SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Antyradio zamiast Trójki patronem medialnym Open’er Festival

Antyradio (Grupa Eurozet) zostało patronem medialnym tegorocznej edycji festiwalu muzycznego Open’er. Poprzednio tę rolę przez 13 lat pełniła radiowa Trójka.

Article

Jak poinformował Alter Art, organizator Open’er Festival, oferty patronatu radiowego nad tegoroczną edycją imprezy były oceniane według takich samych zasad jak w poprzednich latach.

- Po wnikliwej analizie wszystkich ofert dotyczących patronatu radiowego nad Open’er Festival została wybrana propozycja największa pod względem wartości marketingowej, a także w naszym przekonaniu najlepsza i najbardziej komplementarna w kontekście wszystkich imprez (Orange Warsaw Festival, Open’er Festival i Krakow Live Festival) - przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl Aleksandra Krakowska z działu marketingu firmy.

Poprzednio, nieprzerwanie od 2004 roku, patronem radiowym Open’er Festival była Trójka. W tym roku stacja będzie patronem Festiwalu w Jarocinie.

Tegoroczna edycja Open’er Festival odbędzie się na lotnisku Gdynia-Kosakowo od 28 czerwca do 1 lipca. Głównymi gwiazdami będą m.in. Radiohead, Foo Fighters, James Blake, The xx i Solange, a z polskich wykonawców wystąpią m.in. Taco Hemingway, The Dumplings, Julia Pietrucha, Daria Zawiałow, Buslav, Natalia Przybysz, Sorry Boys oraz A_gim.

Według badania Radio Track w pierwszym kwartale br. udział Antyradia w rynku słuchalności wyniósł 1,8 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Antyradio zamiast Trójki patronem medialnym Open’er Festival

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gość
nie mogło być inaczej
30 4
odpowiedź
User
3miasto
I to jest bardzo dobra informacja Pozdrowienia z 3miasta
29 11
odpowiedź
User
NIE dla radia PiS
I bardzo dobrze dla Antyradia. Rozwijać się trzeba. Trójka się cofa i zieje propagandą wiec taka promocja jest jej niepotrzebna. Spadek słuchalności dla Trójki gwarantowany.
37 13
odpowiedź
User
X
Biorąc pod uwagę tzw. słuchalność Trójki ( nawet, jeśli spada ) i Antyradia odnoszę wrażenie, że przyczyna zmiany patrona nie była związana z kiepską ofertą Trójki. Proszę poszukać wpis Szydłowskiej na fb
16 4
odpowiedź
User
Mintee Boy
Jako doświadczony mediowiec, chciałbym napisać, że wybór Antyradia jest dobry dla Antyradia. Natomiast dla Openera to będzie porażka. Czas pokaże. Rozważam tylko kwestie merytoryczne. Udział w słuchalności TRÓJKI pod względem słuchania w okresie od stycznia do marca 2017 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 7,7% wobec 1,8% Antyradia. Tak wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown. Wiadomo, że Antyradio jest w portfolio EUROZET, czyli może liczyć na wsparcia Radia Zet, które jest słabe jak suchi liść. To jest moja subiektywna wypowiedź. Miłego weekendu.
22 11
odpowiedź
User
asd
I dobrze. Takie projekty należy odpolityczniać. Zobaczymy natomiast jaką widownię zgromadzą przemówienia Małego Prezesa, Antonia i Vittorio de Escobar w Resortowym PR.
12 8
odpowiedź
User
Mamoń
Trójka bez Openera. No i o czym Pani Szydłowska będzie ględzić w swoich programach przez cały rok?
21 6
odpowiedź
User
Obserwator
Jako doświadczony mediowiec, chciałbym napisać, że wybór Antyradia jest dobry dla Antyradia. Natomiast dla Openera to będzie porażka. Czas pokaże. Rozważam tylko kwestie merytoryczne. Udział w słuchalności TRÓJKI pod względem słuchania w okresie od stycznia do marca 2017 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 7,7% wobec 1,8% Antyradia. Tak wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown. Wiadomo, że Antyradio jest w portfolio EUROZET, czyli może liczyć na wsparcia Radia Zet, które jest słabe jak suchi liść. To jest moja subiektywna wypowiedź. Miłego weekendu.

A na czym miałaby polegać owa porażka? Że mniej ludzi pojawi się na tym festiwalu? Mnie ten festiwal nigdy nie podniecał, bo muzyka mocno przereklamowana i wolę mniejsze imprezy oraz koncerty klubowe ze świadomą widownią, np. Halfway Festival, Ars Cameralis, Ino-Rock itd. itp. Moim zdaniem, po 14 latach, już nie ma zbyt dużej korelacji pomiędzy frekwencją na tym festiwalu a słuchalnością Trójki. Festiwal jest znany i poradziłby sobie nawet bez obecności w radiu. Powiem więcej segment Trójki już został wykorzystany przez ten fest na full - do tego stopnia, że całkiem spora słuchaczy, w tym ja i moi znajomi, poczuła ogromną ulgę, dowiadując się, że w tym roku już Szydło & reszta nie będą zanudzać słuchaczy patronackimi ochami i achami. Marketingowo i handlowo decyzja organizatora jest słuszna - czas wejść w kolejny segment i próbować pozyskać kawałek tortu, w którym działa Antyradio, nawet jeżeli będzie to mały kawałek, to jednak i tak więcej niż brak dopływu świeżej krwi ze strony słuchaczy Trójki. Antyradio ma znacznie młodszych słuchaczy, więc coś tam do złowienia jest. Mało tego dla organizatora to idealny moment, żeby taką zmianą przeprowadzić i jednocześnie mieć dobre notowania u fajnosłuchaczy Trójki, którzy myślą, że to decyzja emocjonalna u podłoża, której stoi protest wobec tego, co wyprawia "dobra zmiana". Czysty biznes, bo ten festiwal to jednak biznes. Mało tego Trójka też coraz częściej to biznes. Misjonarze radiowcy, animatorzy kultury coraz częściej działają w mediach internetowych i amatorskich.
20 5
odpowiedź
User
Wodzirej
Trójka bez Openera. No i o czym Pani Szydłowska będzie ględzić w swoich programach przez cały rok?

Będą inne patronaty. Stelka ma Męskie Gmeranie, Metzu konferansjerkę na koncertach radiowych oraz wywiady z gwiazdami przy okazji wydania płyty, Gacek bakeoffuje u boku kolegów, to i dla Szydła się coś znajdzie, np. Trójka na dniach Ciechocinka.
20 3
odpowiedź
User
Anonim
Rzeczywiście Antyradio ma kiepski zasięg po za tym Eurozet kompletnie olewa użytkowników Windows phone i nawet nie ma aplikacja podczas gdy konkurencja ma dziwne.
9 2
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing