„Pegaz” śledzi tylko 220 tys. widzów. TVP1 przegrywa z konkurencją

Reaktywowany magazyn kulturalny „Pegaz” ogląda średnio 224 tys. widzów. TVP1 w czasie nadawania misyjnego formatu przegrywa walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami. Jedynka chce wzmocnić promocję programu.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

 „Pegaz” na antenie TVP1 pokazywany jest w środy o godz. 22.40, począwszy od 2 marca br. Średnia widownia trzech dotąd pokazanych wydań wyniosła zaledwie 224 tys. osób, co przełożyło się na 2,56 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 1,98 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Do tej pory największą widownię przyciągnął pierwszy odcinek, który śledziło średnio 282 tys. widzów.

Oglądalność programu odcinek po odcinku

W paśmie nadawania programu „Pegaz” TVP1 przegrywa walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym. Pierwsze miejsce wśród tzw. „wielkiej czwórki” zajmuje TVP2 z udziałem na poziomie 9,33 proc., nadająca w tym czasie filmy fabularne. Drugi jest TVN (8,07 proc.; też filmy), a trzeci - Polsat (6,73 proc.; gł. „Pamiętniki z wakacji”). Taka sama jest kolejność stacji wśród widzów w grupie komercyjnej.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-mierzy-sie-ogladalnosc-telewizji-w-polsce ##

TVP1 cały czas pracuje nad podwyższeniem oglądalności programu. Stacja postawi mocniej na promocję „Pegaza” w internecie.

Widownia produkcji na tle konkurencji

Program „Pegaz” poświęcony jest kulturze i sztuce. W każdym odcinku przedstawiane są informacje kulturalne, przegląd premier oraz recenzje nowości wydawniczych i muzycznych. Prowadzący - Agnieszka Szydłowska i Marek Horodniczy - rozmawiają z gośćmi na tematy związane m.in. ze sztuką, antropologią kulturową czy problemami cywilizacyjnymi. Dodatkowo w dni powszednie o 16.50 oglądać można magazyn „Pegaz - Flesz”.

„Pegaz” w przeszłości emitowany był w TVP1 w latach 1959-2004, a potem magazyn został przywrócony na kilka miesięcy w 2009 roku (więcej na ten temat).W lutym br. udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 12,17 proc.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Znany nadawca redukuje 600 miejsc pracy

Znany nadawca redukuje 600 miejsc pracy

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP