugiej strony, gdyby spojrzeć na portal jako na całość i mocną ekspozycję treści lifestylowych, ma to sens. Bardzo dobrze wyróżnione jest logo nowej witryny, podział strony również jest jasny i czytelny. Spore ryzyko wydawcy łamiącego znany i akceptowalny schemat, ale jednocześnie z puntu widzenia odbiorcy i marketera, nie widzę negatywnych konsekwencji pójścia nieco „pod prąd”.

 


Krzysztof Łabno, art director w Veneo

Z pewnością na uwagę zasługuje nowy logotyp, w którym zrezygnowano z żółtej tarczy i „.pl”. To całkowite odejście od prekursora sugeruje nową jakość i świeże podejście do strategii komunikacyjnej serwisu. Całość identyfikacji wizualnej jest należycie spójna i mocna, a przez to niezwykle interesująca. Osobiście drażni mnie nieco brak konsekwencji w literze „i”, która jest różna w dwóch miejscach logotypu.

Jeżeli chodzi o aspekt wizualny portalu, uwydatnione zostało tu tchnienie lifestyle’owego ducha w serwis, który wcześniej wydawał się być tylko jednym z wielu portali informacyjnych. Dzięki wprowadzeniu dużej typografii i obrazków strona stała się bardziej czytelna i przykuwa uwagę. Widać również subtelne inspiracje trendami zachodnimi, co jest w tym przypadku niewątpliwym plusem projektu. Niestety miejscami brakuje koloru, co powoduje, że serwis jest w odbiorze chłodny i surowy.

Na drugiej podstronie pozostałe komentarze

  • 1
  • 2

Dołącz do dyskusji: Nowa strona główna Interii pod lupą interaktywnych. Lepsza czy gorsza od WP.pl?

22 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
migowy90
Świetny krok do przodu! Interia tą zmianą strony głównej pokazała, że dla niej najważniejsza jest czytelność i prostota. Dla mnie nowa strona jest bardzo przejrzysta, czytelna i funkcjonalna. Wszystko ze sobą pasuje (przynajmniej w najważniejszej górnej części - informacyjnej). Podoba mi się sekcja "Fakty" która w sposób prosty a zarazem bardzo funkcjonalny prezentuje najistotniejsze informacje. Świetne rozwiązanie z tymi zdjęciami i artykułami po prawej.
Cieszę się, że Interia nie poszła w ślady WP i nie zepsuła swojej strony wdrażając podobno "nowoczesny", kafelkowy wygląd. Dla mnie oznacza to powrót do Interii. Tylko nie zepsujcie strony głównej zbyt dużymi i inwazyjnymi reklamami a będzie bardzo dobrze. Pozdrawiam i gratuluję dobrej roboty.
odpowiedź
User
Ariel
Zdecydowanie Interia!!!
odpowiedź
User
tak tylko pytam
"Ta po lewo", "ta po prawo". To jest poprawnie po polsku?
odpowiedź