Mecze Lotto Ekstraklasy 2016/2017 ogląda 118 tys. widzów. Hitem Lech Poznań-Legia Warszawa

Obecny sezon piłkarskiej Lotto Ekstraklasy na kanałach Canal+ i Eurosportu gromadzi średnio 117,6 tys. widzów. Największą widownię zgromadził mecz Lech Poznań-Legia Warszawa - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Od 15 lipca 2016 roku do 22 kwietnia 2017 roku rozegrano 30 kolejek, rundy zasadniczej piłkarskiej Lotto Ekstraklasy. Sześć z ośmiu meczów każdej kolejki piłkarskich rozgrywek transmitują kanały nc+ (Canal+, Canal+ Sport, Canal+ Sport 2 i nSport+), a po dwa mecze pokazywane są w kanałach Eurosportu.

Średnia oglądalność wszystkich pokazanych dotąd spotkań wyniosła 117,6 tys. widzów, co przełożyło się na 0,94 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 1,05 proc. w 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Codemedia.

Wszystkie pokazane mecze w kanałach nc+ śledziło średnio 105,7 tys. widzów, co przełożyło się na odpowiednio 0,84 proc. i 0,95 proc. udziału. Względem całego sezonu 2015/2016 oglądalność piłkarskich rozgrywek pokazywanych u tego nadawcy niemal się nie zmieniła w grupie 4+, a w 16-49 nastąpił widoczny wzrost. Wówczas ich widownia wynosiła 106 tys. widzów (odpowiednio 0,85 proc. i 0,78 proc. udziału).

Wyższe wyniki Lotto Ekstraklasa 2016/2017 gromadzi w kanałach Eurosportu. Widownia wszystkich meczów transmitowanych przez tego nadawcę wyniosła 157,9 tys. osób, a udziały - odpowiednio 1,29 proc. i 1,37 proc.

- Ekstraklasa to jedno z najważniejszych piłkarskich praw w bogatym portfolio Eurosportu. Transmitujemy na wyłączność mecze otwarcia i zamknięcia każdej kolejki, pokazujemy również spotkania z odtworzenia i skróty wszystkich spotkań. Jest to doskonały przykład realizacji naszej strategii inwestowania w prawa sportowe, które są najbardziej interesujące dla polskich kibiców - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Adam Widomski, dyrektor Eurosportu.

grafika

Do tej pory w kanałach Canal+ największym zainteresowaniem cieszył się pojedynek pomiędzy Lechem Poznań, a Legią Warszawa z 4 kwietnia br., który średnio oglądało w Canal+ 346 tys. osób. Przełożyło się to na 2,58 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 3,50 proc. w grupie komercyjnej 16-49.

Drugie miejsce zajął mecz Lechii Gdańsk z Legią Warszawa (19 marca br.; 257,5 tys. widzów; odpowiednio 1,67 proc. i 2,22 proc.), który również pokazał Canal+

Podium uzupełnia spotkanie Jagiellonia Białystok-Legia Warszawa transmitowane w Canal+ Sport (18 listopada ub.r.; 237,8 tys. widzów; odpowiednio 1,64 proc. i 2,01 proc.)

9 z 15 najchętniej oglądanych meczów w analizowanym okresie było transmitowanych na antenie stacji Canal+ Sport. Pozostałe sześć spotkań z czołowej piętnastki pokazał Canal+.

grafika

Na pozycji lidera oglądalności w kanałach Eurosportu uplasowało się spotkanie Ruch Chorzów-Piast Gliwice (3 kwietnia br.; 258,9 tys. widzów; 2,13 proc. i 2,05 proc. udziału), pokazane w Eurosporcie 1.

Ogółem 10 z 15 meczów pokazał Eurosport 1, a pozostałe 5 przypadło stacji Eurosport 2.

grafika

Wyniki oglądalności Lotto Ekstraklasy 2016/2017 dla portalu Wirtualnemedia.pl szczegółowo analizuje Jan Baczyński, media planner/buyer w Codemedia:

Zdecydowanie największą średnią oglądalność spośród wszystkich meczów uzyskał hitowy mecz z 28 kolejki Lecha Poznań z Legią Warszawa (345 975 osób, transmisja na Canal+). Co ciekawe nasze „Derby Polski” pod względem zasięgu były dopiero dziewiąte (zasięg 1+ = 675 863 osób). Relatywnie niewielki zasięg jest pochodną specyfiki kanału, na którym prowadzona była transmisja - Canal+ jest stacją o niższym zasięgu technicznym względem Eurosportu. Dla porównania najwyższy zasięg (1+ = 867 950 osób) osiągnął mecz transmitowany 10 maja 2017 na Eurosport 2: Korona Kielce-Ruch Chorzów, średnia oglądalność tego meczu wynosiła 251 732 osób.

Jednym z powodów wyższych zasięgów pozostałych transmisji może być też większa okazjonalność ich oglądania: mecz arcyciekawy oglądamy zazwyczaj od A do Z (tak było prawdopodobnie w przypadku meczu Lech - Legia), natomiast w mniej porywających transmisjach (Eurosport) widzowie pojawiają się częściej gościnnie, co jakiś czas zmieniając program.

Co istotne, Eurosport osiągnął lepsze wyniki dla średniej widowni w grupie all 4+ pomimo mniej sprzyjających dni transmisji (tylko poniedziałek, piątek) względem pozostałych stacji (transmisje w większości: sobota, niedziela)

Analizując dni, w których transmitowane były mecze najwyższy średni AMR osiągnięto w poniedziałek czyli właśnie w dniu, w których aż 26 z 28 meczów było transmitowanych w Eurosporcie. Kilka dodatkowych informacji:- rekord frekwencji na stadionach: w 26 kolejce pobity został rekord z 12 kolejki sezonu 2011/12 - ze 110 062 osób na 112 640 osób, a w 27 kolejce wynik ten znów został pobity do 113 807 osób;- z top 10 meczów z najwyższą średnią oglądalnością aż 4 to spotkania z udziałem Legii Warszawa;- kolejka 21 była tą w której średnia oglądalność wszystkich meczów była najwyższa (all 4+ = 160 597 widzów);- widownia meczu La Ligi Gran Derbi (Real Madryt-FC Barcelona), transmitowanego w kanale Eleven mającego znacznie mniejszy potencjał od Canal+ wyniosła 310 927 osób (czyli mniej niż hitowe spotkanie Lech-Legia).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online