Filmweb.pl w sierpniu br. odwiedziło 4,46 mln realnych użytkowników, którzy wykonali 244,3 mln odsłon (z czego 9,76 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy spędził na stronie średnio 27 minut i 13 sekund. Serwis wyprzedza drugi w zestawieniu dział filmowy Onetu o 1,1 mln real users. Jeszcze większą przewagę ma pod względem liczby odsłon - druga pod tym względem witryna Aleseriale.pl miała ich w sierpniu 96,6 mln odsłon, czyli aż o 60 proc. mniej. Filmweb osiągnął też najdłuższy czas przypadający na przeciętnego użytkownika, wyprzedzając serwis Onetu o nieco ponad 7 minut, czyli prawie jedną czwartą.
Dział filmowy Onetu zanotował w sierpniu 3,35 mln użytkowników, 56,6 mln odsłon i 20:09 minuty na przeciętnego użytkownika. Należący do Wirtualnej Polski serwis Aleseriale.pl przy 2,89 mln real users miał aż 96,6 mln odsłon i 10:53 minuty na użytkownika, a dział filmowy WP.pl - 2,68 mln real users, 53,4 mln odsłon i 8:49 minuty na użytkownika.

W czołówce znalazły się jeszcze dwa serwisy Grupy Interia: dział filmowy Interia.pl (z 1,39 mln real users, 14,5 mln odsłon i 7:40 minuty na użytkownika) oraz Światseriali.pl (z 1,21 mln real users, 14,2 mln odsłon i 8:39 minuty na użytkownika).
Znacznie mniej popularne są witryny filmowe dwóch innych portali horyzontalnych. Należący do Grupy o2 Filmtok.pl zanotował w sierpniu br. 572 tys. real users, 2,7 mln odsłon i 3:27 minuty na użytkownika, natomiast dział filmowy Gazeta.pl miał znikomą odwiedzalność (cała sekcja o kulturze i rozrywce zanotowała 741 tys. real users, 5,79 mln odsłon i 19:11 minuty na użytkownika. Przypomnijmy, że Filmtok.pl z końcem września, podobnie jak kilka innych stron Grupy o2, przestał być aktualizowany (więcej na ten temat).
Z kolei Stopklatka.pl zanotowała w sierpniu 261 tys. real users, 1,56 mln odsłon i 4:42 minuty na użytkownika.

Filmweb.pl w sierpniu br. odwiedziło o 805 tys. realnych użytkowników więcej niż rok wcześniej (to wzrost o 22 proc.). Serwis zyskał też 23,8 mln odsłon (10,8 proc. w górę), za to przeciętny użytkownik spędził w nim 3:50 minuty krócej (spadek o 12,4 proc.).
Dział filmowy Onetu zyskał w skali roku 183 tys. real users (to 5,8 proc. w górę), ale stracił aż 47,4 mln odsłon (45,6 proc. w dół), przy wzroście czasu przypadającego na średniego użytkownika o 2:24 minuty (czyli o 7,5 proc.). Podobną zmianę zanotował Światseriali.pl: 441 tys. real users więcej (to aż o 57,6 proc. w górę), ale 221 tys. odsłon mniej (w dół o 1,5 proc.) i o 1:05 minuty krótszy czas na użytkownika (to spadek o 11,1 proc.).
Za to Aleseriale.pl miały w sierpniu aż o 707 tys. użytkowników i 7,6 mln odsłon więcej niż rok wcześniej (to wzrosty o 32,4 i 8,5 proc.), chociaż czas korzystania przez średniego użytkownika zmalał o 3:36 minuty (spadek o 24,9 proc.). Natomiast dział filmowy WP.pl zyskał w skali roku 429 tys. real users i 1,1 mln odsłon (to o 19,1 i 2,1 proc. w górę), a dział filmowy Interii - 395 tys. real users i 3,8 mln odsłon (39,6 i 35 proc. w górę). Przy czym z obu serwisów użytkownicy korzystali krócej niż przed rokiem - ze witryny WP.pl o 1:41 minuty (spadek o 16 proc.), a z Interii - o 5 sekund.

Duży spadek odwiedzialności zanotowała z kolei Soptklatka.pl - w sierpniu br. miała 190 tys. real users i 1,6 mln odsłon mniej niż rok wcześniej (to o 42 i 51 proc. w dół), przy o 10 sekund krótszym czasie przypadającym na średniego użytkownika. Natomiast Filmtok.pl zyskał w skali roku 108 tys. real users i 930 tys. odsłon (to 23,4 i 52,3 proc. w górę), ale czas na przeciętnego użytkownika zmalał o 1:15 minuty (spadek o 26,6 proc.).
Będący zdecydowanym liderem wśród witryn filmowo-serialowych Filmweb osiąga w br. rekordowo wysoką odwiedzalność. O ile w ub.r. serwis tylko w styczniu nieznacznie przekroczył poziom 4 mln real users, a dołek na pułapie 3,3 mln zanotował w maju i czerwcu, o tyle w br. w każdym miesiącu ma od 4,19 do 4,51 mln użytkowników (rekordowy wynik osiągnął w kwietniu).
Wzrosła też liczba odsłon wykonywanych na Filmwebie. W styczniu ub.r. serwis zanotował ich 283 mln, a w styczniu br. 319,8 mln (to wzrost o 13 proc.). W zeszłym roku w czerwcu i lipcu liczba odsłon zmalała do 181,4 i 172,6 mln, a w br. czerwcowy dołek wyniósł już 220 mln.

Za to użytkownicy Filmwebu przed rokiem spędzali w nim nieznacznie więcej czasu niż obecnie. Mimo że to w styczniu br. czas przypadający na średniego użytkownika osiągnął rekordową wartość (39:39 minuty), to w czerwcu i lipcu wynosił poniżej 26 minut. Tymczasem w ub.r. ten wskaźnik najniżej spadł do 27 minut (w czerwcu), za to w sześciu miesiącach miał wartość powyżej 30 minut.











