SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

RMF FM z największym wzrostem, a Trójka - spadkiem. Rosną Antyradio i Muzo.fm

W I kwartale br. na pozycji lidera rynku radiowego w Polsce umocniło się RMF FM, które zanotowało największy wzrost słuchalności w zestawieniu. Z kolei najwięcej straciła Trójka, a taki sam udział zanotowały Radia Maryja i TOK FM - raport Wirtualnemedia.pl.

Article

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od stycznia do marca 2017 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 24,8 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,9 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie jest to największy wzrost w zestawieniu.

Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 13 proc., po spadku o 0,6 pkt. proc. Tym samym przewaga RMF FM nad Radiem ZET zwiększyła się z 10,3 pkt. proc. do 11,8 pkt. proc.

Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 8,9 proc., po spadku o 0,2 pkt. proc.

Oczko niżej uplasowała się Trójka z wynikiem na poziomie 7,7 proc. Udział PR 3 poszedł w dół o 0,9 pkt. proc. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.

Pierwszą piątkę zamyka z kolei VOX FM, którego udział w badanym okresie wyniósł 3,8 proc. (spadek o 0,3 pkt. proc.).

Ex aequo na 6. pozycji, z udziałem na poziomie 2,4 proc., znalazły się dwie stacje: Radio Maryja oraz TOK FM, które awansowało z miejsca 7. Udział tej pierwszej zwiększył się o 0,3 pkt. proc., a tej drugiej - o 0,5 pkt. proc.

W przypadku TOK FM jest to już ponowne wyrównanie najwyższego średniego udziału tej stacji w trzymiesięcznych falach słuchalności radia (po raz pierwszy taki wynik antena osiągnęła w czwartym kwartale ub.r.).

Duży wzrost udziału zanotowało również Antyradio - było to 0,4 pkt. proc. do 1,8 proc. udziału. Stacja ta uplasowała się na ósmej pozycji.

12. miejsce z wynikiem na poziomie 0,4 pkt. proc. zanotowało Polskie Radio 24. Stacja ta jest nadawana analogowo od początku września ub.r., gdy przejęła ona częstotliwości wykorzystywane wcześniej przez Czwórkę. Dla porównania, Program IV Polskiego Radia w fali styczeń-marzec 2016 miał 0,5 proc. udziału (stacja ta w zestawieniu była wówczas 11.).

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: RMF FM z największym wzrostem, a Trójka - spadkiem. Rosną Antyradio i Muzo.fm

26 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
recepta na odtrUtkę
Słupki słuchalności nie mają żadnego znaczenia, a ta zatęchła Trójka już dawno powinna być porządnie przewietrzona i byłby z nią spokój na długie lata.
10 74
odpowiedź
User
Piotr
Słupki słuchalności nie mają żadnego znaczenia, a ta zatęchła Trójka już dawno powinna być porządnie przewietrzona i byłby z nią spokój na długie lata.

Fakt, otwórzmy okna, przewietrzmy - a może sami wyskoczą? Słuchalność przewietrzonej trujki spadłaby do poziomu PR24 i byłby spokój na długie lata.
47 11
odpowiedź
User
Karolina z Gogolina
Halo ! Radio Taxi? Poproszę bagażówkę na Żurawią i 3 kartony. Jak najszybciej.
31 7
odpowiedź
User
gość
kościółkowy Hlebowicz
21 13
odpowiedź
User
!!!!!
PiS zeszpeciłby nawet Miss Swiata!
39 20
odpowiedź
User
Offensywa żenady
Jak nie Możeł Orze, to Dobra Zmiana. Do tego coraz bardziej komercyjna szafa grająca pod patronaty medialne nad płytami i klepanie się po pleckach z największymi wytwórniami. Efekt jest taki, że nie będą tego słuchać ani miłośnicy radia misyjnego, ani fanboje sieczkarni typu RMF, ZET, Eska itp. Z misją to ma bardzo mało wspólnego a z komercją, w robieniu komercji, przegra. Zostaną fajnosłuchacze, mamonie, partiolemingi itp. target.
36 10
odpowiedź
User
Zosia
A zakłamane,propagandowe PR(L)24 na samym dnie i bardzo dobrze.Brak słuchaczy to najlepsza kara za te pisowskie wazeliniarstwo.
43 17
odpowiedź
User
Polak
Dziwi wysoka pozycja vox-u. Muzyka niestety tam jest strasznie marna.
31 4
odpowiedź
User
recepta na odtrUtkę
Słupki słuchalności nie mają żadnego znaczenia, a ta zatęchła Trójka już dawno powinna być porządnie przewietrzona i byłby z nią spokój na długie lata.

Fakt, otwórzmy okna, przewietrzmy - a może sami wyskoczą? Słuchalność przewietrzonej trujki spadłaby do poziomu PR24 i byłby spokój na długie lata.

Nie zrozumiałeś. Nie o takie przewietrzanie mi chodzi.
Co najmniej 90% obecnej załogi Trójki do wymiany. Zatrudnić nowych, bardziej konserwatywnych, którzy czują, co to jest misja radia publicznego.
Tyle w temacie.
10 48
odpowiedź
User
ani grosza
Słupki słuchalności nie mają żadnego znaczenia, a ta zatęchła Trójka już dawno powinna być porządnie przewietrzona i byłby z nią spokój na długie lata.

Fakt, otwórzmy okna, przewietrzmy - a może sami wyskoczą? Słuchalność przewietrzonej trujki spadłaby do poziomu PR24 i byłby spokój na długie lata.

Nie zrozumiałeś. Nie o takie przewietrzanie mi chodzi.
Co najmniej 90% obecnej załogi Trójki do wymiany. Zatrudnić nowych, bardziej konserwatywnych, którzy czują, co to jest misja radia publicznego.
Tyle w temacie.

Nie ma żadnej misji i nigdy nie było, tak samo jak nie ma żadnego pluralizmu i nigdy nie było - to są tylko słowa wytrychy używane do wyłudzania kasy od społeczeństwa na szkodliwą propagandową działalność . Nie ma żadnych logicznych argumentów aby istniały państwowe media.
25 8
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing