Polsat SuperHit Festiwal zyskał 200 tys. widzów. Hitem kabarety

Trzecią edycję Polsat SuperHit Festiwalu oglądało średnio 2,43 mln widzów, o 190 tys. więcej niż zeszłoroczną odsłonę widowiska. Polsat w czasie transmisji imprezy był zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego, a wpływy z reklam wyniosły 19,53 mln zł. - Jesteśmy bardzo zadowoleni z tych wyników - mówi Wirtualnemedia.pl Nina Terentiew. Kolejna edycja muzycznego widowiska odbędzie się za rok.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Polsat SuperHit Festiwal zyskał 200 tys. widzów. Hitem kabarety
fot. polsat

SuperHit Festiwal 2017 na antenie Polsatu transmitowany był przez trzy dni - w okresie od 26 do 28 maja br. Muzyczna impreza przyciągnęła przed ekrany średnio 2,43 mln widzów, co przełożyło się na 21,47 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 23,07 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 23,24 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z tych wyników. Zwłaszcza zaskoczyła nas oglądalność jubileuszy, które zaczynały się około godz. 23.00 - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Nina Terentiew, dyrektor programowa oraz członek zarządu Telewizji Polsat. - Siła zespołu T.Love i Ewy Farnej jest ogromna, ponieważ widownia była w zasadzie taka sama jak o godz. 20.00 (z reguły im późniejsze godziny, tym audytorium jest coraz mniejsze). To znaczy, że ludzie czekali na nich, że ich chcą i kochają - dodaje.

Pierwszy dzień imprezy śledziło 2,18 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 19,26 proc., 19,04 proc. i 19,72 proc. udziału. Tego dnia miał miejsce koncert platynowy oraz jubileusz 35-lecia działalności zespołu T.Love.

- Nasze scenariusze koncertów tak naprawdę pisze publiczność, ponieważ tzw. „platynowe płyty” i „diamentowe single” to są te utwory, które zyskały najwięcej aplauzu publiczności. Był to fantastyczny dzień, ponieważ prezentował niewyobrażalną różnorodność artystów i muzyki - komentuje nam Terentiew.

Sobotni festiwal, gdy w Operze Leśnej odbywały się dwa koncerty - „Radiowy przebój roku” oraz 10. sceniczne urodziny Ewy Farnej, oglądało średnio 2 mln widzów przy udziałach na poziomie 17,92 proc., 20,70 proc. i 20,29 proc.

- Drugiego dnia z kolei zaprezentowane były te utwory, które słuchacze najchętniej słuchali we wszystkich rozgłośniach radiowych w Polsce. Plusem tego dnia było również współprowadzenie imprezy przez kabaret Skeczów Męczących - mówi dyrektor programowa oraz członek zarządu Telewizji Polsat.

Zdecydowanie największą popularnością cieszyły się niedzielne kabarety. Transmisja tych występów zgromadziła 3,02 mln widzów (odpowiednio 26,43 proc., 28,41 proc. i 28,67 proc. udziału).

- Trzeci dzień to już od początku istnienia festiwalu jest zawsze dniem hitowym, ponieważ ludzie kochają kabaret, kochali go, i zawsze będą go kochać - podkreśla Nina Terentiew.

grafika

Z danych telemetrycznych udostępnionych przez Telewizję Polsat wynika, ze przynajmniej przez 30 minut festiwal oglądało 9,4 mln osób.

Polsat w czasie transmisji z festiwalu był zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce z udziałem na poziomie 8,61 proc. zajął TVN, trzecia była TVP1 (8,25 proc.), a czwarta - TVP2 (6,38 proc.).

Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 lat.

grafika

Polsat SuperHit Festiwal 2 lata temu zastąpił organizowany przez 12 lat Sopot TOPtrendy Festiwal. Władze stacji uznały, że formuła imprezy powinna obejmować nie tylko sprzedaż płyt, ale i częstotliwość odtwarzania utworów w radio.

Ostatnią edycję Sopot TOPtrendy Festiwalu (odbył się on w 2014 roku) śledziło średnio w Polsacie 2,62 mln osób, a jego udział w rynku wynosił odpowiednio 21,76  proc. i 24,36 proc.

grafika

Wpływy z reklam wyemitowanych wokół tegorocznej muzycznej imprezy Polsatu wyniosły 19,53 mln zł. Dla porównania, ubiegłoroczny festiwal z reklam przyniósł 17,77 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polsat-cennik-reklamowy-na-maj-2017-superhit-festiwal-2017-i-mega-hit-najdrozsze ##

Polsat SuperHit Festiwal 2017 organizowała Telewizja Polsat we współpracy z miastem Sopot, Bałtycką Agencją Artystyczną BART oraz AlberT Production. Partnerem strategicznym festiwalu jest Związek Producentów Audio-Video.

Gospodarzami festiwalowych wieczorów byli: Paulina Sykut-Jeżyna, Natalia Szroeder, Agnieszka Hyży, Krzysztof Ibisz, Maciej Rock, Maciej Dowbor i Darek Maciborek.

Nina Terentiew poinformowała portal Wirtualnemedia.pl, że za rok Telewizja Polsat będzie organizować kolejną edycję muzycznej imprezy.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące