SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Onet i RASP poniżej Grupy WP nawet po zakupie Bankiera (analiza)

Po zakupie Grupy Money.pl Grupa Wirtualna Polska pod względem zasięgu wyprzedzi Grupę Onet - RASP, nawet gdy ta druga zdecyduje się na przejęcie serwisu Bankier.pl - wynika z symulacji dokonanej przez PBI. - Akwizycja Money.pl przez Grupę WP nie ma na celu uzyskania lepszej pozycji w TOP10 Megapanelu, lecz zdobycie dominacji w kategorii biznesowo-prawnej - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Michał Kreczmar z Hypermedia linked by Isobar.

Przejęcie Grupy Money.pl Grupa Wirtualna Polska ogłosiła w poniedziałek (więcej informacji tutaj). Jest to kolejna akwizycja dokonana przez WP, walczącą o dominację w polskim internecie z Grupą Onet – RASP, która także przejęła inne serwisy - w listopadzie portal NK.pl (zobacz szczegóły).

Niektórzy specjaliści prognozują, że odpowiedzią Grupy Onet (działającej w ramach koncernu Ringier Axel Springer i razem z jego serwisami klasyfikowanej w Megapanelu jako Grupa Onet - RASP) na przejęcie Grupy Money.pl będzie akwizycja innej platformy o charakterze finansowym - Bankiera.pl. Są jednak dane wskazujące na to, że taki manewr nie pomoże Onet - RASP w zachowaniu pozycji lidera wśród polskich platform internetowych.

PBI przygotowało dla portalu Wirtualnemedia.pl symulację, która przedstawia wyniki Megapanelu w sytuacji, w której Grupa WP dołącza do swoich wyników statystyki Grupy Money.pl, a Grupa Onet - RASP przejmuje serwisy Bankier.pl. Wyliczenia wskazują, że przy takim założeniu Grupa Wirtualna Polska wraz z przejętą wcześniej Grupą Dobreprogramy.pl oraz wspomnianą Money.pl znalazłaby się w rankingu na drugiej pozycji po Google z wynikiem ponad 17,3 mln użytkowników. Natomiast Onet - RASP razem z Grupą NK.pl oraz Grupą Bankier.pl zająłby czwarte miejsce, gromadząc łącznie z górą 16,8 mln użytkowników. Pomiędzy WP a Onetem uplasowałaby się Facebook.

TOP10 serwisów i grup serwisów we wrześniu 2014 roku - SYMULACJA

(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

real users

odsłony ogółem

czas na RU [godz:min:s]

zasięg

Grupa Google

20 321 446

-

-

93,39%

Grupa WP + Gr. Dobreprogramy.pl + Gr. Money.pl

17 361 218

4 393 857 328 (*)

06:11:00

79,78%

facebook.com

17 035 289

-

-

78,29%

Grupa Onet - RASP + Gr. Nk.pl + Gr. Bankier.pl

16 837 514

3 646 064 392 (*)

-

77,38%

youtube.com

15 710 987

-

-

72,20%

Grupa Allegro - GG

15 433 106

4 257 857 698

03:52:01

70,92%

Grupa Gazeta.pl

12 316 347

939 167 195

01:25:50

56,60%

Grupa Interia.pl

12 112 641

1 087 167 944

03:58:39

55,66%

wikipedia.org

9 828 037

-

-

45,17%

Grupa Polskapresse - Media Regionalne

8 416 486

279 506 208

00:20:29

38,68%

* nie uwzględniono Grupy NK.pl i Grupy Dobreprogramy.pl, nieobjętych w Megapanelu audytem site-centric

Nieco inne światło na sytuację rzuca drugie zestawienie symulacji PBI, w którym widać rozmaite warianty połączeń Grup WP i Onet - RASP z przejętymi przez nie (faktycznie i hipotetycznie) serwisami. Wynika z niego, że w układ Grupa WP + Grupa Money.pl w Megapanelu byłby słabszy od każdej konfiguracji Grupy Onet - RASP z NK.pl i Bankierem.pl. Wszystko wskazuje więc na to, że decydującym elementem przewagi zasięgowej Grupy WP nad konkurentem jest Grupa Dobreprogramy.pl.

