WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

„Sześciopak” i „Historia niejednej piosenki” w Antyradiu

Gorący temat

Użytkownicy Ipli narzekają na kłopoty z transmisją walki Kliczko - Joshua, Cyfrowy Polsat przeprasza i sprawdza przyczyny

0

Antyradio zamiast Trójki patronem medialnym Open’er Festival

2017-04-21 A A A KOMENTARZE: 12 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Antyradio (Grupa Eurozet) zostało patronem medialnym tegorocznej edycji festiwalu muzycznego Open’er. Poprzednio tę rolę przez 13 lat pełniła radiowa Trójka.

Antyradio zamiast Trójki patronem medialnym Open’er Festival

Jak poinformował Alter Art, organizator Open’er Festival, oferty patronatu radiowego nad tegoroczną edycją imprezy były oceniane według takich samych zasad jak w poprzednich latach.

- Po wnikliwej analizie wszystkich ofert dotyczących patronatu radiowego nad Open’er Festival została wybrana propozycja największa pod względem wartości marketingowej, a także w naszym przekonaniu najlepsza i najbardziej komplementarna w kontekście wszystkich imprez (Orange Warsaw Festival, Open’er Festival i Krakow Live Festival) - przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl Aleksandra Krakowska z działu marketingu firmy.

Poprzednio, nieprzerwanie od 2004 roku, patronem radiowym Open’er Festival była Trójka. W tym roku stacja będzie patronem Festiwalu w Jarocinie.

Tegoroczna edycja Open’er Festival odbędzie się na lotnisku Gdynia-Kosakowo od 28 czerwca do 1 lipca. Głównymi gwiazdami będą m.in. Radiohead, Foo Fighters, James Blake, The xx i Solange, a z polskich wykonawców wystąpią m.in. Taco Hemingway, The Dumplings, Julia Pietrucha, Daria Zawiałow, Buslav, Natalia Przybysz, Sorry Boys oraz A_gim.

Według badania Radio Track w pierwszym kwartale br. udział Antyradia w rynku słuchalności wyniósł 1,8 proc.

Autor: tw

Wiecej informacji: Open’er Festival, Antyradio, Trójka

Komentarze (12) Dodaj komentarz

  1. Jako doświadczony mediowiec, chciałbym napisać, że wybór Antyradia jest dobry dla Antyradia. Natomiast dla Openera to będzie porażka. Czas pokaże. Rozważam tylko kwestie merytoryczne. Udział w słuchalności TRÓJKI pod względem słuchania w okresie od stycznia do marca 2017 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 7,7% wobec 1,8% Antyradia. Tak wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown. Wiadomo, że Antyradio jest w portfolio EUROZET, czyli może liczyć na wsparcia Radia Zet, które jest słabe jak suchi liść. To jest moja subiektywna wypowiedź. Miłego weekendu.

    A na czym miałaby polegać owa porażka? Że mniej ludzi pojawi się na tym festiwalu? Mnie ten festiwal nigdy nie podniecał, bo muzyka mocno przereklamowana i wolę mniejsze imprezy oraz koncerty klubowe ze świadomą widownią, np. Halfway Festival, Ars Cameralis, Ino-Rock itd. itp. Moim zdaniem, po 14 latach, już nie ma zbyt dużej korelacji pomiędzy frekwencją na tym festiwalu a słuchalnością Trójki. Festiwal jest znany i poradziłby sobie nawet bez obecności w radiu. Powiem więcej segment Trójki już został wykorzystany przez ten fest na full - do tego stopnia, że całkiem spora słuchaczy, w tym ja i moi znajomi, poczuła ogromną ulgę, dowiadując się, że w tym roku już Szydło & reszta nie będą zanudzać słuchaczy patronackimi ochami i achami. Marketingowo i handlowo decyzja organizatora jest słuszna - czas wejść w kolejny segment i próbować pozyskać kawałek tortu, w którym działa Antyradio, nawet jeżeli będzie to mały kawałek, to jednak i tak więcej niż brak dopływu świeżej krwi ze strony słuchaczy Trójki. Antyradio ma znacznie młodszych słuchaczy, więc coś tam do złowienia jest. Mało tego dla organizatora to idealny moment, żeby taką zmianą przeprowadzić i jednocześnie mieć dobre notowania u fajnosłuchaczy Trójki, którzy myślą, że to decyzja emocjonalna u podłoża, której stoi protest wobec tego, co wyprawia "dobra zmiana". Czysty biznes, bo ten festiwal to jednak biznes. Mało tego Trójka też coraz częściej to biznes. Misjonarze radiowcy, animatorzy kultury coraz częściej działają w mediach internetowych i amatorskich.

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Monitoring mediów

Zobacz więcej