Jak pokazują dane Megapanelu PBI/Gemius, serwisy Grupy Onet - RASP we wrześniu br. odwiedziło 14,96 mln realnych użytkowników, o 607 tys. więcej niż strony Grupy Onet w sierpniu. Co prawda same witryny Ringier Axel Springer Polska miały w sierpniu 5,82 mln real users, ale wzrost zasięgu Grupy Onet - RASP jest o wiele niższy ze względu na wysoką współodwiedzalność serwisów składających się na tę grupę.
Ringier Axel Springer Media AG, do którego należą Onet i Ringier Axel Springer Polska, to kolejny wydawca, który zdecydował się połączyć wyniki serwisów swoich spółek zależnych w Megapanelu. Od wiosny br. wspólnie podawane są dane stron Grupy Allegro i GG oraz Muratora i Grupy Radiowej Time.
Ringier wyprzedził jednocześnie ruch Grupy o2, która po planowanym na I kwartał przyszłego roku przejęciu Wirtualnej Polski (więcej na ten temat) połączy się z nią w Grupę Wirtualna Polska, obejmującą dotychczasowe serwisy o2 i WP. Z symulacji, którą zaprezentowaliśmy przed miesiącem, wynika, że według danych z sierpnia br. Grupa Onet - RASP ma nieco więcej użytkowników, ale mniej odsłon niż Grupa Wirtualna Polska (zobacz szczegóły).

Pozostałe grupy serwisów z czołowej dziesiątki Megapanelu zanotowały we wrześniu zmiany zasięgu w granicach 200 tys. użytkowników - z wyjątkiem Wikipedii, która ze względu na start roku szkolnego zyskała z miesiąca na miesiąc 958 tys. real users. Witryny Google miały 196 tys. użytkowników więcej niż w sierpniu, strony Allegro i GG - 205 tys. mniej, a Facebook - 133 tys. mniej.
W drugiej dziesiątce największy spadek odwiedzalności zanotowała Grupa NK.pl (o 265 tys. real users), a największy wzrost - Ask.com (656 tys.).
Grupie Onet - RASP nadal brakuje 1,3 mln real users do zasięgu Grupy Allegro - GG, za to jej przewaga nad Grupą Wirtualna Polska wzrosła o 440 tys. real users. Ta ostatnia, mimo że odłączone od niej zostały serwisy Orange, zyskała w skali miesiąca 166 tys. real users.
Wśród wydawców czołowych portali horyzontalnych spadek zasięgu zanotowała tylko Grupa o2 - o 183 tys. real users. Za to serwisy TVN zyskały w porównaniu z sierpniem 951 tys. użytkowników, a strony Cyfrowego Polsatu - 330 tys., co wynika głównie ze startu jesiennych ramówek telewizyjnych.

Adres google.pl zyskał w skali miesiąca 127 tys. polskich użytkowników, a google.com - 234 tys. Za to Facebook miał o 133 tys., a YouTube - o 43 tys. real users mniej niż w sierpniu.
Wśród portali Onet.pl i WP.pl zanotowały niewielkie wzrosty zasięgu (17 i 86 tys. real users), a Gazeta.pl - mały spadek (63 tys. RU). Natomiast Interia.pl straciła z miesiąca na miesiąc 163 tys. użytkowników, NK.pl - 263 tys., a Filmweb.pl - który we wcześniejszych miesiącach osiągnął rekordową odwiedzalność (zobacz szczegóły) - 277 tys.
Strony Allegro i GG zanotowały o 376,7 mln odsłon krajowych więcej niż w sierpniu (to wzrost o 10,1 proc.), a serwisy Onetu i RASP - o 157,7 mln więcej niż same witryny Onetu (to 6,9 proc. w górę). Inni wydawcy czołowych portali horyzontalnych zyskali od 22 do 35 mln odsłon.
Za to strony Grupy Społeczności.pl straciły w skali miesiąca 99,8 mln odsłon krajowych (spadek o 18,8 proc.), Photoblog.pl - 35,9 mln (20,5 proc. w dół), a Gry.pl - 21,1 mln (16 proc. w dół).

W serwisach Onetu i RASP przeciętny użytkownik spędził o 11:26 minuty więcej niż miesiąc wcześniej na stronach Onetu. Wirtualna Polska zyskała pod tym względem 24:19 minuty, Allegro i GG - 25:24, a Interia - 14:12.
Z kolei z serwisów TVN użytkownik korzystał średnio aż przez godzinę i 39 minut dłużej niż w sierpniu, a ze stron Cyfrowego Polsatu - dwa razy dłużej.
Windows Media Player zanotował o 258 tys. uruchomionych aplikacji mniej niż w sierpniu (spadek o 2,6 proc.), a Skype - o 109 tys. (1,1 proc. w dół). Natomiast w przypadku komunikatora GG spadek wyniósł aż 851,7 tys. uruchomionych aplikacji, co oznacza 11 proc. w dół.
Z kolei Google Earh straciło w skali miesiąca trzy czwarte uruchomionych aplikacji - w sierpniu zanotowało ich 1,97 mln, a we wrześniu już tylko 466 tys.
* liczba użytkowników (Real Users) - liczba internautów w wybranej grupie celowej, którzy w danym miesiącu odwiedzili analizowaną stronę www.** zasięg – stosunek liczby internautów w wybranej grupie celowej, którzy odwiedzili dany serwis do liczby wszystkich użytkowników internetu w tej grupie.*** audyt site-centric - w przypadku witryn nieobjętych audytem site-centric podane wyniki badania są szacunkiem wynikającym z estymacji na całą populację danych uzyskanych z próby (panelu internautów). Ze względu na właściwości statystyczne błąd wyników dla witryn nieaudytowanych może być istotny i w szczególnych przypadkach osiągać wartość kilkudziesięciu procent. Dlatego przy porównywaniu witryn poddanych i niepoddanych audytowi site-centric, należy zwrócić szczególną uwagę na możliwość zawyżenia lub zaniżenia wskaźników dla witryn nieaudytowanych. W związku z tym Polskie Badania Internetu i Gemius zachęcają właścicieli witryn internetowych do poddania swoich witryn audytowi, a w przypadku cytowania wyników dla poszczególnych witryn - zamieszczania informacji, czy dana witryna jest objęta audytem site-centric.**** Uruchomione aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym. Od wyników badania Megapanel PBI/Gemius za marzec 2012 nastąpiła zmiana nazwy wskaźnika „Aktywne aplikacje” na bardziej precyzyjną - „Uruchomione aplikacje”. Stosunek uruchomionych aplikacji do populacji internautów został wyrażony w nowym wskaźniku - „Uruchomione aplikacje (%)”.

Liczebność próby: N=11 375. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.











