Onet z RASP przed YouTube’em, WP zyskuje bez Orange, w dół GG i NK.pl (Megapanel z września)

Grupa Onet po dołączeniu serwisów Ringier Axel Springer Polska zyskała 607 tys. użytkowników i 158 mln odsłon, wyprzedzając pod względem zasięgu YouTube’a. Za to spore spadki zanotowały NK.pl i komunikator GG.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Jak pokazują dane Megapanelu PBI/Gemius, serwisy Grupy Onet - RASP we wrześniu br. odwiedziło 14,96 mln realnych użytkowników, o 607 tys. więcej niż strony Grupy Onet w sierpniu. Co prawda same witryny Ringier Axel Springer Polska miały w sierpniu 5,82 mln real users, ale wzrost zasięgu Grupy Onet - RASP jest o wiele niższy ze względu na wysoką współodwiedzalność serwisów składających się na tę grupę.

Ringier Axel Springer Media AG, do którego należą Onet i Ringier Axel Springer Polska, to kolejny wydawca, który zdecydował się połączyć wyniki serwisów swoich spółek zależnych w Megapanelu. Od wiosny br. wspólnie podawane są dane stron Grupy Allegro i GG oraz Muratora i Grupy Radiowej Time.

Ringier wyprzedził jednocześnie ruch Grupy o2, która po planowanym na I kwartał przyszłego roku przejęciu Wirtualnej Polski (więcej na ten temat) połączy się z nią w Grupę Wirtualna Polska, obejmującą dotychczasowe serwisy o2 i WP. Z symulacji, którą zaprezentowaliśmy przed miesiącem, wynika, że według danych z sierpnia br. Grupa Onet - RASP ma nieco więcej użytkowników, ale mniej odsłon niż Grupa Wirtualna Polska (zobacz szczegóły).

Pozostałe grupy serwisów z czołowej dziesiątki Megapanelu zanotowały we wrześniu zmiany zasięgu w granicach 200 tys. użytkowników - z wyjątkiem Wikipedii, która ze względu na start roku szkolnego zyskała z miesiąca na miesiąc 958 tys. real users. Witryny Google miały 196 tys. użytkowników więcej niż w sierpniu, strony Allegro i GG - 205 tys. mniej, a Facebook - 133 tys. mniej.

W drugiej dziesiątce największy spadek odwiedzalności zanotowała Grupa NK.pl (o 265 tys. real users), a największy wzrost - Ask.com (656 tys.).

 

Grupie Onet - RASP nadal brakuje 1,3 mln real users do zasięgu Grupy Allegro - GG, za to jej przewaga nad Grupą Wirtualna Polska wzrosła o 440 tys. real users. Ta ostatnia, mimo że odłączone od niej zostały serwisy Orange, zyskała w skali miesiąca 166 tys. real users.

Wśród wydawców czołowych portali horyzontalnych spadek zasięgu zanotowała tylko Grupa o2 - o 183 tys. real users. Za to serwisy TVN zyskały w porównaniu z sierpniem 951 tys. użytkowników, a strony Cyfrowego Polsatu - 330 tys., co wynika głównie ze startu jesiennych ramówek telewizyjnych.

 

Adres google.pl zyskał w skali miesiąca 127 tys. polskich użytkowników, a google.com - 234 tys. Za to Facebook miał o 133 tys., a YouTube - o 43 tys. real users mniej niż w sierpniu.

Wśród portali Onet.pl i WP.pl zanotowały niewielkie wzrosty zasięgu (17 i 86 tys. real users), a Gazeta.pl - mały spadek (63 tys. RU). Natomiast Interia.pl straciła z miesiąca na miesiąc 163 tys. użytkowników, NK.pl - 263 tys., a Filmweb.pl - który we wcześniejszych miesiącach osiągnął rekordową odwiedzalność (zobacz szczegóły) - 277 tys.

 

Strony Allegro i GG zanotowały o 376,7 mln odsłon krajowych więcej niż w sierpniu (to wzrost o 10,1 proc.), a serwisy Onetu i RASP - o 157,7 mln więcej niż same witryny Onetu (to 6,9 proc. w górę). Inni wydawcy czołowych portali horyzontalnych zyskali od 22 do 35 mln odsłon.

Za to strony Grupy Społeczności.pl straciły w skali miesiąca 99,8 mln odsłon krajowych (spadek o 18,8 proc.), Photoblog.pl - 35,9 mln (20,5 proc. w dół), a Gry.pl - 21,1 mln (16 proc. w dół).

 

W serwisach Onetu i RASP przeciętny użytkownik spędził o 11:26 minuty więcej niż miesiąc wcześniej na stronach Onetu. Wirtualna Polska zyskała pod tym względem 24:19 minuty, Allegro i GG - 25:24, a Interia - 14:12.

Z kolei z serwisów TVN użytkownik korzystał średnio aż przez godzinę i 39 minut dłużej niż w sierpniu, a ze stron Cyfrowego Polsatu - dwa razy dłużej.

 

Windows Media Player zanotował o 258 tys. uruchomionych aplikacji mniej niż w sierpniu (spadek o 2,6 proc.), a Skype - o 109 tys. (1,1 proc. w dół). Natomiast w przypadku komunikatora GG spadek wyniósł aż 851,7 tys. uruchomionych aplikacji, co oznacza 11 proc. w dół.

Z kolei Google Earh straciło w skali miesiąca trzy czwarte uruchomionych aplikacji - w sierpniu zanotowało ich 1,97 mln, a we wrześniu już tylko 466 tys.

* liczba użytkowników (Real Users) - liczba internautów w wybranej grupie celowej, którzy w danym miesiącu odwiedzili analizowaną stronę www.** zasięg – stosunek liczby internautów w wybranej grupie celowej, którzy odwiedzili dany serwis do liczby wszystkich użytkowników internetu w tej grupie.*** audyt site-centric - w przypadku witryn nieobjętych audytem site-centric podane wyniki badania są szacunkiem wynikającym z estymacji na całą populację danych uzyskanych z próby (panelu internautów). Ze względu na właściwości statystyczne błąd wyników dla witryn nieaudytowanych może być istotny i w szczególnych przypadkach osiągać wartość kilkudziesięciu procent. Dlatego przy porównywaniu witryn poddanych i niepoddanych audytowi site-centric, należy zwrócić szczególną uwagę na możliwość zawyżenia lub zaniżenia wskaźników dla witryn nieaudytowanych. W związku z tym Polskie Badania Internetu i Gemius zachęcają właścicieli witryn internetowych do poddania swoich witryn audytowi, a w przypadku cytowania wyników dla poszczególnych witryn - zamieszczania informacji, czy dana witryna jest objęta audytem site-centric.**** Uruchomione aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym. Od wyników badania Megapanel PBI/Gemius za marzec 2012 nastąpiła zmiana nazwy wskaźnika „Aktywne aplikacje” na bardziej precyzyjną - „Uruchomione aplikacje”. Stosunek uruchomionych aplikacji do populacji internautów został wyrażony w nowym wskaźniku - „Uruchomione aplikacje (%)”.

Liczebność próby: N=11 375. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+