SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVN24 liderem w styczniu. Duży wzrost TVP Info i Polsat News

W styczniu br. liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych było TVN24, a na drugim miejscu znalazło się TVP Info. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogła Telewizja wPolsce.pl, a najwięcej straciła Superstacja - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych w styczniu 2020 roku należało do TVN24, którego średni dobowy udział wyniósł 4,25 proc., po spadku względem analogicznego miesiąca rok wcześniej o 12,31 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugą lokatę zajęło TVP Info. Średni miesięczny wynik tego kanału wyniósł 4,13 proc. (po wzroście o 17,01 proc. - drugim największym w zestawieniu).

Podium uzupełnia Polsat News. W ubiegłym miesiącu kanał miał 1,27 proc. udziału, po wzroście względem stycznia 2019 roku o 15,57 proc. Stacja od 20 września ub.r. w ramach testów nadaje na multipleksie czwartym DVB-T w Warszawie, Katowicach, Poznaniu oraz Trójmieście.

Kolejną pozycję zajął kanał TVP3 z udziałem na poziomie 1,03 proc. Jego wynik względem stycznia zeszłego roku wzrósł o 3,56 proc.

Czołową piątkę uzupełnia TVN24 BiS, którego udział zmniejszył się o 1,94 proc. do 0,41 proc.

Ostatnia była Telewizja wPolsce.pl, która nadaje od czerwca 2017 roku. W grudniu 2017 roku kanał ten pojawił się w ofercie operatorów płatnej telewizji, a od marca ub.r. reklamy stacji są sprzedawane przez Polsat Media. Średni rynkowy udział Telewizji wPolsce.pl w styczniu br. wyniósł 0,005 proc., po wzroście względem stycznia ub.r. o 200 proc. - największym w zestawieniu.

Z kolei najwięcej straciła Superstacja, która w zestawieniu spadła z szóstej na siódmą lokatę. Jej wynik zmniejszył się o 55,93 proc. do 0,07 proc. udziału. Pod koniec września ub.r. wystartowała nowa ramówka Superstacji, w ramach której codziennie nadawane są trzy godziny premierowego programu. Zmianie uległa oprawa kanału oraz pojawili się nowi prowadzący. - Będziemy pierwszym polskim telewizyjnym tabloidem - zapowiedział Grzegorz Jankowski, dyrektor programowy Superstacji, który pracował nad nową ramówką od lipca ub.r.

Największy udział (5,16 proc.) wśród grup kanałów newsowych w styczniu br. miała Telewizja Polska, mająca w portfolio stacje TVP Info oraz TVP3 i notująca wzrost o 14,05 proc. Stacje te wyprzedziły anteny newsowe Telewizji TVN, których udział zmniejszył się o 11,49 proc. do 4,66 proc. (łączne dane dla TVN24 i TVN24 BiS).

Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych w styczniu 2020 roku znalazł się TVN24 z wynikiem 2,47 proc., po spadku o 15,16 proc.

Na drugim miejscu umocniło się TVP Info (1,71 proc. udziału, do góry o 18,40 proc.). W tym ujęciu trzeci był Polsat News (0,88 proc.; + 20,05 proc.).

Największym wzrostem pochwalić się mogła Telewizja wPolsce.pl - udział tej stacji wzrósł o 275 proc. do 0,006 proc. Również i tutaj największy spadek - o 48,32 proc. do 0,04 proc. - odnotowała Superstacja.

Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 2,81 proc. udziału, po spadku o 14,09 proc.

Dołącz do dyskusji: TVN24 liderem w styczniu. Duży wzrost TVP Info i Polsat News

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tomasz
TVN24 zanotował spadek 12,31% natomiast TVP INFO wzrost 17,01%. Zasięgi telewizji się nie zmieniły, więc zwyczajnie widzowie TVP przerzucili się na rzecz TVP. Niezwykle zastanawiające...
odpowiedź
User
Tomasz
TVN24 zanotował spadek 12,31% natomiast TVP INFO wzrost 17,01%. Zasięgi telewizji się nie zmieniły, więc zwyczajnie widzowie TVP przerzucili się na rzecz TVP. Niezwykle zastanawiające...

Powinno być "TVN na TVP..."
odpowiedź
User
poPO
Nie potrzeba działań rządu, bo to sami widzowie potrafią zrepolonizować media.
odpowiedź