SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Orange i Play z dużą przewagą nad Plusem i T-Mobile, nju mobile przed Plushem i Heyah (serwisy telekomów)

Najpopularniejszym serwisem internetowym sieci i ofert telekomunikacyjnych jest Orange.pl, który ma niewielką przewagę nad Play.pl, a dużą nad Plus.pl i T-Mobile.pl. Wśród marek prepaidowych najbardziej odwiedzaną witrynę ma nju mobile (należący do Orange).

W grudniu ub.r. Orange.pl odwiedziło 5,53 mln użytkowników, czyli 19,7 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali na stronie 102,34 mln odsłon, a każdy spędził średnio po 33 minuty i 43 sekundy - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Witryna ma nieznaczną przewagę zasięgową nad Play.pl, który przy 5,14 mln użytkowników zanotował 66,11 mln odsłon oraz 10 minut i 29 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego. Dużo niższe wyniki osiągnęły serwisy Plusa i T-Mobile. Pierwsza miała 2,81 mln użytkowników, 28,32 mln odsłon oraz 18 minut i 5 sekund średniego czasu korzystania, a T-Mobile.pl.pl - 2,69 mln użytkowników, 35,01 mln odsłon oraz 18 minut i 54 sekundy średniego czasu korzystania.

Wśród witryn marek prepaidowych zdecydowanym liderem jest Njumobile.pl (należąca do Orange), którą odwiedziło 1,29 mln internautów, wykonując 8,78 mln odsłon oraz spędzając przeciętnie po 4 minuty i 46 sekund. Plushbezlimitu.pl (należący do operatora Plusa) zanotował 521,1 tys. użytkowników i 1,18 mln odsłon, a Heyah.pl - 298,5 tys. użytkowników i 875,1 tys. odsłon.

W zestawieniu jest strona jednego telekomu stricte stacjonarnego - Netii, która zanotowała 1,28 mln użytkowników, 4,56 mln odsłon oraz 2 minuty i 46 sekund średniego czasu korzystania.

Na odwiedzalność serwisów marek telekomunikacyjnych w sporym stopniu wpływają ich działania marketingowe, m.in. reklamy w internecie odsyłające na te strony. Przy czym czterej czołowi operatorzy promują się właściwie przez cały rok, a przed Bożym Narodzeniem realizują intensywne kampanie.

W zestawieniu nie uwzględniliśmy serwisów sieci kablowych i platform cyfrowych, które oferują głównie telewizję i internet, a usługi telefoniczne są dla nich mniej istotne.

W skali roku większość witryn zanotowała spadki zasięgu. Orange.pl stracił 1,28 pkt proc. zasięgu i 2,01 mln odsłon (to 6,1 i ,9 proc. w dół), przy czym średni czas korzystania ze strony przez użytkownika wydłużył się aż o 18 minut i 14 sekund (czyli 117,8 proc.).

W przypadku Play zasięg zmalał o 0,27 pkt proc. (czyli 1,4 proc.), liczba odsłon - o 29,26 mln (30,7 proc.), a średni czas spędzony przez odwiedzającego - o 3 minuty i 35 sekund (25,5 proc.). T-Mobile Polska zanotował spadki o 4,45 pkt proc. zasięgu i 15,41 mln odsłon (to 31,7 i 30,6 proc.), a Plus.pl przy spadku zasięgu o 4,48 pkt proc. zasięgu (30,9 proc.) zyskał 474,6 tys. odsłon oraz 12 minut i 2 sekundy przeciętnego czasu korzystania (1,7 i 198,9 proc.).

Njumobile.pl zyskał 2,32 pkt proc. zasięgu i 3,18 mln odsłon (101,3 i 56,8 proc. w górę) przy skróceniu średniego czasu korzystania o 62 sekundy (czyli 17,8 proc.), a Heyah.pl - 0,58 pkt proc. zasięgu, 390,3 tys. odsłon oraz 4 minuty i 35 sekund przeciętnego czasu korzystania (to odpowiednio 120,8, 80,5 i 189,7 proc. w górę).

Dołącz do dyskusji: Orange i Play z dużą przewagą nad Plusem i T-Mobile, nju mobile przed Plushem i Heyah (serwisy telekomów)

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Komenrator
Szanowni, bardzo prosze grono merytorycznych czytelników o skomentowanie sredniej dlugosci pobytu na stronie Orange. Jak to mozliwe przy tak licznych uzytkownikach czy jeszcze wiekszej liczbie odslon...???
odpowiedź
User
Serio?
Osoba która napisała ten artykuł i osoba która podała dane dot. długości czau wizyty to jakiś Idiota? (z całym szacunkiem) zerowy poziom wiedzy, zerowe doświadczenia, zero refleksji.
to ma być dobre dziennikarstwo?
odpowiedź
User
Rotarnemok
@Komenrator
Dla geeków telekomunikacyjnych wyjaśnienie jest proste.
Orange wśród nas słynie z różnych nieczystych kruczków i sztuczek. Witrynę zbudował tak, aby dokopanie się do najbardziej opłacalnych ofert dla usługobiorcy maksymalnie zakopać pod tymi opłacalnymi dla nich. Dlatego trzeba tam ślęczeć o wiele dłużej niż gdyby to było zrobione prosto i uczciwie. Nie ma bardziej cwańszego operatora niż Francuzi.
odpowiedź