SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Marki na Paradzie Równości 2023. Pomaszerują Tesla, BNP Paribas, IKEA czy CD Projekt Red

Już dziś w Warszawie przejdzie Parada Równości - największy marsz równości w Polsce. Wydarzenie gromadzi nie tylko tysiące osób LGBT+ i ich sojuszników, ale i wiele marek, które w ten sposób chcą wziąć udział w obchodach Miesiąca Dumy. Jakie brandy promują się w tym roku na Paradzie Równości?

W sobotę 17 czerwca przez Warszawę przejdzie Parada Równości. Pochód ruszy o 14:00 z parku Świętokrzyskiego przy Pałac Kultury i Nauki Warszawa, od strony Pałacu Młodzieży, pod hasłem "Wróżymy równość i piękność". Patronat nad wydarzeniem objął prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski.

Parada przemaszeruje ulicą Marszałkowską do placu Konstytucji, dalej ulicą Waryńskiego do ronda Jazdy Polskiej, tam skręci w aleję Armii Ludowej. Następnie maszerujący przejdą w al. Niepodległości, Chałubińskiego i alei Jana Pawła II. Na rondzie ONZ uczestnicy wydarzenia ponownie wejdą w ulicę Świętokrzyską.

Zakończenie parady zaplanowano na około 17.00.

Marki na Paradzie Równości

Co roku do Parady Równości obok stowarzyszeń LGBT i wielu innych organizacji pozarządowych dołączają przedstawiciele biznesu i mediów. Na trasie marszu pojawi się wiele marek reprezentujących sektor technologii, oprogramowania i IT, finansowy, konsumencki (FMCG) czy modowy.

W najbliższą sobotę w marszu będzie można spotkać przedstawicieli takich marek jak: IKEA, Sodastream, Microsoft, Bank BNP Paribas, PwC, JLL, CD Projekt Red, Sii.

W dalszej kolejności maszerować będą przedstawicie Coty, Levi's, Luxoft, got2B squad, Goldman Sachs, J.P Morgan, Danske Bank, P&G.

W kolejnych grupach przemaszerują też reprezentanci Credit Suisse, GSK, Roche, City, NYX, Tesla, Nordea, ING Hubs, Deloitte i Google.

Łącznie w Paradzie Równości udział zadeklarowało 100 fundacji, stowarzyszeń, partii politycznych, przedstawicieli firm i mediów. Część z nich będzie mieć swoje platformy, inni pójdą pieszo.    

fot. Facebook/Parada Równości

Maraton Filmowy w Kinotece. Partnerem Netflix

W ramach wydarzeń odbywających się w związku z tegoroczną Paradą Równości, Netflix jest partnerem Maratonu filmowego dla Równości.

 Podczas maratonu zaprezentowany zostanie dokument "Jesteśmy idealni "(reż. Marek Kozakiewicz). To produkcja, która została zrealizowana przy okazji powstania filmu Netflix "Fanfik" - historii o nastolatkach poszukujących swojej tożsamości, ale i pierwszej polskiej produkcji pełnometrażowej, w której w rolę głównego trans-bohatera wcielił się niebinarny aktor.

Po projekcji dokumentu odbędzie się panel z udziałem Marka Kozakiewicza (pomysł, scenariusz, reżyseria i zdjęcia do Jesteśmy idealni), Anu Czerwińskiego (II reżyser Jesteśmy idealni i koordynator castingu Fanfik) oraz Alin Szewczyk (odtwórca roli Tośka w Fanfiku i jeden z bohaterów Jesteśmy idealni).

Pokaz odbywa się w sobotę 17 czerwca o godz. 19:00 w Kinotece.

Media na Paradzie Równości

Przy okazji Parady Równości tematykę związaną z osobami LGBT+ poruszają szerzej media.

W tym roku MTV i Paramount na Paradzie Równości stworzą „Proud News Studio”, które poprowadzi dobrze znana widzom stacji MTV Polska prezenterka – Lady Nina. Na kanałach społecznościowych MTV będzie można śledzić relację na żywo z wydarzenia, a dodatkowo powstanie reportaż podsumowujący ten dzień. Paramount zaprasza także do swojej strefy PROUD PARAMOUNT przy wejściu do Baru Studio oraz do wspólnego przemarszu ulicami Warszawy w geście wsparcia dla różnorodności.

Na okładce sobotniej „Wyborczej" i na Wyborcza.pl ukaże się list coming-outowy, czytelnicy i czytelniczki będą też mogli zapoznać się z dodatkowymi tekstami związanymi z akcją „Jestem trans". Wśród nich będzie rozmowa  Ane Piżl z Justyną, nauczycielka w szkole podstawowej w Chorzowie i jej synem, transpłciowym mężczyzną Tomkiem. Rozmów w formie podcastów można słuchać w Storytel.

Akcja "Jestem trans. Prawdziwe historie o coming oucie" jest promowana w mediach społecznościowych oraz kanałach własnych "Wyborczej", "Wysokich Obcasów" i Storytel, a także na wiatach przystankowych AMS w Warszawie (m.in na trasie parady równości).

Poza tym, na na łamach "Wolnej Soboty" ukaże się wywiad z Alin Szewczyk, osobą niebinarną - z aktorem, modelem, rysownikiem i spawaczem, a przy okazji gwiazdą filmu Netflixa "Fanfika" rozmawiała Alicja Gardulska. Z kolei "Wysokie Obcasy" zaprezentują reportaż Pauli Szewczyk "Dziewczyna, z którą się ożenię".

Redakcja Wyborcza.pl zrelacjonuje też w sobotę, 17 czerwca paradę organizowaną w stolicy, dodatkowo zmieniając logotyp serwisu - dodając w nim znak tęczy.

Paramount z okazji miesiąca Dumy przygotował szeroką gamę wydarzeń, inicjatyw, spotkań i aktywności propagujących różnorodność oraz inkluzywność. Jednocześnie we współpracy z Lambda Warszawa, Unipride i SexEd.pl nadawca  został oficjalnym partnerem medialnym tegorocznej edycji Warsaw Queer Week.

Dołącz do dyskusji: Marki na Paradzie Równości 2023. Pomaszerują Tesla, BNP Paribas, IKEA czy CD Projekt Red

33 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
walter
brawo
0 0
odpowiedź
User
omd
popieram
23 49
odpowiedź
User
leo
wpadam
20 50
odpowiedź