Polsat na czele oglądalności. TVN24 najwyżej wśród stacji tematycznych, a Super Polsat - nowości (top 150 stacji)

We wrześniu br. liderem oglądalności w rynku telewizyjnym był Polsat. Wśród stacji tematycznych najwyższy udział zanotował TVN24, a z nowych kanałów najwyżej uplasował się Super Polsat. Ranking top 150 kanałów w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Polsat na czele oglądalności. TVN24 najwyżej wśród stacji tematycznych, a Super Polsat - nowości (top 150 stacji)
Zygmunt Solorz

Wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych we wrześniu 2017 roku pierwsze miejsce zajął Polsat. Średni dobowy udział tego kanału względem września 2016 roku spadł o 6,45 proc. i wyniósł 11,32 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.

Wiceliderem był TVN (jego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 6,21 proc. do 10,12 proc.). Podium uzupełnia TVP1 (9,15 proc. udziału; w dół o 10,73 proc.). Oczko niżej uplasowała się Dwójka (8,44 proc. udziału; - 1,29 proc.).

Szósty był TVN24, którego udział wyniósł 4,02 proc., po wzroście o 3,88 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany kanał informacyjny w rankingu.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ogladalnosc-telewizji-wrzesien-2017 ##

Na 12. lokacie znalazła stacja TVP Seriale - lider oglądalności kanałów filmowo-serialowych. Jej udział uplasował się na poziomie 1,53 proc. (spadek o 5,56 proc.).

Liderem oglądalności wśród stacji dziecięcych było TVP ABC (do góry o 20,79 proc. do 1,22 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (0,81 proc.; bez zmian), lifestylowych - TVN Style (- 7,62 proc. do 0,72 proc.), muzycznych - Polo TV (- 10,53 proc. do 0,68 proc.), a sportowych - Polsat Sport (+ 47,37 proc. do 0,56 proc.).

21. pozycję zajął nowy kanał Super Polsat, który 2 stycznia br. w naziemnej telewizji cyfrowej zastąpił Polsat Sport News. Jego średni udział we wrześniu br. wyniósł 0,81 proc., podczas gdy wynik Polsatu Sport News we wrześniu ub.r. to 0,38 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany nowy kanał w zestawieniu.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tylko-36-proc-widzow-slyszala-o-kanalach-z-mux-8-problem-niskich-zasiegow-technicznych ##

Od 54. do 62. miejsca w zestawieniu zajęły nowe kanały, które w 2016 roku rozpoczęły nadawanie na ósmym multipleksie w naziemnej telewizji cyfrowej: Metro (0,26 proc. udziału w rynku), Zoom TV (0,25 proc.), Nowa TV (0,24 proc.) i WP (0,22 proc.).

grafika

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem we wrześniu br. też był Polsat, którego udział wyniósł tutaj 12,81 proc., po spadku o 6,29 proc. Wynik drugiego TVN zmniejszył się o 4,43 proc. do 12,73 proc.

Trzecia była TVP2 (7,18 proc udziału; w dół o 2,71 proc.), a czwarta - TVP1 (5,48 proc., spadek o 16,21 proc.).

Liderem oglądalności wśród stacji informacyjnych również i tutaj był kanał TVN24 (do góry o 3,17 proc. do 2,28 proc.).

Pierwsze miejsce wśród kanałów filmowo-serialowych zajęły TVP Seriale (- 4,89 proc. do 1,75 proc.), dziecięcych - TVP ABC (+ 26,47 proc. do 1,29 proc.), lifestylowych - TVN Style (+ 2,78 proc. do 1,11 proc.), muzycznych - Polo TV (- 6,25 proc. do 1,05 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (- 14,29 proc. do 0,84 proc.), a sportowych - Polsat Sport (+ 42,86 proc. do 0,40 proc.).

grafika
Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]