SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Po zmianie formatu rośnie sprzedaż „Gazety Polskiej”. Ostro w dół „Wprost”, „Do Rzeczy” i „Newsweek”

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii w marcu br. był „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem - po zmianie formatu - pochwalić się mogła „Gazeta Polska”. Na czele spadków znalazł się „Wprost” ze sprzedażą na poziomie 17,5 tys. ezg.

Article

W segmencie tygodników opinii liderem pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w marcu 2017 roku wyniosła 124 580 egz. Było to o 8 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Wiceliderem była „Polityka” (Polityka). Jej wynik sprzedażowy zmniejszył się o 4,46 proc. do 114 941 egz.

Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w marcu br. wyniosła 94 917 egz., po spadku o 19,88 proc.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 62 392 egz., po spadku o 13,36 proc.

Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 22,10 proc. do 43 821 egz.

6. lokatę zajęła „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), która pochwalić się mogła największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 9,68 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 40 972 egz. Przypomnijmy, że od marca tygodnik ten wychodzi już w magazynowym formacie i na lepszym papierze.

Na siódmym miejscu sklasyfikowany został tygodnik „Fakty i Mity” (Błaja News), który kontrolowany jest przez ZKDP od października ub.r. Jego średni wynik w marcu br. wyniósł 27 757 egz.

Z kolei największy spadek odnotował „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik wyniósł 17 537 egz., czyli mniej o 31,53 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca siódmego na dziewiąte.

W marcu br. w porównaniu do lutego br. największy wzrost średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii też osiągnęła „Gazeta Polska”, której wynik zwiększył się o 36,52 proc.

Największy spadek, wynoszący 7,67 proc., również i tutaj zanotowało „W Sieci”.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Po zmianie formatu rośnie sprzedaż „Gazety Polskiej”. Ostro w dół „Wprost”, „Do Rzeczy” i „Newsweek”

24 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Babcia Mówi
I gdzie te wszystkie dodruki Gazety Polskiej? Rok do roku wychodzi 3 tys. egzemplarzy więcej. Choć trzeba przyznać wzrost na tak trudnym i spadkowym rynku to i tak sukces.
39 6
odpowiedź
User
xm
Gazeta Polska chwilowo podskoczyła po zmianie formatu. Wprost nieustannie leci na pysk, podobnie jak Do Rzeczy. Polityka trzyma się stabilnie. Newsweek i wSieci dzieli bardzo wiele, tym razem połączył ich podobny proc. spadku sprzedaży w ujęciu miesięcznym.
31 8
odpowiedź
User
medioznawca
Niech ktoś wreszcie przerwie tę żenującą agonię Wprostu, ktorego już prawie nikt nie czyta.
36 5
odpowiedź
User
Yogidługonogi
Newsweek przyjął mądrą strategię traktowania swoich czytelników jak idiotów i zaczyna mu to przynosić efekty. Nie wszyscy lubią takie traktowanie.
87 46
odpowiedź
User
Ała
Czy mogę się dziwić, skoro ostatnia papierowa gazeta, jaką kupiłem, to był Newsweek półtora roku temu?
Sympatie polityczne dla prasy anty-pisowskiej przełożyły się u mnie, co prawda na abonent na Politykę, ale nie sprawiły, bym miał ochotę na powrót do papierowej prasy...
A nawet sama długość artykułów zaczyna mnie irytować- klasyczne dla osoby ciągle siedzącej w internecie, są długie.
25 19
odpowiedź
User
obserwator
Newsweek płaci wysoką cenę m.in z powodu wąskiej i krótkoterminowej perspektywy politycznej. Inwestowanie całej mocy redakcji i uwagi w spór polityczny, który jest oparty głównie na emocjach właściwie zamyka gazetę w określonej przestrzeni poznawczej. Widoczny brak umiejętności przekroczenia najbliższego horyzontu czasowego prędzej czy później zmusi właściciela do zmiany naczelnego. Żadna szanująca się marka nie działa w perspektywie najbliższych miesięcy, tylko długofalowej strategii, która uwzględnia wiele zmiennych.
63 5
odpowiedź
User
Jur
Prawa strona przestała czytać, bo po co ma czytać?
Wystarczy włączyć telewizje czy radio publiczne i już można do woli pławić się w mądrościach wygłaszanych przez niepokornych, niezależnych, prawdziwych publicystów.
23 53
odpowiedź
User
YKK
Wszystkim czytelnikom partyjnego biuletynu dla amatorów kwaśnych jabłek serdecznie gratuluję. Bez was takie kuriozum jak "Gazeta Polska" byłoby skazane na niebyt. PS Czy Państwowe Szpitale dla Nerwowo i Psychicznie Chorych prenumerują już ten tygodnik?
23 49
odpowiedź
User
bigos
Wprost konsekwentnie rośnie w digitalu, dobra strategia wydawcy. Widać odwrót papieru, kto będzie pierwszy w innych formatach, ten wygra.
12 13
odpowiedź
User
kura domowa
Lisweek poniżej 100 K hahahahahahahah
57 9
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing