„Playboy” rezygnuje z nagich zdjęć, stawia na jakościowe dziennikarstwo

Magazyn „Playboy” zapowiedział, że od marca 2016 roku z jego łamów znikną fotografie nagich modelek. Redakcja zamierza postawić wyłącznie na wysokiej jakości teksty dziennikarskie i literackie.

Udostępnij artykuł:

Informacje na temat rewolucyjnych planów „Playboya” podał dziennik „The New York Times” powołując się na Scotta Flandersa, szefa Playboy Enterprises. Według nich numer „Playboya”, który ukaże się w marcu 2016 r. będzie pierwszym od 62 lat, w którym nie pojawią się zdjęcia nagich modelek.

Zapowiedź nie oznacza, że kobiety w ogóle znikną z łamów najbardziej znanego na świecie czasopisma dla mężczyzn. W magazynie nadal będą pojawiały się zdjęcia modelek, czasem w prowokujących pozach, jednak wszystkie one będą ubrane.

Pierwszy numer „Playboya” z 1953 r. zawierał rozbieraną sesję zdjęciową Marylin Monroe zanim jeszcze aktorka zdobyła światową popularność. Od tamtej pory każde nowe wydanie magazynu publikowało fotografie atrakcyjnych roznegliżowanych modelek, aktorek i piosenkarek.

Decyzję o zmianie polityki pisma dotyczącej nagich zdjęć zaakceptował 89-letni Hugh Hefner, założyciel i długoletni szef „Playboya”. Redakcja tłumaczy, że w obecnych czasach, gdy erotyczne fotografie są dzięki internetowi dostępne dla każdego na wyciągnięcie ręki, „Playboy” musi przyciągnąć czytelników innymi treściami. Dlatego magazyn w większym niż dotąd stopniu postawi na wysokiej jakości teksty dziennikarskie i literackie, choć już wcześniej tego typu treści stanowiły jeden ze znaków rozpoznawczych „Playboya” - swoje teksty publikowali w nim m.in. Kurt Vonnegut, Vladimir Nabokov, James Baldwin, Alex Haley, Gabriel Garcia Marquez, Ian Fleming czy Raymond Carver. Na łamach miesięcznika pojawiały się też wywiady z najważniejszymi politykami, artystami i biznesmenami, m.in. Fidelem Castro, Martinem Lutherem Kingiem, Malcolmem X i Johnem Lennonem.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ckm-o-73-proc-w-dol-playboy-o-47-proc-dane-o-sprzedazy-pism-meskich-od-2005-roku ##

Zmiana profilu „Playboya” i wycofanie z niego zdjęć erotycznych ma być jednym ze sposobów na podniesienie wyników sprzedaży magazynu, która od wielu lat nieprzerwanie spada. Według danych Alliance for Audited Media sprzedaż „Playboya” zmalała z 5,6 mln egzemplarzy w 1975 r. do obecnych 800 tys.

Tymczasem po rezygnacji przez „Playboya” w ub.r. z publikowania nagich zdjęć na jego stronach internetowych i zmianie profilu serwisu średnia wieku użytkowników spadła z 47 do 30 lat, a ich liczba wzrosła z 4 do 16 mln miesięcznie, na co parę miesięcy temu zwracał uwagę Scott Flanders w wywiadzie dla CNN.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

Wielka przeprowadzka "Królowej przetrwania". Programu nie będzie w TVN7

Wielka przeprowadzka "Królowej przetrwania". Programu nie będzie w TVN7