Warto zaznaczyć, że chociaż Grupa Dobreprogramy.pl została przejęta przez Grupę o2 już rok temu, jeszcze przed połączeniem tej drugiej z Wirtualną Polską w Grupę WP, to wyniki stron Dobreprogramy.pl do tej pory nie zostały w Megapanelu dołączone do statystyk Grupy WP.

Różne warianty scalenia wyników Gupy WP i Grupy Onet - RASP z przejmowanymi serwisami

wrzesień 2014 (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

real users

odsłony ogółem

czas na RU [godz:min:s]

zasięg

Grupa Wirtualna Polska + Grupa Dobreprogramy.pl + Grupa Money.pl

17 361 218

4 393 857 328 (*)

06:11:00

79,78%

Grupa Wirtualna Polska + Grupa Money.pl

15 518 709

4 393 857 328

06:53:05

71,32%

Grupa Onet - RASP + Grupa Nk.pl

16 527 970

3 615 550 395  (*)

-

75,96%

Grupa Onet - RASP + Grupa Nk.pl + Grupa Bankier.pl

16 837 514

3 646 064 392 (*)

-

77,38%

Grupa Onet - RASP + Grupa Nk.pl + bankier.pl

16 737 135

3 642 245 921  (*)

-

76,92%

* nie uwzględniono Grupy NK.pl i Grupy Dobreprogramy.pl, nieobjętych w Megapanelu audytem site-centric

- Przedstawione przez nas dane to oczywiście symulacja. Tak mogłyby wyglądać parametry połączonych serwisów, gdyby to połączenie odbyło się we wrześniu br. - zastrzega w rozmowie z Wirtualnemedia.pl  Andrzej Garapich, prezes PBI. - Należy jednak zaznaczyć, że sytuacja w sieci zmienia się bardzo dynamicznie i w grudniu może to już wyglądać zupełnie inaczej. Niewątpliwie rynek wszedł w fazę konsolidacji. Dodatkowo trwa wyścig o pozycję lidera Megapanelu, co dodatkowo napędza koniunkturę zakupową. Poza walką o pierwsze miejsce i związana z tym premię reklamową, poza utrzymaniem się w czołówce rankingu, chodzi także o to, by aktywów wystawionych na sprzedaż nie kupili konkurenci. Mam wrażenie, że mimo kilku spektakularnych przejęć w ostatnich tygodniach ciągle czekają nas niespodzianki i w wyścigu o pierwsze miejsce w Megapanelu nie zostało powiedziane jeszcze ostatnie słowo - przewiduje Garapich.

Na drugiej podstronie symulacja wyników w kategorii biznesowo-prawnej z uwzględnieniem przejęć (zrealizowanych i potencjalnych) przez Grupę Wirtualna Polska i Grupę Onet - RASP

  • 1
  • 2

najnowsze wiadomości

Dołącz do dyskusji: Onet i RASP poniżej Grupy WP nawet po zakupie Bankiera (analiza)

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kovalsky
jakis anonimowy insider z PBI pisał, że sa jakieś nieprawidłowości zwiazane ze zliczaniem cookisów w gemiusie na "dobrych" programach. trzeba być głupcem zeby sie tego nie domyślać po takim czasie. Chłopaki z o2 sa w gorącej wodzie kąpani i takiej okazji by nie przepuscili. tam serio musi być jakiś grubszy wałek
odpowiedź
User
Lead generation
Wczoraj kaznowski dzisiaj kreczmar. Grubo.
odpowiedź
User
ekspert
to chyba w onecie właśnie chyba ktoś poleciał po tym newsie.... ;)
odpowiedź