SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nowe kryteria oceny w Effie Awards

W tegorocznej edycji konkursu Effie Awards zmieniają się kryteria oceny zgłoszonych kampanii. W finałowym etapie jurorzy będą przyznawać punkty w czterech zakresach.

Tegoroczny konkurs Effie Awards, do którego kampanie można było proponować przez cały czerwiec, przebiega pod znakiem zmian. Jeszcze przed rozpoczęciem przyjmowania zgłoszeń poinformowano, że nie będzie obowiązywał podział na nagrody dla agencji reklamowych i domów mediowych (więcej). Obecnie organizujące ten konkurs stowarzyszenie SAR podało nowe kryteria oceny zgłoszonych briefów.

I tak w pierwszym etapie głosowania członkowie jury będą internetowo oceniać jedynie efektywność kampanii. Zadaniem jurorów będzie określenie, czy w opisanej sytuacji kategorii i przy konkretnym stanie marki uzyskanie wyników, jakie przedstawia brief, można uznać za znaczący sukces przedstawionych działań reklamowych. Kampanie zakwalifikowane do etapu finałowego będą oceniane po dyskusji w grupach. Każdemu ze zgłoszonych projektów juror będzie mógł przyznać od 50 do 100 punktów w czterech zakresach. Te obszary to wyzwanie strategiczne i przyjęte cele, idea komunikacyjna, rozwinięcie idei w działania reklamowe oraz efekty komunikacji. Punkty uzyskane za wyzwanie i cele oraz rozwinięcie idei będą mnożone przez 0,23, punkty za samą ideę – przez 0,24, a punkty za efekty komunikacji – przez 0,3.

Ostatecznym obliczeniem wyników dla poszczególnych kampanii zajmie się audytująca konkurs firma Ernst & Young Polska. Na podstawie tych rezultatów zostaną przyznane nominacje (dla projektów, które uzyskają 50-60 punktów) oraz brąz (60–70 punktów), srebro (70–80) i złoto (80–100). Natomiast Grand Prix otrzyma kampanii wybrana spośród tych, które zdobyły złote nagrody, na posiedzeniu przewodniczących grup jurorskich z przewodniczącym całego jury.

Dołącz do dyskusji: Nowe kryteria oceny w Effie Awards

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl