SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Festiwal w Opolu z najmniejszą widownią od lat. Hitem koncert Maryli Rodowicz, milion Jana Pietrzaka

Tegoroczny festiwal w Opolu w TVP1 i TVP Polonia oglądało średnio 2,13 mln widzów, o 360 tys. mniej niż rok temu. Jedynka w czasie transmisji imprezy była zdecydowanym liderem rynku. Najwięcej widzów zgromadził koncert Maryli Rodowicz, a najmniej oglądających miało widowisko Jana Pietrzaka. Wpływy z reklam wyniosły 5,20 mln zł - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.

fot. akpafot. akpa

54. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej Opole 2017 pokazywany był na antenie TVP1 i TVP Polonia w okresie od 15 do 17 września 2017 roku. Podczas trzech dni festiwalowych na opolskiej scenie wystąpiło ponad 100 polskich artystów.

Średnia widownia muzycznej imprezy wyniosła w Jedynce 2,07 mln osób. Przełożyło się to na 18,88 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 11,91 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 14,54 proc. w grupie 16-59. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na antenie TVP Polonia 53. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej Opole 2017 śledziło dodatkowo 65 tys. widzów, co dało tej stacji odpowiednio 0,59 proc., 0,58 proc. i 0,63 proc. udziału. Łączna widownia festiwalu na obu antenach wyniosła 2,13 mln osób (odpowiednio 19,47 proc., 12,49 proc. i 15,17 proc. udziału).

Największą popularnością w TVP1 festiwal cieszył się pierwszego dnia, kiedy odbyły się: jubileuszowy koncert Maryli Rodowicz „Wariatka tańczy - 50 lat na scenie” (o godz. 20.20) i „Debiuty” (22.50). Transmisję tych występów śledziło średnio 2,44 mln widzów (odpowiednio 22,70 proc., 14,85 proc.  i 18,10 proc. udziału).

Trzeci dzień festiwalu, gdy w Opolu odbywały się dwa koncerty - „Od Opola do Opola” (20.20) i „After Party” (22.30), oglądało 2,07 mln widzów przy udziałach na poziomie 18,31 proc., 11,65 proc. i 14,30 proc.

Z kolei transmisje z dwóch sobotnich koncertów - „Premier” (20.20) i widowiska „Jan Pietrzak. Z PRL-u do Polski” (22.50) - zgromadziły 1,70 mln widzów (odpowiednio 15,87 proc., 9,44 proc. i 11,49 proc. udziału).

Spośród poszczególnych koncertów największą popularnością w TVP1 cieszył się jubileuszowy koncert Maryli Rodowicz „Wariatka tańczy - 50 lat na scenie”, który odbył się pierwszego dnia o godz. 20.20. Transmisję z tego widowiska śledziło średnio 3,49 mln widzów, co dało stacji 16,55 proc. udziału. Przynajmniej przez 1 minutę koncert ten śledziło 8,02 mln widzów, a moment najwyższej widowni nastąpił o godz. 22.14 (wówczas TVP1 oglądało 3,96 mln widzów).

Drugie miejsce zajął koncert „Od Opola do Opola” (2,61 mln widzów), a trzecie - „Premiery” (2,39 mln widzów). „After Party” śledziło 1,47 mln osób, „Debiuty” - 1,16 mln, a najsłabiej wypadło widowisko Jana Pietrzaka, które zainteresowało tylko 1 mln widzów.

Telewizja Polska pochwaliła się również cząstkowymi wynikami oglądalności Opola 2017, które są mierzone przez Netię w czasie rzeczywistym (dane w trybie online z tego pomiaru natychmiast trafiają do nadawców). Według tych danych w szczytowym momencie jubileuszowy koncert Maryli Rodowicz śledziło ponad 5,5 mln widzów.

Oznacza to, że różnica peaku w danych Nielsena i Netti wyniosła ponad 1,5 mln osób.

Jacek Kurski pochwalił się również niedzielnym peakiem, który wystąpił podczas występu Margaret - według prezesa TVP1 śledziło wówczas 4,4 mln widzów.

Z kolei pokazany chwilę wcześniej występ Edyty Górniak z danych opublikowanych przez Jacka Kurskiego miał 4,33 mln oglądających.

Na antenie TVP Polonia największą popularnością 54. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej również miał pierwszego dnia. Wówczas koncerty śledziło 87 tys. widzów.

Tegoroczna edycja muzycznego widowiska w porównaniu do ubiegłorocznej straciła 360 tys. widzów. Rok temu średnia oglądalność festiwalu w TVP1 i TVP Polonia wyniosła 2,49 mln osób, co przełożyło się na 24,43 proc. udziału w 4+ i 17,28 proc. w 16-49.

Analizując wyniki oglądalności KFPP w Opolu z ostatnich 13 lat z samej TVP1 wynika, że tegoroczna edycja miała zdecydowanie najmniej widzów. Największą popularnością koncerty cieszyły się w 2005 roku - śledziło je wtedy średnio 4,30 mln widzów.

Podczas nadawania transmisji z tegorocznych opolskich koncertów TVP1 nadal była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie zajął TVN, którego udział wyniósł 10,56 proc. Dalej uplasowały się takie stacje jak: Polsat (10,37 proc.) i TVP2 (5,18 proc.).

Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupie 16-59. Z kolei w grupie komercyjnej Jedynka przegrała walkę o widza z TVN.

Cennikowe wpływy z reklam nadanych wokół opolskich koncertów i wejść studyjnych wyniosły 5,20 mln zł. Przed rokiem były one wyższe - uplasowały się na poziomie 6,13 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

53. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej w Opolu miał niższą widownię niż pokazywany przez Polsat pod koniec maja br. konkurencyjny SuperHit Festiwal, który oglądało 2,43 mln widzów przy udziale w grupie 4+ na poziomie 21,47 proc. Z kolei widownia i udziały imprezy Polsatu w grupie 16-49 były niemal dwukrotnie wyższe - AMR wyniósł 1,03 mln osób, a SHR% - 23,07 proc.

Pierwotnie 54. KFPP w Opolu miał się odbyć w połowie czerwca br. Miesiąc przed planowanym terminem festiwalu Maryla Rodowicz wycofała jednak swój udział w widowisku, tłumacząc to „atmosferą politycznego skandalu oraz dramatem rodzinnym” (zmarła jej matka). Zamieszanie wokół koncertu zaczęło się kiedy menedżer Kayah (która miała być gościem na jubileuszu Rodowicz), powiedział „Gazecie Wyborczej”, że wokalistka została zaproszona przez Marylę Rodowicz do wystąpienia w koncercie, ale nie zgodził się na to prezes TVP Jacek Kurski. Powodem miał być udział Kayah w październiku ub.r. w demonstracji Komitetu Obrony Demokracji wyrażającej sprzeciw wobec planów zaostrzenia ustawy antyaborcyjnej. Kurski spotkał się wówczas z Rodowicz, a w komunikacie prasowym podkreślono, że zapewnił ją, że władze TVP nie zamierzają ingerować w dobór gości. Czerwcowy Festiwal w Opolu został w końcu odwołany i przeniesiony na wrzesień.

Dołącz do dyskusji: Festiwal w Opolu z najmniejszą widownią od lat. Hitem koncert Maryli Rodowicz, milion Jana Pietrzaka

46 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
prawnik
Sukces na miarę możliwości.
Najmniejszy od lat. Na miarę odcinku "Rancza" z dobrych czasów.
Ale jednak 19% to, co prawda nie 40%, ale jednak więcej niż te zwykłe 9%.

I widok zerwanej różowej kiecki osłaniającej wyszczuplające getry. I widok Pietrzaka przemawiającego do pustych miejsc.
Coś, jak przykry obraz przemijającego świata.
odpowiedź
User
prawnik
Sukces na miarę możliwości.
Najmniejszy od lat. Na miarę odcinku "Rancza" z dobrych czasów.
Ale jednak 19% to, co prawda nie 40%, ale jednak więcej niż te zwykłe 9%.

I widok zerwanej różowej kiecki osłaniającej wyszczuplające getry. I widok Pietrzaka przemawiającego do pustych miejsc.
Coś, jak przykry obraz przemijającego świata.
odpowiedź
User
prawnik
Sukces na miarę możliwości.
Najmniejszy od lat. Na miarę odcinku "Rancza" z dobrych czasów.
Ale jednak 19% to, co prawda nie 40%, ale jednak więcej niż te zwykłe 9%.

I widok zerwanej różowej kiecki osłaniającej wyszczuplające getry. I widok Pietrzaka przemawiającego do pustych miejsc.
Coś, jak przykry obraz przemijającego świata.
odpowiedź