WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Polsat liderem oglądalności w naziemnej telewizji cyfrowej. Super Polsat zyskał najwięcej, na końcu WP i Nowa TV

1,4 mln widzów pierwszego odcinka „Wyspy przetrwania”

2017-09-12 A A A KOMENTARZE: 38 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Pierwszy odcinek nowego reality-show Polsatu „Wyspa przetrwania” zgromadził przed telewizorami średnio 1,41 mln widzów. Stacja w czasie jego emisji była wiceliderem w rynku, przegrywając z TVP2 - wynika z najnowszych danych telemetrycznych udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl.

Uczestnicy Uczestnicy "Wyspy przetrwania", fot. Polsat

W piątek, 8 września br. o godz. 20.05 Polsat pokazał pierwszy odcinek nowego wysokobudżetowego reality-show „Wyspa przetrwania”.

Średnia widownia tej emisji wyniosła 1,41 mln widzów. Przełożyło się to na 10,30 proc. udziału Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 15,47 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.

Przynajmniej przez 1 minutę program obejrzało 4,39 mln osób w grupie 4+ (w 16-49 było to 2,04 mln).

Dla porównania, pokazywaną wiosną br. w tym pasmie siódmą edycję widowiska „Dancing with the Stars. Taniec z Gwiazdami” oglądało średnio 2,66 mln osób, co przełożyło się na 17,91 proc. udziału w 4+ (odpowiednio 684 tys. widzów i 12,45 proc. udziału w 16-49). Oznacza to, że w tym ujęciu premiera „Wyspy przetrwania” w 4+ miała o 1,25 mln widzów mniej, ale o 111 tys. widzów więcej w 16-49.

Polsat w czasie emisji pierwszego odcinka programu, czyli w paśmie między godz. 20.05, a 22.07 miał 9,58 proc. udziału, co dało mu pozycję wicelidera oglądalności w rynku telewizyjnym. Pierwsze miejsce o tej porze zajęła TVP2, pokazująca wówczas seriale „Barwy szczęścia”, „O mnie się nie martw” i „Rodzinka.pl”, co przełożyło się na 14,77 proc. udziału.

Trzecia była Czwórka (film „Wierna jak pies. Policjantki i policjanci” i „Sprawiedliwi - wydział kryminalny”; 9,28 proc.). Dalej uplasowały się: Jedynka (8,36 proc.) i TVN (7,99 proc.).

Wśród widzów w grupie komercyjnej Polsat z udziałem na poziomie 14,42 proc. był już liderem tego pasma.

Portal Wirtualnemedia.pl dotarł również do uśrednionych widowni minutowych w grupie 4+. Analizując te wyniki czterech głównych stacji telewizyjnych (TVP1, TVP2, Polsat i TVN) wynika, że przez większość czasu emisji „Wyspy przetrwania” liderem była Dwójka, na której oglądać można było seriale „Barwy szczęścia”, „O mnie się nie martw” i „Rodzinka.pl”. Reality-show Polsatu wyszło na prowadzenie wśród tzw. „wielkiej czwórki” pomiędzy przedostatnią a ostatnią przerwą reklamową.

„Wyspa przetrwania” to przygodowe reality-show, w którym 16 uczestników (podzielonych na dwa plemiona) zmaga się w ekstremalnych konkurencjach na jednej z tropikalnych wysp archipelagu Fidżi. Celem jest przetrwanie na niej kilku tygodni, co wymaga siły, intelektu, wytrwałości i umiejętności pracy w grupie. W każdym odcinku podczas Rady Plemienia grupa eliminuje jednego współplemieńca, a ostatni ocalały wygra 150 tys. zł.

Reality-show prowadzi dziennikarz Radia ZET Damian Michałowski, który wygrał kilkuetapowy casting, pokonując wielu zaproszonych do castingu kandydatów.

Autor: Michał Kurdupski

Wiecej informacji: Wyspa przetrwania, Polsat

Komentarze (38) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia